خرید ماوس گیمینگ به جای ماوس معمولی

حتی اگر گیمر نیستید هم توصیه می‌کنیم یک ماوس گیمینگ بخرید!

لزوماً نباید گیمر باشید تا از تجهیزات مخصوص بازی برای کامپیوتر خود استفاده کنید. به‌طور مثال یک ماوس گیمینگ گزینه ایده‌آلی برای همه است!

اگر برای کامپیوتر خود در خانه یا محیط کار به‌دنبال خرید یک ماوس جدید هستید، ما به شما ماوس‌های مخصوص بازی را پیشنهاد می‌کنیم. آن‌ها بسیار پاسخگو و قابل شخصی‌سازی هستند و در اشکال و ابعاد مختلفی عرضه می‌شوند. علاوه بر این، در حال حاضر صدها مدل ماوس گیمینگ سیمی و بی‌سیم در بازار موجود است که حتی اگر گیمر نیستید یا برای کار کردن به‌دنبال یک ماوس جدید می‌گردید، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

چرا باید هرطور که شده یک ماوس گیمینگ بخرید؟

اگر هنوز مطمئن نیستید، ما در ادامه به شما خواهیم گفت که ماوس‌های مخصوص بازی چه نقاط قوتی دارند و چرا ما خریدشان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

برای خرید ماوس گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱. حساسیت

ماوس‌های مخصوص بازی DPI بالاتری نسبت به ماوس‌های معمولی دارند که همین روی حساسیت و پاسخگویی آن‌ها اثرگذار است. DPI نشانگر خوبی برای سرعت چرخش ماوس در صفحه کامپیوتر شما است. هرچه تعداد آن بالاتر باشد، حرکت ماوس سریع‌تر خواهد بود. برای یک ماوس مخصوص گیم، DPI می‌تواند عددی بین ۴۰۰ تا ۲۶،۰۰۰ داشته باشد که محدوده بسیار زیادی محسوب می‌شود. چرا که بازیکنان باید بتوانند در فاصله کمتری ماوس خود را هنگام بازی به یک ناحیه خاص برسانند. اما برای استفاده معمولی شما به DPI خیلی بالایی احتیاج ندارید.

خرید ماوس گیمینگ به جای ماوس معمولی

خوشبختانه روی ماوس‌های گیمینگ دکمه‌ای وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد فوراً DPI را تنظیم کنید. اگر هم ماوسی را خریده‌اید که فاقد این دکمه است، با رفتن به صفحه تنظیمات ویندوز و سپس بخش Mouse می‌توانید این DPI را تغییر دهید. معمولاً DPI مناسب برای وظایف روزمره بین ۸۰۰ تا ۱،۲۰۰ است.

۲. ارگونومیک

ماوس‌های مخصوص بازی، به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که کاربران با استفاده طولانی مدت از آن احساس راحتی کنند. آن‌ها ظاهری دارند که به‌راحتی دست روی سطح ماوس قرار بگیرد و فشاری به انگشتان وارد نشود. همین باعث خواهد شد در دراز مدت، در مچ دست خود احساس درد نکنید.

خرید ماوس گیمینگ به جای ماوس معمولی

آن‌ها همچنین برای گرفتن ماوس به سبک‌های مختلف طراحی شده‌اند. اگر ماوس را با کف دست می‌گیرید، پنجه خود را روی آن قرار می‌دهید یا نوک انگشتانتان فقط روی ماوس قرار می‌گیرد، می‌توانید مدل متناسب با سبک استفاده خودتان را انتخاب کنید. این درحالیست که ماوس‌های معمولی اغلب مسطح هستند و سبک‌های استفاده برایشان اهمیتی ندارد. علاوه بر این، هیچ حمایتی از نگه داشتن دست شما در حالت طبیعی خودش هم نخواهند کرد که همین در استفاده طولانی مدت، خستگی و درد را به‌همراه دارد.

۳. دکمه‌های اضافه و توانایی‌های فراوان

ماوس‌هایی که برای بازی کردن ساخته می‌شوند، امکانات ویژه‌ای مثل دکمه‌های فیزیکی، تنظیمات نرم افزاری و فرامین مخصوص در بازی‌ها هستند. در واقع آن‌ها با دسترسی آسان به برخی امکانات، کمک می‌کنند بازی شما سریع‌تر شود. به‌طور مثال می‌توان به ماوس گیمینگ SteelSeries Aerox 9 اشاره کرد که ۱۸ دکمه قابل برنامه‌ریزی دارد. البته اگر برای کار روزمره خود به یک ماوس بازی احتیاج دارید، این تعداد دکمه برای شما اضافی است.

خرید ماوس گیمینگ به جای ماوس معمولی

شما می‌توانید ماوسی را انتخاب کنید که حداقل ۲ تا ۴ دکمه داشته باشد. سپس تنظیم کنید که با فشار دادنشان، عملکرد خاصی در سیستم انجام شود. به‌طور مثال می‌توانید یکی از آن‌ها را برای کپی کردن، دیگری را برای پیست و یک دکمه دیگر را برای باز کردن تب در مرورگر وب انتخاب کنید. با استفاده از این دکمه‌ها، کارهایتان را می‌توانید خیلی سریع‌تر انجام دهید. این درحالیست که ماوس‌های استاندارد فاقد دکمه‌های اضافه‌تری به‌جز کلیک چپ و راست هستند.

۴. نورپردازی RGB

نورپردازی RGB خیلی سرگرم‌کننده است. بنابراین اگر می‌خواهید جذابیت بیشتری به میز کامپیوتر خود ببخشید، می‌توانید از ماوس و کیبوردهایی که نورپردازی RGB دارند، استفاده کنید. عمدتاً این نورپردازی در لوازم جانبی گیمینگ یافت می‌شود.

خرید ماوس گیمینگ به جای ماوس معمولی

به‌طور مثال می‌توانیم به ماوس گیمینگ حرفه‌ای SteelSeries Rival 3 اشاره کنیم که نورپردازی خارق‌العاده‌ای دارد. علاوه بر این، هر زمانی هم که خواستید، می‌توانید آن را خاموش کنید و به‌عنوان یک ماوس معمولی از آن استفاده کنید.