ابزار آنلاین تست سلامت کیبورد

5 ابزار آنلاین تست سلامت کیبورد برای کامپیوتر شما

اگر دکمه‌هایی از روی صفحه کلید کامپیوتر شما از کار افتاده، با این ۵ ابزار آنلاین تست سلامت کیبورد می‌توانید مشکل آن‌ها را بفهمید.

اقتصاد جهانی به‌سمتی می‌رود که حتی خرید یک کیبورد میان‌رده هم برای بسیاری از کاربران دشوار شده است. به‌همین خاطر هم که شده باید تا جای ممکن مراقب لوازم و وسایل کامپیوتر خود مثل کیبورد و ماوس آن باشیم.

بیشتر بخوانید:

نکاتی که باید پیش از خرید کیبورد مکانیکی بدانید

اما اگر می‌خواهید از سلامت کیبورد خود مطمئن شوید و یا بررسی کنید که آیا مشکلی که برای آن رخ داده نرم افزاری یا سخت افزاری است، می‌توانید از ابزارهایی برای تست کردن کیبورد وجود دارد. خوشبختانه بسیاری از آن‌ها آنلاین هستند و حتی نیاز به نصب هم ندارند و وقتی از شما نمی‌گیرند.

در این پست فهرستی از ۵ ابزار آنلاین تست سلامت کیبورد را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها مشکل کیبوردتان را بفهمید.

بهترین ابزارهای آنلاین تست کیبورد

۱. Keyboard Test

ابزار آنلاین تست سلامت کیبورد

این یک ابزار اینترنتی برای بررسی عملکرد کیبورد است. Keyboard Test رابط کاربری خوبی دارد و به‌همین خاطر هم ما آن را دوست داریم. به‌جز کیبورد، این ابزار می‌تواند دکمه کلیک چپ و راست ماوس و چرخ اسکرول آن را هم تشخیص دهد.

برای بررسی کیبوردتان می‌توانید تک تک دکمه‌ها را فشار دهید و سپس روی صفحه آن را بررسی کنید. دکمه‌های آبی، کلیدهای فشار داده شده را نشان می‌دهد و دکمه‌های سفید نیازمند تعمیر هستند. این ابزار حتی از کلیدهای ترکیبی هم پشتیبانی می‌کند تا کیبورد گاستینگ را هم تشخیص دهد.

تمام دکمه‌هایی که روی یک کیبورد فول سایز وجود دارد را می‌توانی در این کیبورد مجازی ببینید. برای اطمینان از اینکه کدام دکمه‌های روی صفحه کلید خود را فشرده‌اید، در بالای صفحه نواری وجود دارد که نام دکمه‌ها را می‌نویسد.

۲. Keyboard Checker

ابزار Keyboard Checker

اگر به یک ابزار رایگان و ساده برای تست صفحه کلید کامپیوتر خود احتیاج دارید، Keyboard Checker گزینه خوبی است. در صفحه اصلی این برنامه شما نمایی از یک صفحه کلید مجازی را مشاهده خواهید کرد که روی آن تمام کلیدها دیده می‌شود.

برای تست کیبورد، تمام دکمه‌های آن را یک به یک فشار دهید. اگر کلیدهای روی این صفحه به رنگ سبز درآمدند، یعنی آن کلید به‌درستی کار می‌کند. شما می‌توانید چینش این صفحه را به‌صورت فول سایز یا مینی انتخاب کنید. همچنین همزمان چند دکمه را باهم فشار دهید و کیبورد گاستینگ را بررسی کنید. سازنده برای سرگرم‌کننده بودن این برنامه ‌آنلاین، ایستراگ‌هایی را در نظر گرفته که در بین دکمه‌ها پنهان هستند و با کلیک کردن آن‌ها روی صفحه ظاهر می‌شوند. پس بگردید و این استراگ‌ها را پیدا کنید.

۳. Online Mic Test

ابزار آنلاین تست سلامت کیبورد

Online Mic Test یک سایت برای تست چند دستگاه مختلف شماست. در حالی که عملکرد اصلی آن همانطور که از نامش پیداست، برای آزمایش میکروفون است، اما یک ابزار آنلاین تست سلامت کیبورد سریع و جمع‌وجور برای بررسی مشکلات صفحه کلید کامپیوتر شما را هم ارائه می‌کند.

کیبورد مجازی آن از چینش فول سایز بهره می‌برد و درست مثل دیگر ابزارهای این فهرست، دکمه‌هایی که فشار می‌دهید با رنگ نارنجی نمایش داده می‌شوند، در حالی که دکمه‌های خراب رنگشان به آبی تغییر می‌کند.

۴. KeyboardTester.IO

ابزار آنلاین تست سلامت کیبورد

اگر می‌خواهید کیبوردتان را حین نوشتن تست کنید، می‌توانید از ابزار KeyboardTester.IO استفاده کنید. این برنامه حاوی یک جعبه متن است که می‌توانید در آن تایپ کنید و سپس برنامه سلامت یا خرابی آن را به شما اعلام می‌کند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از این برنامه سرعت تایپ خودتان را هم بالا ببرید.

کیبورد مجازی این ابزار فول سایز است و دکمه‌های سالم را با رنگ سبز به‌نمایش می‌گذارد.

۵. Keyboard Test Online

ابزار آنلاین تست سلامت کیبورد

این ابزار از بسیاری جهات شبیه به Keyboard Checker است. شما می‌توانید با استفاده از آن صفحه کلید کامپیوتر خود را به‌صورت آنلاین تست کنید، دکمه‌ای که می‌فشارید را زیر نظر بگیرید و از آخرین دکمه کلیک شده مطلع شوید.

Keyboard Test Online یک کیبورد مجازی فول سایز را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل کلیدهای عددی، کلیدهای ردیف F و حتی کلیدهای جهت می‌شود. کلیدهای فشار داده شده به رنگ آبی درمی‌آیند، در حالی که کلیدها در حین کلیک رنگ آبی محوی را به خود می‌گیرند. شما همچنین می‌توانید تنظیم کنید که هنگام فشار دادن هر دکمه، صدایی هم پخش شود.

چگونه کیبورد خراب خود را تعمیر کنیم؟

صفحه کلید کامپیوتر شما ممکن است بنا به دلایل مختلفی غیرفعال یا خراب شده باشد. گاهی اوقات این مشکلات نرم افزاری هستند و گاهی اوقات نیز یک مشکل کوچک باعث درست کار نکردن آن‌ها می‌شود. سوئیچ‌های صفحه کلید خود را به‌خوبی تمیز کنید تا هیچ آلودگی روی آن‌ها باقی نماند.

علاوه بر این، درایور کیبورد خود را نیز بروزرسانی کنید تا مشکلات ناسازگاری آن برطرف شود. شما می‌توانید هم از طریق وب‌سایت سازنده و هم بخش Device Manager کامپیوتر خود، آن را بروز کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*