هارمونی او اس هواوی

هارمونی او اس هواوی می‌تواند در سال‌های آتی از اندروید و آی او اس پیشی بگیرد

سیستم عامل هارمونی او اس هواوی با سرعت خیلی زیادی رو به رشد است. این نشان می‌دهد که HarmonyOS حتی پتانسیل پیشی گرفتن از اندروید و iOS را دارد!

وقتی مقامات ایالات متحده، هواوی را در فهرست تحریم‌های سفت و سخت خود قرار دادند، این نه تنها باعث منصرف شدن غول چینی از فعالیت نشد، بلکه آن‌ها را قوی‌تر هم کرد. این کمپانی به‌سختی تلاش کرد دنبال راه‌هایی بگردد که این تحریم‌ها را بی‌اثر کند. یکی از مهم‌ترین این فعالیت‌ها، کار روی یک سیستم عامل اختصاصی به‌نام هارمونی او اس (HarmonyOS) بود. حالا ما شاهد آن هستیم که هواوی سخت تلاش می‌کند تا دوباره به اوج بازگردد و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های موبایل جهان باشد.

بیشتر بخوانید:

هواوی انحصار اندروید و آی او اس در بازار سیستم عامل های موبایل را شکست

سیستم عامل هارمونی او اس هواوی اکنون به سومین نرم افزار موبایل بزرگ جهان تبدیل شده و ما تصور می‌کنیم که این فقط آغاز راهش است.

HarmonyOS به‌سرعت در حال رشد است

در ابتدا، HarmonyOS یک سیستم عامل منبع بسته مختص هواوی بود. این یعنی تیم ویژه‌ای روی آن کار می‌کرد. اما کار به‌درستی پیش نمی‌رفت. به‌همین خاطر چینی‌ها تصمیم گرفتند آن را به‌عنوان یک سیستم عامل منبع باز معرفی کنند. به‌عبارتی دیگر، هر کسی می‌تواند روی کدهای آن کار کند و به بهتر شدنش کمک کند. همین باعث شد مسیر درستی پیش روی هواوی قرار بگیرد و آن‌ها به جز موبایل، حالا گجت‌های هوشمند خانگی و لوازم جانبی خود را نیز با این پلتفرم توسعه دهند.

هارمونی او اس هواوی

از سال ۲۰۲۰، بنیاد Open Atom Foundation مسئول رشد این سیستم عامل در قالب پروژه‌ای به‌نام OpenHarmony است. هدف آن‌ها ساختن یک فریمورک و پلتفرم متن باز برای تمام دستگاه‌های هوشمند است. مدیر این بنیاد می‌گوید که OpenHarmony یک پایگاه دیجیتالی برای سیستم عامل هزاران صنایع است.

در ۴ نوامبر ۲۰۲۲، اعلام شد که دستگاه‌های قدرت گرفته از سیستم عامل هارمونی او اس از مرز ۳۲۰ میلیون عبور کرده است. این رشد ۱۱۳ درصدی نسبت به همین مدت در سال ۲۰۲۱ را نشان می‌داد. علاوه بر این، تعداد گجت‌های هوشمند خانگی قدرت گرفته از HarmonyOS نیز از مرز ۲۵۰ میلیون دستگاه گذشت که رشد ۲۱۲ درصدی نسبت به همین دوره در سال ۲۰۲۱ را به‌‌نمایش می‌گذارد.

مقایسه رشد اندروید با هارمونی او اس هواوی

اگر بخواهیم رشد پلتفرم اندروید را با هارمونی او اس مقایسه کنیم، جالب است بدانید که این سیستم عامل در سال ۲۰۱۱ به ۳۰۰ میلیون دستگاه رسیده بود. آماری که ۳ سال طول کشید تا گوگل به آن دست پیدا کند. نخستین محصولی که با سیستم عامل هواوی عرضه شد، تلویزیون هوشمند Honor Vision بود. این محصول در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. بنابراین نرخ رشد سیستم عامل هواوی در ۳ سال از گوگل بیشتر بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*