تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

با مهم‌ترین قابلیت های صوتی تلویزیون های Neo QLED سامسونگ آشنا شوید

در این مطلب قصد داریم با مهم‌ترین قابلیت های صوتی تلویزیون های Neo QLED سامسونگ آشنا شویم و فناوری‌های شگفت‌انگیز آن را مرور و بررسی کنیم.

برای این که بتوانید در زمان تماشای فیلم و سریال مورد علاقه‌تان یا دیدن یک مسابقه ورزشی، نهایت لذت را ببرید، به ترکیبی از صدا و تصویر باکیفیت و فوق‌العاده نیاز خواهید داشت. حتی اگر تلویزیونی داشته باشید که بهترین، باکیفیت‌ترین و شفاف‌ترین تصویر ممکن را به نمایش دربیاورد،‌ باز هم بدون وجود صدای فراگیر و پرطنین، یک چیزی کم خواهد بود.

در سال‌های گذشته، تلویزیون‌ها از طراحی زیبا با بدنه‌ای باریک بهره می‌برند، اما همین مساله باعث شده کیفیت صدای تلویزیون با چالش‌های جدی روبه‌رو شود. این موضوع منجر به این شده که بسیاری از تماشاگران تلویزیون‌ها برای این که از صدا و تصویر باکیفیت بهره‌مند شوند، به سراغ ابزارهای جانبی و کمکی می‌روند. اما بعضی از تلویزیون‌های سری جدید وجود دارند که از فناوری‌های نوآورانه‌ای برخوردار هستند و علاوه بر کیفیت تصویر عالی، صدای فراگیر، چند بعدی و باکیفیت را ارائه می‌دهند. یکی از این مدل‌ها، تلویزیون های سری Neo QLED سامسونگ هستند که با برخورداری از چهار فناوری شگفت‌انگیز و جدید در دنیای سرگرمی، تجربه صوتی لذت‌بخشی را در هنگام تماشای فیلم، سریال و مسابقات ورزشی برای شما فراهم می‌کنند.

تلویزیون های سری Neo QLED سامسونگ پس از رونمایی توانستند گواهینامه Spatial Sound Optimization را به‌خاطر ارائه تجربه صوتی قدرتمند و پایدار از موسسه معتبر VDE آلمان کسب کنند. در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین و بهترین فناوری‌ها و قابلیت های صوتی تلویزیون های جدید سری Neo QLED سامسونگ را معرفی و بررسی کنیم.

مرور قابلیت های صوتی تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

قابلیت Sound SpaceFit

ابعاد اتاق و فضای محیط از مهم‌ترین عوامل برای برخورداری از یک تجربه صوتی عالی محسوب می‌شوند. نحوه قرارگیری و موقعیت تلویزیون نیز در این تجربه تاثیر به‌سزایی دارند. بنابراین شخصی‌سازی قابلیت‌های صوتی تلویزیون در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است. در تلویزیون های سری Neo QLED شاهد حضور قابلیت SpaceFit هستیم که این کار را برای شما انجام خواهد داد. این فناوری قادر است به‌صورت خودکار در هر روز، تغییرات محل قرارگیری تلویزیون شما را تجزیه و تحلیل کند و به‌وسیله میکروفون‌های داخلی خود، عواملی که روی صدا تاثیرگذار هستند را شناسایی می‌کند. فناوری Sound SpaceFit با تشخیص تغییرات، تنظیمات صوتی را به بهینه‌ترین شکل ممکن درمی‌آورد تا صدایی واضح و باکیفیت به گوش شما برسد.

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

این قابلیت، تمام مراحل گفته شده را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد و نیازی نیست شما کاری انجام دهید یا دکمه خاصی را بزنید. در سری تلویزیون های نئو کیو ال ای دی سامسونگ، قابلیت SpaceFit به حالت پیشرفته‌تر SpaceFit Sound+ ارتقا پیدا کرده و ترکیبی از SpaceFit و Auto EQ یا اکولایزر خودکار محسوب می‌شود. این فناوری با کمک هوش مصنوعی، تمام فضاهای معمولی که تلویزیون شما در آن قرار گرفته را پوشش می‌دهد و با بررسی و تجزیه و تحلیل ابعاد و فضای محیط، صدایی بهینه و متناسب با شرایط را به گوش شما می‌رساند.

فناوری Q-Symphony

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

از دیگر قابلیت‌های شگفت‌انگیز سری تلویزیون های NEO QLED باید به فناوری Q-Symphony اشاره کنیم. این قابلیت باعث می شود شما در زمان تماشای فیلم و سریال محبوبتان، خود را در فضای آن تصور کنید. قابلیت Q-Symphony این کار را با ایجاد هماهنگی بین ساندبار و تلویزیون انجام می‌دهد؛ به این ترتیب که صدای محتوای در حال پخش را از هر دو دستگاه پخش می‌کند تا صدا در فضای اتاق به‌طور شگفت‌انگیزی به شکل چند بعدی و واقعی شنیده شود.

اگر تاکنون شما برای شنیدن صدا از ساندبار استفاده می‌کردید،‌ صدای تلویزیون قطع می‌شد و برعکس وقتی صدا از تلویزیون پخش می‌شد، صدایی از ساندبار درنمی‌آمد؛ اما حالا این فناوری استفاده از سیستم‌های صوتی درون خانه شما را به حداکثر بهره‌وری رسانده و با هماهنگ کردن صدای پخش شده بین آنها، فضایی یک‌دست ایجاد می‌کند و صدایی واقعی، فراگیر و چند بعدی را در زمان تماشای برنامه مورد علاقه‌تان به گوش شما می‌رساند تا حداکثر لذت را ببرید.

قابلیت Active Voice Amplifier

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

یکی دیگر از قابلیت های صوتی تلویزیون های نئو کیو ال ای دی سامسونگ که این دستگاه‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای تماشای محتوا تبدیل می‌کند، قابلیت Active Voice Amplifier یا تقویت کننده صدا است. این ویژگی با شناسایی نویزها و صداهای حاشیه‌ای داخل اتاق، جلوی پخش صدای بلندتر از صدای تلویزیون را می‌گیرد. در این ویژگی، صدای تلویزیون در صورت نیاز به‌طور خودکار افزایش پیدا می‌کنند و شما همه صداها و دیالوگ‌های فیلم و سریال محبوبتان را به‌وضوح و با حداکثر کیفیت خواهید شنید.

میکروفون‌های تعبیه شده در تلویزیون و هوش مصنوعی، این فناوری را در انجام وظیفه خود یاری می‌کنند؛ به این ترتیب که میکروفون‌ها، میزان نویزها و صداهای محیط را اندازه‌گیری می‌کنند و در صورت زیاد بودن آنها، صدای ساندبار و دستگاه بیشتر می‌شود.

قابلیت Object Tracking Sound

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

اولین بار در نسخه 2020 سری تلویزیون های QLED سامسونگ بود که شاهد حضور قابلیت OTS یا Object Tracking Sound بودیم. این قابلیت در تلویزیون های Neo QLED به حالت پیشرفته‌تر OTS+ ارتقا پیدا کرده و با کمک هوش مصنوعی، صدای سوژه را به‌صورت هماهنگ با حرکات آن پخش می‌کند. این عمل با تشخیص و تحلیل حرکات سوژه در زمان پخش فیلم و ردیابی آن انجام می‌شود تا در نهایت بدون نیاز داشتن به لوازم جانبی بتوانید از شنیدن صدای فراگیر، پویا و سه‌بعدی از قسمت‌های مختلف بلندگوهای تلویزیون خود لذت ببرید.

مثلا اگر فیلمی را تماشا می‌کنید که در‌ آن یک خودرو از سمتی به سمت دیگر حرکت می‌کند، قابلیت OTS با تشخیص حرکت اتومبیل، صدا را متناسب با نوع حرکت سوژه تغییر می‌دهد. مدل‌های 8K تلویزیون های Neo QLED این قابلیت را به نسخه پیشرفته‌تر OTS+ ارتقا داده‌اند و علاوه بر آن، شاهد حضور دو بلندگوی بیشتر هم هستیم تا در مجموع هشت بلندگو، تجربه صوتی فراگیری را برای شما ایجاد کنند.

تلویزیون های سری نئو کیو ال ای دی سامسونگ با برخورداری از این چهار فناوری شگفت‌انگیز، علاوه بر ارائه بهترین کیفیت تصویر، تجربه صوتی فوق‌العاده‌ای را به شما هدیه می‌دهند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*