درازترین لیموزین جهان؛ یک خودروی 30 متری با 26 چرخ و ویژگی‌های دیوانه کننده + عکس و ویدیو

درازترین لیموزین جهان 30 متر طول، 26 چرخ و امکاناتی مثل استخر و محل فرود هلیکوپتر دارد. در ادامه شاهد تصاویر و ویدیو بلندترین لیموزین باشید.

لیموزین ها نماد اوج تجمل و تشریفات در خودروها هستند که همیشه بازار رقابت بر سر ثبت رکوردهای جدید برای آن‌ها داغ بوده است. در این خودروهای طویل و مجلل از امکاناتی می‌توان لذت برد که شاید دست کمی نداشته باشند از آنچه در بهترین اقامتگاه‌های تفریحی پیدا می‌شود. لیموزین بی‌نظیری که «جی اوربرگ» (Jay Ohrberg)، متخصص معروف سفارشی‌سازی خودرو در سال 1986 ساخت، با طول استثنائی خود ‌به‌عنوان درازترین لیموزین جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. در کنار این، انواع و اقسام امکانات ایده‌آل برای یک مهمانی پر زرق و برق را به‌ارمغان می‌آورد. در ادامه به جزئیات بیشتر این خودرو لوکس می‌پردازیم.

داستان لیموزین «رویای آمریکایی»، بلندترین لیموزین دنیا از چه قرار است؟

درازترین لیموزین جهان

جی اوربرگ که برخی از به‌یادماندنی‌ترین خودروهای هالیوود مثل ماشین زمان دلورین از فیلم Back to the Future را در کارنامه خود دارد، به سراغ ساخت لیموزین «رویای آمریکایی» رفت. این ساخته اوربرگ با هیاهوی زیاد به برنامه‌های تلویزیونی و حتی بعضی از فیلم‌های هالیوودی راه پیدا کرد و پای ثابت نمایشگاه‌های خودرو، رویدادها و برنامه‌های تبلیغاتی شد. با این حال، مدتی بعد رفته‌رفته از مرکز توجه فاصله گرفت. پس از گذشت چند سال، مایکل مانینگ که مالک یک موزه آموزشی خودرو بود، این لیموزین را در حال خاک‌خوردن در نیوجرسی پیدا کرد و آن را خرید تا با بازسازی، جانی دوباره به آن بدهد.

درازترین لیموزین جهان

مایکل مانینگ نتوانست هدف خود را اجرایی کند و درازترین لیموزین جهان به‌مدت 8 سال دیگر دست‌نخورده باقی ماند تا زمانی که مانینگ آن را در سال 2019 در فروشگاه eBay به‌فروش گذاشت. در این مقطع، مالک یک پارک تفریحی بزرگ با نام Dezerland که یک موزه خودرو را هم در بر می‌گیرد، اقدام به خریداری این لیموزین کرد. او تصمیم به بازسازی لیموزین «رویای آمریکایی» با همکاری مانینگ گرفت و با صرف هزینه 250 هزار دلاری، بالاخره در سال 2022 موفق شدند این پروژه را به‌پایان برسانند.

درازترین لیموزین ثبت شده در گینس چقدر طول و چه امکاناتی دارد؟

جی اوربرگ در سال 1986 از حداقل 6 دستگاه کادیلاک الدورادو مدل 1976 برای این ساخت این لیموزین 18 متری با 26 چرخ بهره گرفت. دو پیشرانه V8 را هم یکی در جلو و یکی در عقب پیاده‌سازی کرد. این خودرو فوق‌العاده لوکس در آن زمان اتاق‌هایی با تم مشخص داشت و به‌گفته گینس، یک تشک آبی و جکوزی داخل این لیموزین به‌علاوه استخری با تخته پرش در قسمت عقب آن پیدا می‌شد. حتی هیجان‌انگیزتر از این‌ها، محل فرود هلی‌کوپتر یا هلی‌پدی در ناحیه پشتی قرار گرفته بود که می‌توانست نقش زمین مینی گلف را هم داشته باشد. با این توضیحات، حضور چند تلویزیون و تلفن در فضای داخلی دیگر امری کاملاً پیش پا افتاده است.

هلی پد، استخر و زمین گلف درازترین لیموزین جهان در ناحیه پشتی

البته 18 متر تازه طول اولیه درازترین لیموزین جهان بود و اوربرگ مدتی بعد طول آن را به 30.5 متر رساند. در جدیدترین تغییر در مارس 2022 هم طی پروسه بازسازی حدود 4 سانتی‌متر به طول این خودرو لوکس اضافه شد.

فضای داخلی لیموزین «رویای آمریکایی»

در جریان بازسازی، از اجزای 3 کادیلاک دیگر نظیر یک پیشرانه جدید و کابین استفاده شده است. به‌گفته مانینگ، ساب‌فریم درازترین لیموزین جهان بیشتر از اینکه دیگر شبیه به عضوی از خودروها باشد، به یک پُل شباهت دارد. در مقطع کنونی هم وزن این خودرو به بیش از 11 هزار کیلوگرم می‌رسد و روی هم رفته 75 نفر به‌راحتی در آن جا می‌گیرند. همان‌طور که گفته شد، «رویای آمریکایی» در ابتدا از تشک آبی، تلویزیون، تلفن و یخچال بهره می‌بُرد، ولی با توجه به ویدیو جدید دیگر اثری از آن‌ها نیست. حالا داخل آن صرفاً فضایی باریک و طویل مشاهده می‌شود که می‌توان برای هر نوع استفاده‌ای آن را شخصی‌سازی کرد.

قسمت عقب بلندترین لیموزین دنیا ولی کم و کاستی ندارد. در این قسمت زمین کوچک گلف، استخر (بیشتر شبیه به جکوزی) و هلی‌پد به‌چشم می‌خورند. در ویدیو منتشر شده هم نشان داده می‌شود که واقعاً یک هلیکوپتر می‌تواند روی آن فرود بیاید.

در نهایت، باید گفت که این پایان داستان درازترین لیموزین جهان نخواهد بود. مایکل مانینگ و مالک پارک Dezerland به‌دنبال این هستند که در آینده طول این لیموزین لوکس را افزایش بدهند تا رکورد درازترین لیموزین جهان را حتی محکم‌تر کنند. گذشته از این، شاید با به‌کارگیری 26 موتور الکتریکی برای هر چرخ، رکورد بلندترین خودرو الکتریکی را هم تصاحب کنند.