رویداد MWC 2023

رویداد MWC 2023 بارسلونا و هرآنچه که انتظار داریم؛ گردهمایی بزرگ‌ترین گوشی سازان جهان

در این متن نگاهی خواهیم داشت به برنامه کمپانی‌های مختلف عرصه تکنولوژی برای رویداد MWC 2023 و محصولات جدیدی که به این رویداد خواهند آورد. تا شروع این رویداد کمتر از یک ماه باقی مانده است.

تعداد رویدادهای دیجیتالی در دنیای موبایل روز به روز در حال افزایش است و کمپانی‌های مختلف اکثرا ترجیح می‌دهند محصولاتشان را در رویدادی اختصاصی و مجازی به دنیا معرفی کنند. علیرغم این امر، برخی رویدادهای جهانی مهم که در آن تمامی کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی گرد هم می‌آیند همچنان پابرجا هستند.

یکی از بزرگترین رویدادهای این حوزه، کنگره جهانی موبایل (MWC) است که در آن تعدادی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه گوشی‌های هوشمند گرد هم آمده و جدیدترین گجت‌های خود اعم از گوشی هوشمند، ساعت هوشمند، تبلت و… را رونمایی می‌کنند.

امروز در گجت نیوز قصد داریم رویداد MWC 2023 را بررسی کرده و ضمن ارائه برنامه و تاریخ برگزاری این رویداد، کمپانی‌های مطرح حاضر در آن را هم به‌طور مختصر بررسی کنیم.

کنگره جهانی موبایل بارسلونا 2023 چه زمانی برگزار می‌شود؟

رویداد MWC همه ساله در اواخر ماه فوریه در شهر بارسلونا برگزار می‌شود. این روند در سال 2023 هم ادامه یافته و GSMA رویداد امسال را از تاریخ 27 فوریه ( 8 اسفند) تا دوم مارس (11 اسفند) برگزار خواهد کرد.

کمپانی‌های مختلف چه محصولاتی را به رویداد MWC 2023 خواهند آورد؟

شیائومی

شیائومی 13 اولترا

شیائومی معمولا یکی از اولین برندهایی‌ست که در رویدادهای MWC شرکت می‌کند. این کمپانی که مدتی پیش شیائومی 13 را معرفی کرد، احتمالا با نسخه اولترای این گوشی به کنگره جهانی موبایل خواهد آمد. این گوشی احتمالا به تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز باشد از دوربین لایکا استفاده کند.

لی جون، رییس کمپانی شیائومی، تاریخ هفتم اسفند را زمان رونمایی از این گوشی اعلام کرده است؛ با این وجود به نظر می‌رسد بتوان انتظار داشت که این گوشی به رویداد MWC 2023 برسد.

اوپو

رویداد WMC 2023

اوپو هم دیگر کمپانی بزرگ چینی خواهد بود که در کنگره جهانی موبایل بارسلونا 2023 حضور خواهد یافت. بزرگ‌ترین شگفتی این برند در MWC 2023 می‌تواند رونمایی از اوپو فایند ایکس 6 باشد. از سوی دیگر تبلت اوپو پد 2 و نسل جدید گوشی‌های تاشوی اوپو فایند N2 هم می‌توانند محصولات دیگری باشند که این برند چینی به کنگره 2023 بارسلونا خواهد آورد.

لازم به ذکر است که Find N2 مدتی پیش در چین رونمایی شد و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. در کنار این محصولات، Oppo همچنین تکنولوژی‌ها و گجت‌های جدیدی را نیز به این رویداد خواهد آورد.

سامسونگ

گلکسی سامسونگ

سامسونگ در رویداد سال گذشته چندین نمونه لپ تاپ جدید را به معرض نمایش گذاشت. با این حال این کمپانی در رویداد آنپکد هفته گذشته خود به‌طور رسمی از سری گوشی‌های گلکسی اس 23 و لپ تاپ های گلکسی بوک 3 پرو رونمایی کرده و به نظر نمی‌رسد چیز دیگری در آستین داشته باشد.

در هر صورت این غول کره‌ای بدون شک در رویداد MWC 2023 حاضر خواهد بود و تعدادی از محصولات جدیدش را در این رویداد رونمایی خواهد کرد.

ریلمی

ریلمی جی تی نئو 5

کمپانی ریلمی که در ابتدا برای رقابت با برند ردمی تاسیس شده بود، اکنون تبدیل به یکی از بازیگران مهم صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. این کمپانی سال گذشته در MWC 2022 از دو گوشی ریلمی GT2 و GT2 پرو رونمایی کرد و امسال هم در تاریخ نهم فوریه از ریلمی GT Neo 5 را رونمایی کرده است. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت این کمپانی حضور چندان پررنگی در رویداد آتی داشته باشد.

هواوی

هواوی میت ایکس 3

مشکلاتی که هواوی به دلیل تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا با آن‌ها روبروست، مانع از معرفی تکنولوژی‌های جدید و محصولات خلاقانه توسط این کمپانی نشده است.

بر اساس اطلاعات موجود، هواوی برنامه بزرگی برای MWC 2023 داشته و قصد دارد حضور بسیار پررنگی در این رویداد داشته باشد. بسیاری افراد معتقدند نسل جدید گوشی‌های تاشوی این کمپانی، میت ایکس 3، ستاره مراسم امسال این کمپانی خواهند بود. انتظار می‌رود این گوشی به ارتباطات ماهواره‌ای مجهز باشد.

از سوی دیگر، دو گوشی هواوی پی 60 و هواوی میت 60 هم دیگر محصولات جذابی هستند که این کمپانی چینی در نوبت معرفی و رونمایی دارد؛ با این حال هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی از آن‌ها به بیرون درز نکرده است.

نوکیا

رویداد WMC 2023

کمپانی افسانه‌ای نوکیا هم دیگر برندی خواهد بود که احتمالا شاهد حضور آن در کنگره جهانی موبایل 2023 خواهیم بود. البته این برند فاصله بسیار زیادی از سال‌های شکوهش در بازار گوشی‌های هوشمند گرفته و بیشتر در حوزه گوشی‌های اقتصادی و میانرده فعال است.

به همین جهت احتمالا در رویداد MWC 2023 هم شاهد رونمایی از چندین محصول ارزان قیمت از سوی نوکیا باشیم.

آنر

رویداد WMC 2023

در گذشته نه چندان دور، برند آنر به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هواوی در رویدادهای بزرگ جهانی حاضر می‌شد. با این وجود امسال شاهد حضور مستقل این کمپانی چینی در MWC 2023 خواهیم بود.

بر اساس گزارش‌های رسیده، Honor برنامه جامعی برای رویداد MWC 2023 دارد. به‌طور خاص، این کمپانی احتمالا سری گوشی‌های آنر مجیک 5 را رونمایی کرده و عرضه جهانی Magic Vs را نیز کلید خواهد زد.

علاوه بر این، برای نخستین بار در چند سال گذشته آنر شگفتی‌هایی را برای MWC 2023 تدارک دیده است؛ شگفتی‌هایی که هیچ اطلاعاتی در خصوص آن‌ها نداریم.

گوگل

گوگل

گوگل به‌عنوان توسعه‌دهنده سیستم عامل اندروید و تولیدکننده سری گوشی‌های پیکسل، یکی از مهم‌ترین بازیگران دنیای گوشی‌های موبایل به شمار می‌رود. در عین حال این کمپانی هم همانند اپل ترجیح می‌دهد محصولات و فناوری‌های جدیدش را در رویدادی اختصاصی تحت نام Google I/O معرفی کند.

به همین جهت بعید به نظر می‌رسد که گوگل حضور پررنگی در کنگره جهانی موبایل 2023 داشته باشد.

وان پلاس

وان پلاس 11 مفهومی

وان پلاس که بنیانگذار معرفی گوشی‌های قاتل پرچمدار در دنیا به شمار می‌رود، امروز در بحث قیمت‌گذاری همانند قابل موفق نیست. با این وجود اکثر گوشی‌های این کمپانی با موفقیت بسیار خوبی روبرو می‌شوند.

چند روز پیش، OnePlus از گوشی وان پلاس 11 و چندین گجت دیگر به‌طور رسمی رونمایی کرد و وعده داد که در MWC 2023 هم طرح مفهومی خود را با علاقمندان به اشتراک خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، شایعاتی هم مبنی بر احتمال معرفی گوشی تاشوی این کمپانی در رویداد پیش رو مطرح شده است. با این وجود باید منتظر ماند و دید برنامه این برند خوشنام چینی برای حضور در این نمایشگاه چگونه است.

موتورولا

موتورولا موتو اج 40

موتورولا هم همانند نوکیا از جمله برندهایی‌ست که مدت‌هاست زیر سایه موفقیت و شکوه سابق خود فعالیت می‌کند. این کمپانی اکنون تحت تملک لنوو قرار دارد و به دلیل آن‌که لنوو برای حضور در کنگره موبایل 2023 برنامه مفصلی دارد، می‌توان انتظار داشت که Motorola نیز با چندین محصول جذاب در این رویداد حاضر شود.

موتورولا اج 40 می‌تواند نماینده Motorola برای معرفی در MWC 2023 باشد.

تکنو

رویداد WMC 2023

رویداد MWC 2023

کمپانی تکنو در سال 2022 با اتخاذ استراتژی‌های بازاریابی و اقتصادی فوق‌العاده توانست به یکی از موفق‌ترین برندها تبدیل شده و فروش چشمگیری را تجربه کند.

Tecno وعده داده که پرچمداران جدید خود را تحت نام سری فانتوم در کنگره جهانی موبایل 2023 رونمایی خواهد کرد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که در غرفه تکنو در رویداد پیش رو، محصولاتی جدید از برندهای فانتوم، کامون، اسپارک و پوا حاضر باشند.

ویوو

ویوو

کمپانی چینی ویوو به‌تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از مورد احترام‌ترین برندهای در صنعت گوشی‌های هوشمند است. با وجود این که محصولات Vivo اکثر دسته‌های قیمتی را شامل می‌شوند، محصولات اقتصادی و میانرده این کمپانی بیشترین نقش را در شهرت آن ایفا کرده‌اند.

متاسفانه هنوز مشخص نیست Vivo چه محصولاتی را با خود به کنگره جهانی موبایل 2023 خواهد آورد. با این حال مشخصات می‌توان انتظار گجت‌های جذابی را از این کمپانی داشت.

مدیاتک

رویداد WMC 2023

رویداد MWC 2023

به لطف حضور مدیاتک، حدودا دو میلیارد دستگاه هوشمند جدید در هر سال روانه بازار می‌شوند. این کمپانی یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در عرصه تولید سیستم بر چیپ برای دستگاه‌های موبایل، سیستم‌های سرگرمی خانگی و اینترنت اشیا به شمار می‌رود.

انتظار می‌رود که مراسم Mediatek در کنگره جهانی موبایل بیشتر بر روی دستاوردهای تکنولوژیک جدید این کمپانی اعم از فناوری‌های جدید موبایل با مصرف انرژی بسیار پایین، محصولات مرتبط با حوزه خودروهای هوشمند و خودران و محصولات متنوع چندرسانه‌ای اعم از گوشی هوشمند، تبلت، تلویزیون‌های دیجیتال، نسل پنجم، دستیارهای صوتی و ساعت‌های هوشمند متمرکز باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*