گوشی پوکو X5 پرو

گوشی پوکو X5 پرو رونمایی شد؛ چیپست اسنپدراگون 778G با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

و گوشی شیائومی پوکو X5 پرو با چیپست جدید اسنپدراگون 778G، دوربین سه‌گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی، بدنه‌ای بسیار باریک و قیمتی مقرون به‌صرفه معرفی شد.

نسل جدید گوشی‌های پوکو ایکس رونمایی شدند. مدل پرچمدار این خانواده پوکو X5 پرو نام دارد که اکنون به یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. این گوشی نسخه جدید پوکو ایکس ۴ پرو خواهد بود که سال گذشته رونمایی شد. بدنه این گوشی ضخامت بسیار ناچیز ۷.۹ میلی‌متری دارد که آن را به باریک‌ترین گوشی سری Poco X و سومین گوشی باریک این کمپانی چینی (بعد از دو مدل سری Poco F) تبدیل می‌کند.

زیر قاب پوکو X5 پرو چه‌خبر است؟

گوشی پوکو X5 Pro

گوشی پوکو X5 پرو

اگر شما هم مشتاق شده‌اید تا با جدیدترین محصول کمپانی شیائومی آشنا شوید، در ادامه به بررسی مشخصات فنی و امکانات گوشی پوکو ایکس ۵ پرو خواهیم پرداخت.

چیپست اسنپدراگون 778G با یک پردازشگر گرافیکی توانمند رده پرچمداران

ارتقا اصلی این گوشی مربوط به چیپست زیر قاب آن است. پوکو تصمیم گرفته از چیپست ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G کوالکام با پردازشگر گرافیکی رده پرچمداران Adreno 642L در این گوشی استفاده کند. این چیپست نسبت به تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ زیر قاب نسل قبلی به‌طور قابل توجهی سریع‌تر است. حافظه داخلی Poco X5 Pro دو برابر گذشته شده و به ۱۲۸ گیگابایت رسیده، ولی حافظه رم پایه آن هنوز ۶ گیگابایت است.

گرچه شما می‌توانید نسخه قدرتمندتر آن را هم با ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی نیز سفارش دهید. در هر دو نسخه رم از فناوری LPDDR4X و حافظه داخلی از فناوری UFS 2.2 استفاده می‌کنند. این گوشی همچنین به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۲ گوگل با پوسته سفارشی MIUI 14 شیائومی را اجرا می‌کند.

در بخش نمایشگر، شاهد حضور یک پنل ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمس ۲۴۰ هرتزی هستیم. این صفحه نمایش اکنون می‌تواند رنگ‌های ۱۰ بیتی را با پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 به‌نمایش بگذارد. این نمایشگر اکنون با اوج روشنایی ۹۰۰ نیت، به‌مراتب شفاف‌تر و روشن‌تر از مدل نسل قبلی است. دایمینگ آن توسط یک سیستم PWM با فرکانس بالا ۱۹۲۰ هرتزی انجام می‌شود و گوریلا گلس ۵ نیز وظیفه محافظت از شیشه نمایشگر را بر عهده دارد.

نمایشگر Poco X5 Pro

سیستم دوربین این گوشی، یکی از بخش‌های تغییر پیدا نکرده نسبت به نسل قبلی است. این یعنی شما همان سنسور دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ۱/۱.۵۲ اینچی در اختیار خواهید داشت که یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (۱۲۰ درجه‌ای) و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو آن را همراهی می‌کنند. در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی حضور دارد.

نمونه تصاویر دوربین Poco X5 Pro

نمونه تصاویری که از دوربین گوشی پوکو X5 پرو منتشر شده، نشان می‌دهد که این گوشی عکس‌های واضح و باکیفیتی را ثبت می‌کند و عملکرد خوبی در اجرای افکت بوکه دارد.

نمونه تصاویر دوربین پوکو X5 پرو

فیلمبرداری 4K و عکاسی سریع‌تر با پوکو X5 پرو

اما دوربین پوکو X5 پرو به‌لطف تراشه جدید اسنپدراگون ۷۷۸ جی، پیشرفته‌تر از نسل قبلی است. چرا که آن یک ISP سریع‌تر (۲ گیگاپیکسل در ثانیه‌ای) و یک واحد پردازش عصبی قدرتمند‌تر (12TOPS) را ارائه می‌کند. این دوربین اکنون می‌تواند با وضوح 4K فیلمبرداری کند، در حالی که تا پیش از این تمام گوشی‌های میان‌رده شیائومی حداکثر با وضوح 1080p فیلمبرداری می‌کردند. علاوه بر این عکاسی در روز ۶۹ درصد سریع‌تر و در حالت شب نیز ۳۸ درصد سریع‌تر از گذشته شده است.

وای فای ۶ و شارژ سریع ۶۷ واتی

چیپست جدید زیر قاب گوشی پوکو امکان دسترسی به فناوری‌های ارتباطی سریع‌تری را با Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵.۲ فراهم کرده است. علاوه بر این در اینجا یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، فرستنده مادون قرمز (در برخی مناطق) و NFC نیز وجود دارد.

گوشی Poco X5 Pro

رنگ‌بندی پوکو X5 پرو

شما باید از طریق یک پورت USB-C باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را توسط آداپتور شارژ ۶۷ واتی داخل جعبه آن، شارژ کنید. رنگ‌بندی گوشی پوکو X5 پرو نیز شامل نسخه‌های آبی، مشکی و البته زرد می‌شود. قیمت پایه این گوشی فقط ۲۹۹ دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*