چت بات ChatGPT رکورد بازدید اینستاگرام را زد

چت بات ChatGPT رکورد بازدید اینستاگرام را هم شکست!

چت بات ChatGPT با شکست رکورد بازدید و جذب کاربر اینستاگرام، بار دیگر خبرساز شد. اما رشد چشم‌گیر کاربران چت جی پی تی تا کجا ادامه خواهد یافت؟

ربات چت ChatGPT، مدل زبان مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت OpenAI تنها ظرف 40 روز از راه‌اندازی، از آمار 10 میلیون بازدید روزانه نیز فراتر رفته و از رشد روزهای ابتدایی اینستاگرام پیشی گرفت. این دستاورد با در نظر گرفتن آمار جذب 20 میلیون کاربر در ماه، چشم‌گیرتر نیز می‌شود. در مقام مقایسه، جذب 10 میلیون کاربر برای اینستاگرام، پلتفرم محبوب متا، 355 روز به‌طول انجامید.

آیا رشد چشم‌گیر کاربران چت بات ChatGPT متوقف خواهد شد؟

رشد پایگاه کاربران هوش مصنوعی ChatGPT علی‌رغم تردیدها، احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد یافت. به‌نقل از کارشناسان فناوری، برنامه‌های مبتنی بر AI تقریبا دامنه‌ای بی‌انتها دارند و با افزایش آگاهی توسعه‌دهندگان و محققان، به محبوبیت آنها اضافه خواهد شد.

چت بات ChatGPT

نمودار تعداد کاربران فعال ChatGPT در روز

از جمله عوامل موفقیت چت بات ChatGPT، توانایی آن در فهم و تولید زبانی شبه‌انسانی با درک و پاسخ به مجموعه متنوع ورودی‌های زبان طبیعی از طریق یادگیری مجموعه‌ داده‌های متنی است. ویژگی مذکور باعث شده تا این ربات چت به ابزاری ارزشمند برای طیف گسترده‌ای از کاربردها نظیر یادگیری ماشینی، تحلیل داده و پردازش زبان تبدیل شود که خواب را از چشم برخی از غول‌های فناوری ربوده است.

براساس گزارش برخی از رسانه‌ها در هفته گذشته، مدیرعامل گوگل در واکنش به محبوبیت فزاینده هوش مصنوعی ChatGPT، وضعیت اضطراری اعلام کرده است.  اگرچه گوگل و چت جی پی تی، هر دو از مدل‌های زبانی قوی که توسط شرکت‌های فناوری ایجاد شده، بهره می‌برند، اما در کاربردها و روش‌شناسی متفاوت هستند. چت جی پی تی از یک سو بر تولید زبان طبیعی تمرکز دارد و گوگل از سوی دیگر از مدل زبان خود مانند BERT برای تفسیر و جستجوی زبان استفاده می‌کند.

هر دو مدل با مزایا و محدودیت‌های خاص خود همراه هستند و اغلب برای دستیابی به نتیجه دلخواه، باید با دیگر فناوری‌های ادغام شوند. در همین حال گفته شده که OpenAI یک نسخه برتر و آزمایشی از چت‌بات محبوب خود را تحت عنوان “ChatGPT Professional” منتشر کرده است. در ازای پرداخت ماهانه 42 دلار، می‌توان از ویژگی‌های پریمیوم این نسخه شامل دسترسی غیرقابل پیش‌بینی کم‌تر، زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر و دسترسی اولویت‌دار بهره برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*