openai

سایت های خبری از چت جی پی تی برای تولید محتوا استفاده می‌کنند!

با ادامه نفوذ چت جی پی تی به حوزه نگارش و ویراستاری، برخی از سایت‌های خبری برای تولید محتوا به استفاده از این چت بات روی آورده‌اند.

چت جی پی تی از زمان آغاز به‌کار، به‌عنوان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط OpenAI توسعه یافته، مورد استقبالی گسترده قرار گرفته است. این چت بات می‌تواند به‌سرعت انواع داستان‌ها، مقالات، شعرها و حتی کدهای مطابق با نیاز کاربر را تولید کرده و در زمینه‌های مختلف پاسخ‌گوی مسائل و سوالات باشد.

بیشتر بخوانید:

خالق جیمیل: هوش مصنوعی ChatGPT تا دو سال دیگر گوگل را از بین می‌برد!

ChatGPT بلافاصله پس از راه‌اندازی، به‌لطف اطلاعات غنی و پاسخ‌های شگفت‌انگیز خود، بسیاری را شیفته و معتاد خود کرده است. در این میان، مایکروسافت با سرمایه‌‌گذاری عظیم 10 میلیارد دلاری بر روی این فناوری، ارزش شرکت OpenAI را به 29 میلیارد دلار رسانده است.

استقبال گرم از چت جی پی تی در حوزه‌های مختلف

چت جی پی تی

طی روزهای گذشته، بحث‌های مختلفی مبنی بر استفاده پایگاه خبری Buzzfeed از چت چی پی تی برای تولید محتوا مطرح شده است. این خبرگزاری اعلام کرده که از API ارائه شده توسط هوش مصنوعی OpenAI، برای کمک به خلق برخی از محتواها استفاده خواهد کرد.

جونا پرتی، مدیرعامل BuzFeed در این خصوص گفت:

ما می‌خواهیم تا پایان سال 2023 به‌سوی خلق محتوا با استفاده از هوش مصنوعی قدم برداریم. این تصمیم فعلا در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد و بنا داریم آن‌ را وارد تجارت خود کنیم.

در مقایسه با سایت‌های خبری عادی، بازفید به‌دلیل تست‌های مختلف خود در میان جوانان به محبوبیت بالایی دست یافته است. این خبرگزاری هم‌اکنون از فناوری هوش مصنوعی OpenAI برای کمک به ایجاد سوالات مرتبط آزمون‌های خود در وب‌سایتش استفاده می‌کند. این امر به ویراستاران کمک می‌کند تا ایده‌های بهتری را خلق کنند.

buzFeed

وب‌سایت Buzfeed

پرتی افزود:

به‌لطف پیشرفت‌هایی که در هوش مصنوعی ایجاد شده، وارد عصر جدیدی از فرصت‌ها شده‌ایم که انسان‌ها را قادر ساخته تا روش‌های جدید را امتحان کنند و فرصت‌ها و برنامه‌های نامحدودی را به‌وجود بیاورند. هوش مصنوعی و ابزارهای مرتبط به آن از جمله چت جی پی تی می‌توانند برای سازندگان محتوا و مخاطبان مفید بوده، ایده‌های جدید را به‌وجود آورد و مخاطبان را به ایجاد محتوای اختصاصی و اشتراکی تشویق کند.

فارغ از اینکه آیا خوانندگان به پرداخت هزینه برای ایجاد سرگرمی‌ توسط هوش مصنوعی تمایل دارند یا خیر، خبر منتشر شده همکاری BuzzFeed با هوش مصنوعی، به‌تنهایی برای رونق کسب‌وکار این خبرگزاری کافی بود.

چت جی پی تی

رشد 325 درصدی سهام شرکت BuzFeed

سهام شرکت بازفید از زمان آغاز عرضه با ریزشی 90 درصدی مواجه شده و زیان خالص سه‌ماهه سوم آن نیز از 3.6 میلیون دلار طی سال گذشته به 27 میلیون دلار افزایش یافته است. در نهایت این شرکت مجبور شد 12 درصد از کارکنان خود را برای کنترل هزینه‌ها برکنار کند. بااین‌حال، به محض انتشار خبر همکاری این خبرگزاری با OpenAI، افزایش 300 درصدی ارزش سهام این شرکت بسیاری را در بهت فرو برد.

چالش رویارویی با ChatGPT در حوزه آموزش و دانشگاه‌ها

با وجود کاربردهای این ابزار در روزنامه‌نگاری، ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی در دیگر حوزه‌های نگارشی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما یکی از زمینه‌هایی که با نقدهایی جدی مواجه شده، حوزه‌ آموزش و دانشگاه است. این چت بات به‌تازگی موفق شده در امتحان حقوق دانشگاه مینه‌سوتا نمره میانگین C+ را کسب کرده و آزمون را با قبولی پست سر بگذارد.

هم‌چنین در امتحان مدیریت بازرگانی دانشگاه وارتون نیز، این ابزار با عملکرد خوب خود، نمراتی در بازه B و -B را کسب کرد. کریستین ورنیش، پروفسور این دانشگاه اذعان کرد که چت جی پی تی در پاسخ به سوالات مدیریت عملیات اساسی و تجزیه و تحلیل فرآیند، پاسخ‌های قابل توجهی را ارائه داده است. بااین‌حال، ابزار شرکت OpenAI هنوز در درک مفاهیم ریاضیات پایه با مشکلاتی روبرو است.

چت جی پی تی

در مجموع، ChatGPT در حد و اندازه‌های خود عملکردی فراتر از انتظار داشته، اما برای استفاده در محیط آکادمیک بی‌نقص نیست و به راهنمایی و آموزش بیش‌تر نیاز دارد. این چت بات هم‌اکنون به یکی از ابزارهای رایج تقلب برای دانش‌آموزان برای حل تمرین و امتحان تبدیل شده که نگرانی شدید معلمان را در پی داشته است. تقلب دانش‌آموزان به‌حدی گسترده بوده که برخی از مدارس دولتی در شهرهای نیویورک و سیاتل آمریکا، دسترسی دانش‌آموزان و معلمان را از ChatGPT در شبکه منطقه مسدود کرده‌اند.

پروفسور ترویش هم‌چنین افزود که او نیز با ایجاد محدودیت‌ها برای دانش‌آموزان در هنگام برگزاری آزمون‌ها موافق است. وی افزود:

این ممنوعیت ضروری است. وقتی به فردی مدرک دکتری اعطا می‌کنید، می‌خواهید در حوزه تخصصی خود مهارت و دانش علمی داشته باشد و تنها به استفاده از یک چت بات اکتفا نکند. چنین نگرانی در دیگر حوزه‌ها مانند صدور گواهی‌نامه‌های مهارت، حقوق، تجارت و سایر موارد نیز صادق است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*