حافظه ۱ ترابایتی گلکسی S23 اولترا

حتی حافظه ۱ ترابایتی گلکسی S23 اولترا هم به‌خاطر سایز عکس‌های دوربین کافی نیست!

اگر تصور می‌کنید حافظه ۱ ترابایتی گلکسی S23 اولترا برای شما کافی است، سخت در اشتباه هستید. تصاویری که دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی ثبت می‌کند، فضای زیادی را می‌طلبد.

گلکسی اس ۲۳ اولترا، جدیدترین پرچمدار سامسونگ از یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی در سیستم دوربین خودش استفاده می‌کند. در حالی که این دوربین می‌تواند علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل را شگفت‌زده کند، اما نقطه ضعف بسیار بزرگی هم دارد.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این دوربین، رزولوشن بسیار بالای آن است که به‌لطف آن می‌تواند جزئیات و نور بیشتری را در هر شات، ثبت کند. نتیجه آن عکس‌هایی بسیار شفاف و خوش رنگ خواهد بود. اما نقطه ضعفی که در موردش صحبت کردیم چیست؟ بله درست حدس زدید، حجم هر عکس به‌لطف این رزولوشن شگفت‌انگیز، بسیار بالا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

لرزشگیر دوربین گلکسی S23 اولترا به درستی کار نمی‌کند +‌ ویدیو

البته شما با تصاویری که فرمت استاندارد JPEG دارند مشکلی نخواهید داشت. چرا که این فرمت، عکس را به‌خوبی فشرده‌سازی می‌کند و فضای کمتری را اشغال خواهد کرد. اما کسانی که عکاسی خام یا RAW انجام می‌دهند، با دیدن حجم هر عکس شگفت‌زده خواهند شد.

حافظه ۱ ترابایتی گلکسی S23 اولترا

عکس‌های RAW خام و فشرده نشده هستند و به‌همین خاطر هم فضای زیادی را اشغال می‌کنند. حتی یک عکس خام ۵۰ مگاپیکسلی که با دوربین گلکسی S23 اولترا در یک روز آفتابی گرفته شده باشد هم حجمی در حدود ۱۲۷ مگابایت خواهد داشت. حالا تصور کنید که اگر با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین یک عکس خام گرفته شود، چه حجمی از حافظه داخلی گوشی اشغال می‌شود!

حتی حافظه داخلی ۱ ترابایتی هم نیاز دوربین گلکسی S23 اولترا را برطرف نمی‌کند!

بالارده‌ترین نسخه گلکسی S23 اولترا سامسونگ، دارای حافظه ۱ ترابایتی است. اما حتی این فضا هم برای کسانی که عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیتی را با دوربین گوشی بگیرند، کافی نخواهد بود. این گوشی با رزولوشن 8K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کند که خود این کیفیت، فضای ذخیره‌سازی زیادی را می‌طلبد.

در حالی که حجم بالای تصاویر و ویدیوها باعث دردسر کاربران شده، سامسونگ پیشنهاد می‌کند که برای مدیریت حافظه داخلی گوشی خود از حافظه‌های ذخیره‌سازی ابری استفاده کنید یا آنکه از فایل‌های خود در یک هارد اکسترنال بکاپ بگیرید و سپس آن‌ها را از روی گوشی پاک کنید.

در مجموع، حضور یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی روی پرچمدار جدید سامسونگ اتفاق مثبتی بود؛ اما نشان داد که نیاز به حافظه داخلی بیشتر هر سال بیش از گذشته می‌شود. بنابراین بدون پیشنهاداتی که سامسونگ در بالا ارائه کرده، نمی‌توانید از تمام ظرفیت دوربین فیلمبرداری گوشی خود لذت ببرید.