آواتار 2 جیمز کامرون

آواتار 2 جیمز کامرون را تاریخ‌ساز کرد

فروش خیره‌کننده آواتار 2 – Avatar: The Way of Water باعث ثبت یک رکورد افسانه‌ای برای جیمز کامرون، خالق این مجموعه شده است. او اکنون صاحب سه فیلم از چهار فیلم پرفروش تاریخ است!

جدیدترین ساخته جیمز کامرون، فیلم سینمایی Avatar: The Way of Water هفته گذشته هم موفق شد بدون هیچ رقیب خاصی صدرنشین باکس آفیس آمریکا شود. این فیلم در هفته پیش موفق به افزودن 15.7 میلیون دلار دیگر به رقم فروش خود شد تا برای هفتمین هفته متوالی در صدر لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته در آمریکای شمالی بایستد.

چگونه آواتار 2 جیمز کامرون را در تاریخ ماندگار کرد؟

آواتار 2 جیمز کامرون

Avatar 2 تا به امروز در بازار داخلی 620 میلیون دلار و در بازارهای جهانی 2.117 میلیارد دلار فروش داشته است. این فیلم روز جمعه موفق شد با پشت سر گذاشتن رکورد فروش 2.071 میلیارد دلاری فیلم Star Wars: The Force Awakens به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شود.

به این ترتیب، فیلم آواتار 2 پشت سر فیلم‌های آواتار (2.92 میلیارد دلار)، Avengers: Endgame (فروش 2.7 میلیارد دلار) و تایتانیک (2.19 میلیارد دلار) قرار گرفت. این رکورد خیره‌کننده آواتار 2 باعث شده که جیمز کامرون اکنون صاحب سه فیلم از چهار فیلم پرفروش تاریخ سینما باشد و اتفاقی باورنکردنی را در تاریخ سینمای جهان رقم بزند.

آواتار 2 جیمز کامرون

فروش سایر فیلم‌های هالیوودی در هفته گذشته چگونه بوده است؟

در هفته‌ای که گذشت، تنها فیلم جدیدی که در سینماهای سرتاسر دنیا اکران شد، Infinity Pool با بازی الکساندر اسکارزگارد و کلئوپاترا کولمن بود. این فیلم علمی تخیلی، علیرغم کسب امتیازهای خوب از منتقدین، نتوانست فروش قابل قبولی داشته باشد و در نخستین هفته اکران تنها 2.7 میلیون دلار فروش داشت.

فیلم سینمایی Infinity Pool در رده هشتم لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته گذشته و پایین‌تر از عناوین دیگری چون Puss in Boots: The Last Wish یا A Man Called Otto و M3GAN قرار گرفت.

به‌طور خاص، جدیدترین انیمیشن یونیورسال، گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو موفق شد با ثبت فروش 10.5 میلیون دلاری در رده دوم فیلم‌های پرفروش آمریکا قرار گیرد.

همچنین A Man Called Otto با بازی تام هنکس هم با فروش 6.7 میلیون دلار در 3957 سینما در رده سوم لیست قرار گرفت. این فیلم که هزینه ساختش بالغ بر پنجاه میلیون دلار برآورد می‌شود، تا کنون در آمریکای شمالی به فروشی 46 میلیون نسخه‌ای رسیده و در بازارهای جهانی فروش 61 میلیون دلاری را به نام خود ثبت کرده است.

مردی به نام اوتو

همچنین فیلم ترسناک M3GAN که بودجه ساخت نسبتا پایینی هم داشته، توانست با فروش 6 میلیون دلاری خود در هفته جاری فروش کل خود در ایالات متحده را به 81.9 میلیون دلار برساند. این فیلم همچنین در بازارهای بین‌المللی هم 7.8 میلیون دلار دیگر فروش داشته و به‌طور مجموع فروش جهانی خود را به 63.7 میلیون دلار رسانده است. به این ترتیب، رقم فروش کل جهانی فیلم M3GAN به 146 میلیون دلار می‌رسد؛ در حالی که بودجه کلی ساخت این فیلم تنها 12 میلیون دلار است.

همچنین در رده پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس این هفته هم فیلم بالیوودی Pathan قرار گرفته که 5.9 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم هندی تا به امروز در بازار آمریکای شمالی بیش از 8.54 میلیون دلار و در بازارهای جهانی 52.6 میلیون دلار فروش داشته و بزرگ‌ترین اکران هالیوودی در میان تمام فیلم‌های هندی تاریخ را به خود اختصاص داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*