جسم کروی شکل در ساحل ژاپن

کشف یک جسم کروی ناشناخته در سواحل ژاپن ؛ تخم دایناسور یا مین کره شمالی؟ + ویدیو

با پیدا شدن یک جسم کروی شکل و ناشناس در سواحل ژاپن ، برخی از کاربران توییتر این شیء گرد و مرموز را به تخم دایناسور و اژدها یا مین‌های کره شمالی ربط می‌دهند اما واقعیت چیست؟

بعد از تمام شدن کرونا و پیدا شدن سر و کله ویروس زامبی، حالا باید قبول کنیم که هیچ چیزی نمی‌تواند ما را شگفت زده کند! در هفته‌های گذشته با جولان اشیاء ناشناس در آمریکا و کانادا همراه شدیم و سپس چین هم به جمع شکارچیان این پرنده‌ها پیوست.

جسم کروی شکل در ساحل ژاپن

گارد پلیس دریایی ژاپن در کنار جسم شناور مرموز

حالا درست در زمانی که به نظر می‌رسد همه چیز آرام شده، اسکای نیوز به نقل از رسانه‌های ژاپنی از کشف یک جسم کروی شکل و ناشناس در سواحل این کشور خبر می‌دهد و برخی از کاربران هم در اقدامی هیجان زده و بدون فکر، کشف این شیء دایره‌ای را نشانه‌ای از پیدا شدن تخم دایناسور یا اژدها می‌دانند! اما اصلا اینطور نیست. در ادامه با فیلم کشف جسم کروی شکل در سواحل ژاپن همراه می‌شویم و سپس به سراغ واقعیت‌ها می‌رویم.

کشف جسم کروی شکل در سواحل ژاپن

اگر ساده بگوییم، کشور ژاپن یک جزیره پهناور و دراز است که در همسایگی کره جنوبی و شمالی قرار دارد. به همین خاطر از اولین ساعاتی که خبر کشف یک جسم کروی شکل با قطر 1.5 متر در ساحل ژاپن منتشر شد، بسیاری از افراد فکر می‌کردند که این جسم کره‌ای شکل ، یکی از مین‌های دریایی متعلق به کره شمالی است!

شی کره ای شکل ناشناخته در ژاپن

برخی دیگر هم با ادعای کشف تخم اژدها یا دایناسور و مین‌های کره شمالی در سواحل ژاپن، حسابی فالوور جذب کردند؛ اما واقعیت این است که هیچ کدام از دو گزاره بالا، درست نیستند و حقیقت ندارند! جالب اینجاست که این جسم کروی در سواحل اینشوماها (Enshumaha) در شهر هاماماتسو (Hamamatsu) و استان شیزوئوکا (Shizuoka) ژاپن کشف شده که با کره شمالی، هیچ مرز مشترکی ندارد!

شیء کره ای شکل مرموز در ساحل ژاپن ، ابزار ماهیگیری بود!

جسم کروی شکل در ساحل ژاپن

اگر با صنعت ماهیگیری آشنا باشید حتما نام «دستگاه‌های تجمع ماهی» یا به اصطلاح «FAD ماهیگیری» را شنیده‌اید. عبارت FAD مخفف “Fish Aggregating Device” است که برای جذب و سپس صید کردن ماهی‌ها به کار می‌رود. این مجموعه از «یک جسم شناور کره‌ای شکل یا همان بویه» و چند متر طناب و یک صفحه حصیری شکل درست می‌شود. قسمت زیرین حصیر، محل مناسبی برای رشد گیاهان و جلبک‌ها است و ماهیان هم بدون شک به سمت آن جذب می‌شوند.

شی کره ای شکل ناشناخته در ژاپن - FAD ماهیگیری

شناور ماهیگری FAD

این شناور حصیری با یک طناب، به یک جسم شناور مانند توپ متصل می‌شود تا مکان آن بهتر دیده شود. همچنین گاهی اوقات یک آینه یا حتی GPS به این شناور کره‌ای شکل اضافه می‌شود تا پیدا کردن آن برای ماهیگیرها راحت‌تر باشد.  جسم کروی شکلی هم که به تازگی از سواحل ژاپن سر درآورده، نه تخم اژدها و دایناسور و نه مین کره‌ شمالی است. این توپ خوش شانس، قسمتی از یک شناور ماهیگیری FAD بوده که به صورت اتفاقی، از بقیه مجموعه جدا شده و سپس به ساحل ژاپن رسیده. پس هرچیزی را سریع باور نکنید و نشر هم ندهید! در انتهای کار می‌توانید اولین ویدیو ضبط شده از این جسم شناور کروی شکل در ساحل ژاپن را از نمای هلیکوپتر تماشا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*