دوربین کانن EOS R50

دوربین کانن EOS R50 معرفی شد؛ ارزان‌ترین دوربین RF بازار

دوربین کانن EOS R50 به‌عنوان ارزان‌ترین دوربین RF بازار معرفی شد. دوربین جدید Canon از یک لنز ۲۴.۲ مگاپیکسلی با فیلمبرداری 4K برخوردار است.

کانن امروز از دوربین بدون آینه فول فریم EOS R8 خودش رونمایی کرد و حالا از ارزان‌ترین دوربین بدون آینه RF خودش به‌نام کانن EOS R50 پرده برداشت. این یک دوربین با مانت APS-C RF است که با قیمت پایه ۶۸۰ دلاری از اواخر سال ۲۰۲۳ واردبازار می‌شود. با توجه به قیمت و مشخصات فنی که دارد، این گوشی به‌سرعت می‌تواند به محبوب‌ترین گزینه عکاسان آماتور تبدیل شود.

دوربین کانن EOS R50

این دوربین به یک سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی مجهز است که می‌تواند ویدیوهای کراپ نشده 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای ضبط کند. علاوه بر این قادر به ضبط ویدیوهای 1080p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و ویدیوهای اسلوموشن به‌سبک S&Q با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز هست. اما مهم‌تر اینکه دوربین کانن EOS R50 یک گام از محدودیت فیلمبرداری ۳۰ دقیقه‌ای فراتر رفته و به شما اجازه فیلمبرداری بدون توقف یک ساعته را می‌دهد.

دوربین کانن EOS R50

علیرغم قیمت پایینی که دارد، R50 از تکنولوژی فوکوس خودکار عالی Dual Pixel کمپانی کانن با تشخیص سوژه داخلی انسان، حیوانات و وسایل نقلیه هم برخوردار است. این فناوری هم برای عکاسی و هم فیلمبرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین کانن EOS R50

شما روی این دوربین نمی‌توانید از هیچ‌گونه حالت log استفاده کنید، اما دارای حالت HDR PQ است که به شما امکان ضبط ویدیوهای ۱۰ بیتی را می‌دهد. این برای یک دوربین اقتصادی بد نیست. از دیگر امکاناتی که در اختیار شما می‌گذارد باید به یک پورت microHDMI برای فیلمبرداری اکسترنال، پورت‌های هدفون و میکروفون و سازگاری با UVC برای استریم مستقیم وبکم اشاره کرد.

سرعت عکاسی پیاپی دوربین کانن EOS R50 هم با این رده قیمتی عالی است: ۱۲ فریم بر ثانیه در حالت شاتر پرده الکترونیکی (بدون شاتر تمام مکانیکی) و ۱۵ فریم بر ثانیه در حالت شاتر الکترونیکی که هر دو با فوکوس خودکار همراه هستند. گرچه فقط 13 فایل C-RAW+JPG را در این حالت ثبت می‌کند و برای این کار از کارت حافظه کُند UHS-I پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین کانن EOS R50

در اینجا خبری از لرزشگیر داخل بدنه نیست که البته با توجه به این قیمت تعجب‌برانگیز هم نیست؛ اما می‌تواند از IS داخلی لنز‌ها یا یک لرزشگیر دیجیتال (همراه کراپ) برای ولاگینگ پشتیبانی کند. یک منظره‌یاب OLED نیز روی این دوربین نصب شده که معمولاً نمی‌توان چنین قابلیتی را روی دوربین‌هایی با این قیمت یافت. هرچند رزولوشن پایین ۲.۳۶ میلیون نقطه‌ای دارد.

لنزهای جدید RF کانن

کانن همچنین به‌همراه این دوربین، از لنزهای جدید RF خودش نیز پرده‌برداری کرده است. لنز RF-S55-210mm یک لنز تله فوتو جمع و جور با زاویه دید فول فریم بین ۸۸ تا ۳۳۶ میلی‌متر است که دیافراگم متغیر بین f/5 تا f/7.1 را ارائه می‌کند و از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. لنز RF-S55-210mm IS STM نیز گرچه سریع‌ترین لنز استیبل RF کانن نیست، اما نیازهای بیشتری از کاربران را رفع می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*