کت اس 75

گوشی کت S75 با قابلیت ارتباط دو طرفه ماهواره‌ای معرفی شد

برگ برنده گوشی کت اس 75 – Cat S75، قابلیت ارتباط دو طرفه ماهواره‌ای آن است که حتی در گوشی های آیفون هم به این صورت، وجود ندارد.

نخستین گوشی هوشمند با قابلیت پیام‌رسانی دو طرفه ماهواره‌ای را Bullitt Group رونمایی کرد. پیش از پرداختن به مشخصات فنی گوشی کت S75 ، بگذارید همین قابلیت خاص را تشریح کنیم.

برخلاف راهکار اپل که فقط یک سرویس اضطراری ماهواره‌ای است، با این گوشی می‌توانید هر وقت که خواستید، از نقاط دورافتاده به دوستان و آشنایان خود پیامک بزنید؛ چه وسط بیابان باشید، چه در دل اقیانوس!

در واقع هر کسی که از شبکه موبایل استفاده می‌کند، می‌تواند پیام شما را به‌صورت SMS دریافت کند؛ بدون اینکه به تجهیزات یا نرم‌افزار خاصی نیاز داشته باشد. تازه اگر بخواهند، می‌توانند با استفاده از اپلیکیشنی که برای اندروید و iOS موجود است،  به شما جواب بدهند.

کت اس 75 با سه ماه سرویس ماهواره‌ای رایگان Bullitt عرضه می‌شود که 30 پیامک مستقیم ماهواره‌ای را در هر ماه، پوشش می‌دهد. پس از این دوره، کاربران می‌توانند در صورت تمایل، بسته‌های دلخواه خود را خریداری کنند که هزینه ارزان‌‌ترین آن‌ها، ماهیانه 5 یورو است.

فناوری ماهواره‌ای این گوشی، برای درخواست کمک در شرایط اضطراری هم کاربرد دارد و خریداران، دسترسی 12 ماهه شبانه روزی به مراکز امداد و نجات خواهند داشت.

تمام این امکانات را چیپ NTN مدیاتک محقق می‌کند که البته با تراشه دایمنسیتی 930 همراهی می‌شود. اما به‌عنوان یک گوشی مقاوم، کت S75 گواهینامه‌های مختلفی هم دارد که یکی از آن‌ها، IP69K است. این یعنی نه تنها تا 35 دقیقه در عمق 5 متری آب دوام می‌آورد؛ بلکه در برابر فشار قوی آب گرم هم مقاوم است.

برای تمیز نگه داشتن آن، می‌توانید شستشو با آب و صابون یا حتی تمیزکننده‌های الکلی را امتحان کنید. جالب اینکه بدنه خارجی گوشی، پوشش +Hygiene دارد که حاوی یون‌های نقره آنتی‌باکتریال است.

کت S75 به‌لطف تاییدیه نظامی MIL-SPEC-810H، دماهای شدید (منهای 30 تا بالای 75 درجه سانتی‌گراد) را تا 24 ساعت تاب می‌آورد. همچنین آزمون سقوط از ارتفاع 1.8 متری روی صفحه فولادی را به سلامت گذرانده است. مقاومت به رطوبت زیاد، خورگی مه نمک و لرزش را هم به این لیست اضافه کنید.

سایر امکانات و مشخصات فنی

  • صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتز، پوشش گوریلا گلس ویکتوس
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 ، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی
  • دوبین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • رم 6 گیگ و حافظه داخلی 128 گیگ + کارت microSD
  • سیستم عاعمل اندروید 12 با تضمین آپدیت به اندروید 13 و 14 و دریافت آپدیت‌های امنیتی تا 5 سال
  • باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ کابلی 15 وات و شارژ وایرلس Qi

قیمت گوشی کت S75

پیش‌فروش این گوشی از امروز، با قیمت 600 یورو آغاز شده و همان‌طور که اشاره کردیم، 3 ماه بسته رایگان پیامک ماهواره‌ای هم دارد.