جسم پروازی مرموز در آسمان امریکا و کانادا

جولان اشیاء ناشناس پرنده در آسمان آمریکا ؛ جنگنده‌های F22 درگیر شدند + ویدیو

اشیاء ناشناس پرنده ، آسمان آمریکا و کانادا را به حیات خلوت خود تبدیل کرده‌اند و جنگنده های اف 22 هم به دنبال شکار آن‌ها هستند. اما این اجسام مرموز آسمانی از کجا آمده‌اند و تعداد آن‌ها چندتاست؟ آیا خطرناک هستند و در کل ماهیت آن‌ها چیست؟

تقریبا هفته قبل بود که سر و کله اولین بالون جاسوسی چینی بر فراز آسمان آمریکا پیدا شد. این بالون جاسوسی به کشور چین تعلق داشت و بعد از اینکه از مناطق مسکونی آمریکا فاصله گرفت، روی اقیانوس اطلس و توسط جنگنده های اف 22 منفجر شد. بلافاصله اخباری مبنی بر حضور یک بالون دیگر در آسمان آمریکا لاتین به گوش رسید و به این بالون، لقب دومین جسم مرموز پرنده در هفته قبل را به خود اختصاص داد. پس از رهگیری و سقوط دومین هواگرد مرموز، سر و کله سومین همزاد آن‌ در آسمان آلاسکا و کانادا پیدا شد! حالا شهروندان آمریکایی و کاندایی می‌گویند که یک، دو یا حتی سه بالون قابل تحمل است اما چهارتا چطور؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم. اما قبل از هرچیز، از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیو پرواز اجسام ناشناس در آسمان کانادا و منطقه یوکان (نزدیک به آلاسکا) را تماشا کنید.

حضور اشیاء ناشناس پرنده در آسمان آلاسکا ، کانادا و آمریکا

جنگنده‌های اف 22 نیروی هوایی آمریکا، هفته شلوغی را پشت سر گذاشته‌اند. رپتورهای اف 22 آمریکا در روز جمعه 21 بهمن ماه سال 1401، با موشک‌های جدید، ترسناک و کوتاه برد ایم 9 سایدوایندر (AIM-9 Sidewinder) به دل آسمان آلاسکا زدند تا سومین جسم ناشناس پرنده را ساقط کنند. آن‌ها در هفته‌ای که گذشت، این کار را دو بار انجام داده بودند! خلبان‌هایی که در این عملیات شرکت داشته‌اند، از حضور یک جسم غیر عادی و پرنده با ظاهر استوانه‌ای شکل و جنسی شبیه به آهن صحبت می‌کنند که ابعاد آن از یک ماشین سواری هم کوچک‌تر بوده؛ در حالی که ابعاد بالون جاسوسی چینی که در اقیانوس اطلس سقوط کرده بود، از 25 متر هم تجاوز می‌کرد و جنس آن تقریبا لاتکسی بود!

جسم پروازی مرموز در آسمان امریکا و کانادا

تصویری ناب از لحظه شلیک اف 22 به جسم پرنده در آسمان کانادا

همچنین خلبان جنگنده‌ای که مسئولیت شلیک به این پرنده را بر عهده داشت، در ارتباط رادیویی خود به صراحت اعلام کرده است که جسم ناشناس پرنده، فاقد پیشرانه، بال یا ملخ بوده اما سنسورها و رادارهای نصب شده بر آن، سیستم رادیویی جنگنده را کمی به دردسر انداخته بود و روی آن‌ها اختلال ایجاد می‌کرد. همچنین بد نیست اشاره کنیم سومین جسم پرنده ناشناس یا همان یوفو کانادا (به قول کابران شبکه‌های اجتماعی) برخلاف همزادهای قبلی خود که در ارتفاع 18 تا 22 کیلومتر از سطح زمین قرار داشتند، ارتفاع 12 کیلومتری را برای پرواز انتخاب کرده بود. جالب است بدانید که F22 رپتور تا اینجای خدمت خود، فقط 3 هدف متخاصم را ردیابی و نابود کرده است که هر سه آن‌ها، به بالون و جسم‌های مرموز پرنده مربوط می‌شوند؛ پس فعلا بیخیال داگ فایت اف 22 و و سوخو 57 شوید!

این جسم ناشناخته و استاوانه‌ای شکل، هم اکنون در سرزمین آلاسکا ساقط شده است اما به علت شرایط آب و هوایی و محدود بودن میدان دید، فعلا نمی‌توان لاشه آن را پیدا یا حتی تصاویر آن را منتشر کرد. همچنین از آن جایی که هیچ انسانی در «منطقه سقوط جسم ناشناس پرنده‌ی آلاسکا» زندگی نمی‌کند، بنابراین کسی هم در طی این عملیات آسیب ندیده و به علاوه باید اشاره کنیم که این عملیات دقیقا در خط ساحلی آلاسکا و منطقه یوکان رخ داده است. جاستین ترودو، رئیس جمهور کانادا و مقامات نوراد (فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی) هم در یک بیانیه مشترک، سقوط این جسم ناشناس پرنده را تایید کرده‌اند.

جسم پروازی مرموز در آسمان امریکا و کانادا

توییت جاستین ترودو در مورد سقوط جسم ناشناس در منطقه یوکان کانادا (تزدیک به آلاسکا)

حالا درست پس از اینکه سه مورد از اشیاء ناشناس پرنده در آسمان آمریکا و کانادا ساقط شده‌اند، سر و کله‌ی شئ ناشناس پرنده‌ی چهارم هم در آسمان مونتانا پیدا شده است! ایالت مونتانا اولین مکانی به حساب می‌آید که بالون جاسوسی چینی، به وضوح روی آسمان آن رویت شده بود و به علاوه این ایالت، میزبان یک پایگاه اتمی و چند پایگاه موشک‌های بالستیک قاره پیما است.

اشیاء ناشناس پرنده و بالون جاسوسی چینی

ترجمه: حضور چهارمین جسم پروازی (ناشناخته) بر فراز آسمان مونتانا تایید شده است اما تا زمانی که هوا روشن نشود، نمی‌توان آن را ساقط کرد!

مقامات آمریکا و کانادا، کشور چین را پشت پرده‌ی تمام این قضایا می‌بینند اما کشور چین تا اینجای کار، فقط مسئولیت بالون اولی را بر عهده گرفته است؛ البته نه به عنوان یک بالون جاسوسی، بلکه به عنوان یک ابزار هواشناسی که در جای اشتباهی قرار گرفته بود! قرار گرفتن این خبر در کنار تیره شدن روابط واشنگتن و پکن و به همراه آن، انفعال رئیس جمهور آمریکا و تاخیر او در پی دستور شلیک به این هواگردها، حسابی کار بایدن را سخت و دشوار کرده است!

اشیاء ناشناس پرنده و بالون جاسوسی چینی

شوخی کاربران توییتر با اف 22 و نشان کیل مارک بالون بر روی بدنه F22 رپتور (تصویر فتوشاب است).

در ادامه باید گفت که فعلا هیچ اخباری از جسم ناشناس پرنده‌ی چهارم منتشر نشده است اما به محض اینکه متوجه شدیم با چه چیزی طرف هستیم، آن را به اطلاع شما می‌رسانیم. همچنین اکنون با یک سوال مهم دیگر رو به رو هستیم و آن هم این است که در حال حاضر چند بالون جاسوسی (چینی) یا اشیاء ناشناس پرنده در آسمان آمریکا وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که الان یا الان؟