فعال سازی پروکسی در واتساپ

واتساپ بازهم دنبال کپی کردن تلگرام است؛ این‌ بار با تبدیل وویس به متن!

واتساپ آهسته و پیوسته، در حال کپی کردن ویژگی‌های تلگرام است است و حالا یکی دیگر از ویژگی‌های تلگرام را به پیامرسانش آورده است. این بار، تبدیل پیام صوتی یا وویس به متن آخرین کپی کاری واتساپ از رقیبش تلگرام است!

پیامرسان معروف واتساپ در حال اضافه کردن قابلیتی کاربردی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیام‌های صوتی را به متن تبدیل کنند. پس اگر شما هم جزو کسانی هستید که حوصله گوش دادن به وویس‌های طولانی را ندارند، می‌توانید در آینده‌ای نزدیک پیام‌های صوتی را به متن تبدیل کنید. البته احتمالا در ابتدا این قابلیت در زبان فارسی در درسی نباشد.

قابلیت تبدیل وویس به متن در واتساپ

وبسایت WABetaInfo یکی از بهترین منابع جهان در زمینه افشای قابلیت‌های جدید واتساپ است که حالا جدیدترین قابلیت این پیامرسان یعنی تبدیل پیام صوتی یا وویس به پیام متنی را افشا کرده است. همان طور که از نام این قابلیت مشخص است، با فعال شدن آن می‌توانید بدون نیاز به گوش دادن به یک پیام صوتی، آن را به صورت یک متن ببینید. این قابلیت فعلا در حالت بتا قرار دارد و کاربران با محدودیت‌های زیادی می‌توانند از آن استفاده کند.

قابلیت واتساپ

برای مثال تبدیل وویس به متن در واتساپ فعلا فقط در حالتی کار می‌کند که کلمات به صورت دقیق تشخیص داده شوند و زبانی که گوینده در حال سخن گفتن است، با زبان تعیین شده توسط کاربر یکی باشد. نکته قابل توجه درباره این ویژگی، امنیت بالای آن است. واتساپ پیام‌های صوتی را برای تبدیل به متن به سرورهای گوگل، اپل یا متا ارسال نمی‌کند و این تبدیل در گوشی هوشمند کاربر اتفاق می‌افتد.

در حال حاضر قابلیت جدید واتساپ تنها در نسخه بتایی که برای کاربران سیستم عامل آی او اس منتشر شده در دسترس است و کاربران اندرویدی باید همچنان منتظر بمانند. همچنین هنوز زمانی برای انتشار نسخه پایدار این قابلیت اعلام نشده است. تلگرام نیز مدتی است این قابلیت جذاب را در خود جای داده و کاربران می‌توانند بدون نیاز به گوش دادن وویس‌ها، آن را به متن تبدیل کنند.

البته این ویژگی در تلگرام، برای تمام کاربران در دسترس نیست و شما باید جزو کاربران پریمیوم این اپ باشید. از سویی دیگر در واتساپ، این قابلیت برای تمام کاربران به صورت رایگان در دسترس خواهد بود و نیاز به پرداخت هزینه برای استفاده از آن نخواهید داشت.

با توجه به رقابت شدیدی که میان واتساپ و تلگرام وجود دارد، شاید در آینده‌ای نزدیک و با انتشار رایگان قابلیت تبدیل وویس به متن در واتساپ، تلگرام هم این ویژگی را از حالت پریمیوم خارج کرده و آن را برای تمام کاربران عرضه کند.

شما از کدام پیامرسان استفاده می‌کنید؟ اگر واتساپ قابلیت‌های بیشتری از تلگرام را کپی کند، آیا حاضر به استفاده از این برنامه به عنوان پیامرسان اصلی خود هستید؟ نظر خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*