نسل جدید لپ تاپ گیمینگ ریزر Blade 15

نسل جدید لپ تاپ گیمینگ ریزر Blade 15 با پردازنده نسل ۱۳ اینتل و کارت گرافیک RTX 40 معرفی شد

نسل جدید لپ تاپ گیمینگ ریزر Blade 15 برای سال ۲۰۲۳ معرفی شد. Razer بلید ۱۵ از پردازنده نسل ۱۳ اینتل و کارت گرافیک RTX 4070 قدرت می‌گیرد.

مدت زمان زیادی از آخرین باری که لپ تاپ ریزر بلید ۱۵ باز طراحی شده، گذشته است. شاید هم به‌اعتقاد ریزر این طراحی برای یک لپ تاپ گیمینگ مناسب است و نیازی به تغییری در آن نمی‌بیند. در هر صورت، این کمپانی تصمیم گرفته یک سال دیگر، دوباره از نسل جدید لپ تاپ گیمینگ ریزر Blade 15 بدون تغییر ظاهری و فقط ارتقا سخت افزار داخلی پرده برداری کند. این دفعه هم دو نسخه از این لپ تاپ معرفی شده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

هر دو این مدل‌ها از ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با سرعت کلاک ۵،۲۰۰ مگاهرتزی، حافظه ۱ ترابایتی SSD و پردازنده نسل سیزدهمی Intel Core i7-13800H برخوردارند. Intel Core i7-13800H یک تراشه با ۱۴ هسته و ۲۰ ترد است که حداکثر فرکانس حالت بوست ۵.۲ گیگاهرتزی را ارائه می‌کند. در مقایسه با آن، ریزر بلید ۱۶ جدید از پردازنده ۲۴ هسته‌ای توانمند Core i9-13950HX اینتل قدرت می‌گیرد.

نسل جدید لپ تاپ گیمینگ ریزر Blade 15

این یعنی گرچه توان بلید ۱۵ از نسخه ۱۶ اینچی پایین‌تر است، اما همچنان محصول توانمندی محسوب می‌شود. بخش بزرگی از این قضیه به‌خاطر تجهیز به کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا است. در واقع نسخه‌های جدید ریزر بلید از کارت گرافیک RTX 4060 یا RTX 4070 نیرو خواهند گرفت. گزینه کارت گرافیک 4070 احتمالاً به‌خاطر فضای داخلی کمتر و تولید حرارت در بدنه‌ای کوچک‌تر، در مدل بلید ۱۶ وجود ندارد.

نمایشگر این لپ تاپ مخصوص بازی از یک پنل IPS LCD با رزولوشن QHD و نسبت ۱۶ به ۹ استفاده می‌کند. این نمایشگر پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 دارد و نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتزی را ارائه می‌کند که برای گیمرها بسیار جذاب خواهد بود.

قیمت لپ تاپ گیمینگ ریزر Blade 15

قیمت پایه لپ تاپ گیمینگ ریزر Blade 15 با کارت گرافیک RTX 4060 حدود ۲،۵۰۰  دلار است، در حالی که برای خرید نسخه قدرتمندتر آن با RTX 4070 باید ۲،۸۰۰ دلار بیشتر بپردازید. این یعنی مدل بلید ۱۵ فقط ۱۰۰ دلار ارزان قیمت‌تر از بلید ۱۶ خواهد بود. مدل ۱۵ اینچی ۵ میلی‌متر باریک‌تر و حدود ۴۵۰ گرم سبک‌تر از مدل ۱۶ اینچی است. عمر باتری آن هم به‌لطف استفاده از یک CPU جدیدتر، بهتر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*