بایک Beijing X55

بایک Beijing X55 ، شاسی بلند جدید دیار خودرو وارد ایران شد + عکس و مشخصات

بایک Beijing X55 به‌عنوان شاسی بلند جدید دیار خودرو وارد ایران شد. در ادامه با مشخصات شاسی بلند بایک بیجینگ ایکس 55 آشنا خواهیم شد.

شرکت دیار خودرو طی همکاری با بایک قصد دارد از طریق واردات، تعدادی از محصولات این برند چینی را به بازار ایران عرضه کند. در همین راستا اولین مدل وارداتی دیار خودرو به نام بایک Beijing X55 وارد ایران شد. در ادامه شما را با مشخصات و امکانات این شاسی بلند چینی آشنا خواهیم کرد.

بایک Beijing X55

بخش طراحی

بایک Beijing X55

بایک Beijing X55 طبق زبان طراحی ستاره‌های الماسی توسعه پیدا کرده و به همین دلیل نسبت به سایر محصولات این برند کاملا متفاوت و منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد. همچنین طراحان برای چراغ‌های جلو و عقب از اشکال ستاره‌ای و الماسی استفاده کردند که باعث افزایش جذابیت این خودرو شده است.

بایک Beijing X55

بایک بیجینگ ایکس 55 از لحاظ ابعاد در سطح هیوندای توسان بوده و در ردیف شاسی بلندهای سایز متوسط چینی جای دارد. این خودرو 5 سرنشین را در خود جای می‌دهد و حجم فضای بار آن نیز به 350 لیتر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی این خودرو، دستگیره‌های مخفی در نمای جانبی است.

بایک Beijing X55

کابین بایک Beijing X55 از طراحی آینده‌نگرانه‌ای بهره می‌برد و نسبت به سایر خودروهای چینی متفاوت به نظر می‌رسد. طراحان در داشبورد این خودرو برای ورودی هوای جانبی سیستم تهویه از طرح بومرنگی استفاده کردند که باعث ایجاد نمای جذابی شده است. پشت‌آمپر دیجیتال 10.25 اینچی و نمایشگر 10.1 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی نیز از مدرن بودن کابین حکایت دارند. طراحان برای صندلی‌ها نیز از طرح خاص و اسپرتی استفاده کردند.

مشخصات فنی بایک Beijing X55

شاسی بلند جدید دیار خودرو

شاسی بلند جدید دیار خودرو

بایک بیجینگ ایکس 55 به یک موتور 1.5 لیتری با تزریق سوخت مستقیم مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 188 اسب بخار و گشتاور 305 نیوتن‌متر را به تولید برساند که گشتاور آن نسبت به سایر رقبای موجود در بازار ایران بیشتر است. یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه‌ی تر نیز قدرت تولیدی از پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. همچنین این خودرو ظرف مدت 7.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی

بایک Beijing X55

از جمله امکانات بایک بیجینگ ایکس 55 می‌توان به 8 بلندگو، تنظیم برقی شش جهته صندلی راننده و چهار جهته سرنشین جلو با حافظه صندلی راننده، رینگ 19 اینچی آلومینیومی، دوربین 360 درجه، شش ایربگ، سیستم کمکی پارک، کروز کنترل، کنترل حرکت در سراشیبی، کمکی حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، اتوهلد، کنترل الکترونیکی پایداری ESP، ترمز پارک برقی، 4 حالت رانندگی اقتصادی، اسپرت، نرمال و هوشمند، کول باکس، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با دریچه هوای سرنشینان عقب و فیلتر تصفیه هوا اشاره کرد.

بایک Beijing X55

این خودرو از سطح رانندگی خودران 2.5 به‌همراه تکنولوژی‌هایی چون سیستم خودکار حرکت در ترافیک با توجه به خودروهای اطراف، سیستم کنترل هوشمند نور بالا، سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، ترمز خودکار، هشدار حرکت بین خطوط، کنترل‌گر هوشمند پارک، یک رادار موج میلی‌متری نسل 5 بوش، 12 رادار اولتراسونیک و 5 دوربین نیز بهره می‌برد.

شاسی بلند جدید دیار خودرو

شاسی بلند جدید دیار خودرو

گفتنی است هنوز لیست مشخصات و امکانات دقیق این خودرو برای بازار ایران اعلام نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که دیار خودرو قصد دارد نسخه فول آپشن آن را به بازار عرضه کند که در صورت صحت این خبر، بایک Beijing X55 به یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای بازار ایران تبدیل خواهد شد.