ترجمه صوتی Google Translate

چگونه از ترجمه صوتی Google Translate روی موبایل استفاده کنیم؟

آیا می‌دانستید که با گوشی‌تان قادر هستید از قابلیت ترجمه صوتی Google Translate برای ترجمه همزمان یا از روی فایل‌های صوتی استفاده کنید؟ در ادامه کار با اپلیکیشن مترجم گوگل روی اندروید و آی او اس را به شما می‌آموزیم.

در زمان‌های گذشته اگر می‌خواستید از سرویس‌های خارجی استفاده کنید و زبان انگلیسی یا دیگر زبان‌ها را بلد نبودید، به ناچار باید صفحه به صفحه کتاب‌های قطور دیکشنری را به‌دنبال معنی یک به یک کلمات می‌گشتید. خوشبختانه امروزه به‌لطف پیشرفت فناوری، کافیست از اپلیکیشن مترجم گوگل روی گوشی‌تان بخواهید تا در عرض چند ثانیه معنی هر کلمه یا جمله‌ای را به شما بگوید.

مترجم گوگل یا همان Google Translate، یکی از پراستفاده‌ترین ابزارهای ترجمه روی اینترنت است. این برنامه از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و نسبت به رقبای خود، یکی از دقیق‌ترین مترجم‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

در حالی که بسیاری از کاربران تصور می‌کنند این ابزار فقط از ترجمه متنی پشتیبانی می‌کند، باید بگوییم که شما می‌توانید فایل‌های صوتی خود را هم به آن داده تا ترجمه کند و یا از مترجم صوتی همزمان آن استفاده کنید. ترجمه صوتی Google Translate ابزاری ایده‌آل برای استفاده روی گوشی موبایل در سفر یا در هر زمانی است که به ترجمه صدایی با زبانی دیگر احتیاج دارید. ما در اینجا به شما خواهیم آموخت که چگونه می‌توانید این ابزار را روی گوشی خود نصب کرده و از مترجم آن نهایت بهره را ببرید. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

ترجمه فایل‌های صوتی از پیش ضبط شده با Google Translate

یکی از بهترین ویژگی‌های مترجم گوگل، امکان دسترسی به آن روی تمام دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها است. برخلاف رقبا، شما می‌توانید از آن روی دسکتاپ، تبلت یا گوشی موبایل خود استفاده کنید.

شما روی گوشی خود هم از طریق اپلیکیشن مترجم گوگل و هم از طریق وب‌سایت آن در مرورگر خود می‌تولنید از ویژگی ترجمه صوتی فایل‌های از پیش ضبط شده استفاده کنید. ولی به‌نظر ما استفاده از اپ Google Translate برای این کار بهتر است. شما مس توانید این برنامه را هم روی گوشی اندرویدی و هم آیفون خود نصب کنید.

بعد از دانلود و نصب، برنامه را اجرا کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در پایین صفحه دو زبان قابل انتخاب است. در سمت چپ زبان مرجع و در سمت راست زبان خودتان را انتخاب کنید.
  • سپس دکمه میکروفون را از پایین صفحه بفشارید.
  • یک فایل صوتی را از روی گوشی یا اسپیکر دیگر پخش کنید.
  • سپس صفحه‌ای به‌نمایش درخواهد آمد که رونوشت فایل صوتی را به هر دو زبان ارائه می‌کند.
  • روی آیکون کوچک اسپیکر کنار آن ضربه بزنید تا کامپیوتر برایتان آن متن ترجمه شده را بخواند.

برای نتایج بهتر و دقیق‌تد توصیه می‌کنیم فایل صوتی خود را از یک دستگاه صوتی باکیفیت پخش کنید. همچنین، هرچه سرعت پخش فایل صوتی کمتر باشه، مترجم گوگل با دقت بالاتری آن را ترجمه می‌کند.

ضمنا این روش برای فایل‌های صوتی کوتاه جوابگو است. اگر به ترجمه صوتی یک فایل طولانی مثل یک سخنرانی احتیاج دارید، بعد از اینکه دکمه میکروفون پایین صفحه را زدید، روی دکمه Transcribe را لمس کنید.

ترجمه مکالمه همزمان با مترجم گوگل

ممکن است گاهی در موقعیتی قرار بگیرید که نه شما زبان افراد را متوجه می‌شوید نه آن‌ها زبان شما را می‌فهمند. در چنین شرایطی قطعا آرزوی داشتن یک مترجم همزمان همراه را می‌کردید. خبر خوب اینکه اپلیکیشن Google Translate کار را برای شما ساده کرده است. ففط کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از صفحه اصلی برنامه زبان مبدا و مقصد را انتخاب کنید.
  • حالا در پایین گوشه سمت چپ صفحه روی گزینه Conversation صربه بزنید. سپس روی زبان مبدا را لمس کنید و در میکروفون گوشی‌تان صحبت کنید. وقتی صحبت‌تان تمام شد، نتیجه با زبان مقصد در اختیار شما خواهد گرفت.
  • دقیقا برعکس همین کار را انجام دهید تا متوجه صحبت کردن افراد دورتان شوید.

استفاده از مترجم صوتی گوگل در دسکتاپ

فرقی نمی‌کند شما از یک کامپیوتر ویندوزی یا مک او اس، لینوکس و یا کروم بوک استفاده می‌کنید. شما می‌توانید از طریق مرورگر وب خود به Google Translate دسترسی پیدا کنید، فایل‌های صوتی خود را در آن آپلود کنید و سپس نسخه ترجمه شده آن را تحویل بگیرید. برای این کار:

  • به سایت translate.google.com بروید.
  • دو جعبه را در صفحه خواهید دید. طرف چپ مربوط به صدای مبدا و سمت راستی مربوط به مقصد است. روی هر یک از زبان‌های سمت چپ که زبان مرجع فایل صوتی شما هم هست لمس کنید.
  • سپس در سمت راست زبانی که می‌خواهید فایل صوتی شما به آن ترجمه شود را انتخاب کنید.
  • حالا روی آیکون میکروفون سمت چپ جعبه زبان مبدا کلیک کنید.
  • سپس روی اسپیکر کامپیوتر خود یا گوشی‌تان فایل صوتی مورد نظر را پخش کنید.

ترجمه صوتی Google Translate

توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت روی کامپیوترها، باید یک میکروفون یا هدست به سیستم شما متصل باشد. در غیر این صورت هیچ صدایی را تشخیص نخواهد داد.

Google Translate فراتر از یک مترجم متنی است

شما احتمالا تا به حال برای ترجمه متون، صفحات وب یا اسناد خود از مترجم گوگل استفاده کرده‌اید. اما این ابزار فقط یک مترجم متنی نیست. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت ترجمه صوتی Google Translate انواع فایل‌های صوتی کوتاه و بلند انگلیسی یا سایر زبان‌ها را به زبان خودتان ترجمه کنید. همچنین این ابزار می‌تواند نقش یک مترجم همراه را در سفرهای شما به دیگر کشورها ایفا کند.

مترجم گوگل هم روی کامپیوترها و هم روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آیفون‌های اپل اجرا می‌شود. فقط کافیست آن را دانلود و نصب کرده و به‌صورت کاملا رایگان از آن بهره‌مند شوید. خوشحال می‌شویم اگر شما هم تجربه استفاده از این مترجم را داشته‌اید، آن را با ما هم به‌اشتراک بگذارید. همچنین به ما بگویید که مترجم گوگل فایل‌های صوتی شما را با چه دقتی ترجمه کرده و آیا از نتایج کار با آن راضی بوده‌اید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*