رویداد بهاری اپل سال ۲۰۲۳

در رویداد بهاری اپل چه خبر خواهد بود؛ از معرفی هدست XR تا یک کامپیوتر مک شگفت‌انگیز

اپل فروردین ماه ۱۴۰۲، میزبان یک رویداد بهاری است. رویدادی که به‌نظر می‌رسد می‌توانیم در آن با هدست واقعیت ترکیبی Apple Reality Pro ملاقات کنیم. اما این تنها محصول کنفرانس اپل نیست.

اپل معمولاً در نیمه دوم هر سال، یک رویداد بزرگ معرفی را برگزار می‌کند. اگر این‌چنین بود، اپل امسال فرصتی برای معرفی یک هدست واقعیت ترکیبی که ماه‌هاست شایعات زیادی را در خصوصش می‌شنویم، نداشت. اما ظاهراً برنامه‌های اپل در حال تغییر است.

کمپانی اپل در حال کار روی محصولاتی جذاب و تعیین‌کننده است که می‌تواند در رویداد بهاری خودش از آن‌ها رونمایی کند. اگر این خبر واقعیت داشته باشد، باید طی هفته‌های پیش رو منتظر رونمایی چه محصولات متفاوتی از سوی این شرکت آمریکایی باشیم؟ ما اینجاییم که همه احتمالات را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

منتظر این تأثیرگذار از سوی اپل باشید

صاحب آیفون می‌خواهد بار دیگر دنیای تکنولوژی را متحول کند. اما این بار دیگر خبری از یک گوشی موبایل نیست. اپل در حال توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی است که واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را به‌صورت همزمان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این یکی از مهم‌ترین محصولات جدید اپل خواهد بود که امسال معرفی می‌شود. اما در کنار آن باید منتظر مک پرو اپل سیلیکون، مک بوک ایر ۱۵ اینچی و یک مانیتور ۲۷ اینچی جدید نیز باشیم.

هدست واقعیت ترکیبی؛ بهار یا تابستان؟

رونمایی از هدست Reality Pro در رویداد بهاری اپل ۲۰۲۳

پس از چندین سال تأخیر، این روزها شایعات عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل پر رنگ و پر رنگ‌تر می‌شود. با عرضه هدست Quest Pro کمپانی متا و رونمایی از هدست HTC Vive XR Elite، حالا نوبت اپل است که به دنیای هدست‌های تکنولوژیک پای بگذارد. ما می‌توانیم در بهار پیش رو یا کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی اپل که بین ماه‌های خرداد و تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، با این محصول ملاقات کنیم.

اما به‌لطف گزارش‌های مارک گورمان، گزارشگر بلومبرگ، ما اکنون می‌دانیم که این محصول “Reality Pro” نام دارد و از مشخصات فنی چشمگیر، نمایشگرهای رزولوشن بالا، سیستم‌های نظارت روی دست و چشم، طیف وسیعی از دوربین‌ها و وزن بسیار سبک‌تری نسبت به رقبا بهره می‌برد. ظاهراً روی بدنه این هدست چیزی مثل تاج دیجیتالی ساعت اپل واچ تعبیه شده که برای جابجایی بین حالت واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

هدست واقعیت مجازی اپل، شما را به دنیای دایناسورها پرتاب می‌کند

با توجه به تمام این موارد، مارک گورمان می‌گوید که قیمت هدست واقعیت ترکیبی اپل نمی‌تواند کمتر از ۳ هزار دلار باشد. گرچه قیمت این دستگاه خیلی گران قیمت است، اما ظاهراً اپل همین را هم با ضرر می‌فروشد. گنجاندن این فناوری‌ها کنار هم، برای اپل خیلی هزینه‌بر است. البته غول آمریکایی به‌دنبال توسعه نسخه اقتصادی هدست خودش با قیمت حدود ۱،۵۰۰ دلار است که البته تا سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ عرضه نمی‌شود.

گورمان می‌گوید که اپل به‌خاطر مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، رونمایی از این هدست را به‌تأخیر خواهد انداخت و به‌جای بهار، در فصل تابستان از آن پرده برداری می‌کند. اما آیا واقعاً نمی‌توانیم در بهار پیش رو این هدست را ببینیم؟

مک پرو اپل سیلیکون

ملاقات با مک پرو اپل سیلیکون در رویداد بهاری اپل

تقریباً تمام کامپیوترهای مک اپل یک نسخه قدرت‌گرفته از چیپست اپل سیلیکون دارند، به جز مک پرو. ولی ما می‌دانیم که اپل می‌خواهد نسخه جدیدی از این کامپیوتر را به‌زودی رونمایی کند. شواهد و قرائن نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد این کامپیوتر توانمند را در رویداد بهار ۲۰۲۳ معرفی کند.

گورمان می‌گوید که اپل چیپست M2 Extreme را مختص استفاده در زیر قاب نسل جدید Mac Pro توسعه بخشیده و قرار نیست در محصول دیگری از آن استفاده کند. البته تراشه، تنها تغییر بزرگی است که این نسخه تجربه خواهد کرد. نباید از نظر ظاهری منتظر تغییری در آن باشید. این یعنی خبری از ارتقا کارت گرافیک و حافظه رم نیز نخواهد بود. البته فراموش نکنید که مک پرو خودش به‌اندازه کافی گران قیمت هست و شاید دیگر کشش هیچ افزایش قیمتی را نداشته باشد.

مک بوک ایر ۱۵ اینچی

مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل در راه است

اپل تاکنون مک بوک ایری بزرگ‌تر از ۱۱ و ۱۳ اینچی عرضه نکرده است. اما به‌زودی این تغییر خواهد کرد؛ چرا که شنیده می‌شود نسخه ۱۵ اینچی لپ تاپ MacBook Air در دست توسعه است. راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگرها می‌گوید که این لپ تاپ به‌طور دقیق از یک پنل نمایشگر ۱۵.۵ اینچی بهره‌مند خواهد بود. به جز این، جزئیات دیگری را ارائه نکرده است. ولی ما انتظار داریم از دیگر جهات، شبیه به نسخه ۱۳ اینچی خودش باشد.

این یعنی همان طراحی، همانی فناوری نمایشگر (فقط ابعاد بزرگ‌تر) و همان چیپست M2 را ارائه می‌کند. و البته بعید به‌نظر می‌رسد که اپل بخواهد از چیپست توانمندتر M2 Pro در زیر قاب این لپ تاپ استفاده کند. معمولاً لپ تاپ‌های سری MacBook Air از چیپست‌های پایین‌رده‌تری نسبت به لپ تاپ‌های MacBook Pro استفاده می‌کنند.

یک مانیتور جدید ۲۷ اینچی

مانیتور جدید اپل

اپل وقتی مک استودیو را معرفی کرد، از یک مانیتور متناسب با آن به‌نام Studio Display هم پرده برداشت. گرچه این مانیتور شگفت‌انگیز است، اما جای برخی از ویژگی‌ها روی آن خالی است. حالا اپل می‌خواهد در رویداد بهاری سال ۲۰۲۳ خودش تغییرات سودمندی را روی آن ایجاد کند.

راس یانگ، تحلیلگری که در مورد مک بوک ایر ۱۵ اینچی جزئیاتی را ارائه کرده، مدعی شده که اپل مشغول توسعه مانیتورهای جدیدی با فناوری‌های Mini-LED و ProMotion است. این‌ها قابلیت‌هایی هستند که روی نمایشگر Studio Display یا حتی نمایشگر گران قیمت‌تر Pro Display XDR وجود ندارند. به‌همین خاطر اپل می‌تواند با معرفی یک مانیتور جدید، این امکانات را در اختیار کاربرانش بگذارد.

منتظر رونمایی چه چیزی در رویداد بهاری اپل نباشیم؟

ما تا ماه گذشته انتظار داشتیم که اپل دستگاه‌های بیشتری را آماده رونمایی در فصل بهار کند. این کمپانی از نسخه جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی، یک مک مینی جدید و یک هوم پاد بازطراحی شده پرده برداشت.

بیشتر بخوانید:

مک بوک پرو ۲۰۲۳ اپل با چیپست‌های جدید M2 Pro و M2 Max رونمایی شد

مدل ۲۰۲۳ مک مینی اپل با پردازنده‌های M2 رونمایی شد

دو لپ تاپ جدید مک بوک پرو از چیپست‌های M2 Pro و M2 Max قدرت می‌گیرند. مک مینی ارتقا یافته هم از تراشه‌های M2 و M2 Pro بهره می‌برد. بنابراین نسخه اینتلی مک نیز از رده خارج شد تا فقط کامپیوتر مک پرو باشد که در بین کامپیوترهای برند اپل، با تراشه‌های اینتلی تولید و عرضه می‌شود.

از آنجا که اپل این محصولات مهم را پیش از فصل بهار رونمایی کرده، بنابراین کنفرانس خبری فروردین ماه آن‌ها خیلی طولانی و بزرگ نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*