دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا

دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا و هرآنچه که باید از قوی‌ترین دوربین سامسونگ بدانید

دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا – Galaxy S23 Ultra که از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی قدرتمندی بهره می‌برد، جذاب‌ترین بخش این گوشی است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

هفته گذشته سامسونگ از پرچمدارِ پرچمداران خودش، گوشی گلکسی S23 Ultra رونمایی کرد. محصولی که از بروزترین سخت‌افزار جهان موبایل نظیر تراشه سفارشی‌شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲، قلم شگفت‌انگیز S Pen و شارژدهی سریع و حافظه بسیار پرسرعت بهره می‌برد. اما یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این گوشی، دوربینش است. در واقع سامسونگ برای نخستین بار روی گوشی‌هایش از یک سنسور دوربین پرچمدار ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده کرده و ادعا می‌کند که این سنسور از «پیکسل‌های انطباق‌پذیر» برخوردار است.

یک دوربین شگفت‌انگیز ۲۰۰ مگاپیکسلی روی قاب پرچمدار سامسونگ

در حالی که شما می‌توانید با دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا عکس‌هایتان را با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی هم ثبت کنید، اما به‌صورت پیش‌فرض سیستم از یک فناوری ادغام پیکسلی استفاده می‌کند تا عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی بسیار شفاف و باکیفیتی را ثبت کند. به‌جز این شما می‌توانید عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی را هم با دوربین گوشی‌تان ثبت کنید.

دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا

سامسونگ می‌گوید حالت عکاسی شبانه (Nightography) این گوشی را به‌لطف الگوریتم هوش مصنوعی جدید ISP این دوربین ارتقا داده تا عکس‌های بهتری در محیط‌های تاریک و خصوصاً شب گرفته شود.  بخش دیگری که ارتقا پیدا کرده، مربوط به سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) است که محدوده دو برابری نسبت به‌گذشته دارد و این یعنی دو برابر نسل قبلی می‌تواند حرکات را در فریم تشخیص دهد. الگوریتم‌های پردازش نیز بروزرسانی شده‌اند تا به‌دقت ویژگی‌های پویایی یک فرد را منعکس کنند و تمام اجزای چهره آن مثل مو و چشم به‌خوبی دیده شود.

سامسونگ فیلمبرداری با دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا خودش را هم دستخوش تغییراتی کرده است. در حالی که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۲ اولترا سال گذشته هم می‌توانست ویدیوهای 8K را ضبط کند، اما این کار را حداکثر روی نرخ فریم 24fps انجام می‌داد. حالا دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی پرچمدار جدید سامسونگ می‌تواند ویدیوهای 8K را روی نرخ فریم بالاتر 30fps ضبط کند که در مجموع باعث روان‌تر شدن ویدیو در حین پخش می‌شود.

حالت عکاسی نجومی جدید

عکاسی نجومی، یکی از بهترین ویژگی‌های دوربین گوشی‌های گوگل پیکسل است، اما سامسونگ تلاش کرده با اضافه کردن حالت جدیدی به دوربین گلکسی S23 اولترا، این ویژگی را در گوشی‌های خودش به‌بهترین شکل ممکن بگنجاند. سال گذشته حالت Astrophoto به‌صورت آزمایشی در اپلیکیشن Expert RAW به گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا اضافه شده بود. و حالا صاحبان گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌توانند این قابلیت را در اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض گوشی خود در اختیار داشته باشند.

عکاسی نجومی با دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا

اما این حالت عکاسی نجومی چگونه کار می‌کند؟ این حالت دارای یک راهنمای آسمانی است که وقتی گوشی‌تان را به‌طرف آسمان می‌گیرید، می‌تواند صور فلکی و صحابی‌ها را به‌نمایش بگذارد. شما با تنظیم نوردهی ۴، ۷ یا ۱۰ دقیقه‌ای، می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیزی را از آسمان بگیرید. سامسونگ نام این حالت را “Astro Hyperlapse” گذاشته است.

دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی، پیشرفته‌تر از ۴۰ مگاپیکسلی

سامسونگ از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی گوشی خودش استفاده کرده، در حالی که مدل سال گذشته به یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی مجهز بود. گرچه این سنسور در گوشی S23 Ultra از نظر رزولوشن نزول پیدا کرده، اما سامسونگ می‌گوید سنسور جدید بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر است و از فوکوس خودکار Dual-Pixel هم بهره می‌برد. این دوربین می‌تواند ویدیوهای Super HD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای بگیرد که نسبت به فیلمبرداری ۳۰ فریم بر ثانیه دوربین نسل قبلی پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

دوربین سلفی گلکسی اس ۲۳ اولترا

اما به جز این‌ها، دو سنسور تله فوتو دیگری که روی قاب پشتی این گوشی‌ها سوار است، نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است. این دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی، همان زوم ۳ برابری و ۱۰ برابری اپتیکال را ارائه می‌کنند.

 

دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا، بهترین دوربین در گوشی‌های سامسونگ؟

سامسونگ روی پرچمدار جدید خودش از یک سنسور دوربین توانمند ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده کرده و ادعا می‌کند دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌تواند عکس‌های شگفت‌انگیزی را در شب و محیط‌های تاریک بگیرد. همچنین از یک لنز دوربین سلفی جدید ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر از دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی اس ۲۲ اولترا است و ویدیوهایی با نرخ فریم ۲ برابری می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد دوربین‌هایی که روی گوشی S23 Ultra به‌کار رفته، بهترین دوربین‌هایی هستند که تاکنون سامسونگ روی گوشی‌های سری گلکسی خودش به‌کار برده است. شما چطور فکر می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*