پلتفرم های آنلاین پخش فیلم

فشار شدید ساترا به پلتفرم های آنلاین پخش فیلم و سریالی؛ هیچ سریال بدون مجوز حق پخش ندارد

ساترا طی توافق با دادستانی کل کشور، پلتفرم های آنلاین پخش فیلم و سریال را تحت فشار قرار داده و از این به بعد هیچ سریالی بدون دریافت مجوز از ساترا حق پخش نخواهد داشت.

در روزهای اخیر حواشی زیادی در خصوص پخش سریال «سقوط» از پلتفرم فیلیمو به‌وجود آمد و ساترا و رئیس سازمان صداوسیما با ارسال نامه‌ای به مسئولان قضایی و رئیس جمهور، خواستار برخورد با فیلیمو به‌دلیل پخش بدون مجوز این سریال شدند. در همین راستا، ظاهرا توافق جدیدی بین ساترا و دادستانی کل کشور شکل گرفته و از این به بعد هیچ سریال و فیلمی بدون دریافت مجوز حق پخش از پلتفرم های آنلاین پخش فیلم و سریال نخواهد داشت.

تیغ ساترا روی گلوی پلتفرم های آنلاین پخش فیلم و سریال

محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در این رابطه به برگزاری جلسه با دادستان کل کشور به‌منظور نظم بخشیدن به اکوسیستم شبکه نمایش خانگی اشاره کرد. وی تاکید کرد در این جلسه تمام اعضا توافق کردند که هیچ اثر نمایشی بدون دریافت مجوز از ساترا حق پخش در پلتفرم‌ها را ندارد. معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در این خصوص اظهار کرد:

جلسه‌ای در روز چهارشنبه 28 دی ماه امسال با حضور مدیران ساترا در فضای مجازی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی کل کشور، نماینده معاونت فضای مجازی دادستانی و مشاور دادستان کل کشور برگزار شد که طی آن، قرار شد مشاور دادستان کل کشور علاوه بر شرکت در جلسه‌های شورای صدور مجوز انتشار ساترا، از نزدیک در جریان تصمیم‌گیری پیرامون صدور مجوزها قرار بگیرد و نکات مد نظر را مطرح کند.

افراسیابی همچنین تاکید کرد در این جلسه تلاش شد تا روند بهتری برای بررسی اعتراض‌های احتمالی پلتفرم‌ها تعیین شود. او در این خصوص بیان کرد شاید پیش از این به‌دلیل عدم تبیین مطلوب، برخی ابهامات در رابطه با پشتوانه حقوقی ساترا در فضای مجازی برای افراد وجود داشت؛ اما امسال معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری مجموع قوانینی که به‌موجب آن ساترا صلاحیت لازم را برای صدور مجوز پلتفرم‌ها، تولید و پخش سریال‌های نمایش خانگی دارد را اعلام کرده است.

علاوه بر این، سند معماری کلان شبکه ملی اطلاعات که به تصویب کمیسیون عالی ارتقای محتوای شورای عالی فضای مجازی رسیده و از سوی مرکز ملی فضای مجازی به‌اطلاع رسیده، بیان می‌کند که سازمان صداوسیما تکالیف برجسته‌ای در رابطه با موارد وابسته به نمایش خانگی و سامانه‌های نمایش ویدیویی درخواستی خواهد داشت.

بر اساس اعلام معاون سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، در حال حاضر 337 پلتفرم از سازمان ساترا مجوز گرفته‌اند و 147 پلتفرم از مجوز انتشار محتوای نمایشی بهره می‌برند. در شش ماه گذشته نیز مجوز ساخت 40 مجموعه نمایشی، مشروط به انجام مراحل استعلام عوامل صادر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*