اکانت Dota 2 مسدود

اکانت ۴۰ هزار بازیکن Dota 2 به‌خاطر چیت زدن مسدود شد!

شرکت Valve خبر از مسدود شدن اکانت ۴۰ هزار بازیکن Dota 2 بعد از چیت زدن داد. این اکانت‌ها قرار است برای همیشه مسدود بمانند!

طی هفته‌های گذشته بعد از اینکه استفاده از چیت و تقلب در بازی Dota 2 محرز شد، شرکت Valve اکانت ۴۰ هزار نفر از بازیکنان Dota 2 را مسدود کرد. این شرکت در یک پست وبلاگی که روز سه‌شنبه قبلی منتشر کرد، توضیح داد که به‌تازگی پچی توسط یک نرم افزار متفرقه برای چیت زدن در بازی دوتا ۲ کشف شده است.

Valve می‌گوید، این چیت نرم افزاری با دادن اطلاعات اضافه‌تری که در حین انجام بازی مشخص نیستند، اجازه می‌دهد گیمرها بتوانند قدرت بیشتری برای جنگیدن با دشمنان داشته باشند. توسعه‌دهندگان این گروه بعد از اینکه روزنه موجود را کشف می‌کنند، تصمیم می‌گیرند بلافاصله اکانت تمام کاربرانی که از این چیت نرم افزاری استفاده می‌کنند را هم مسدود کنند.

این شرکت توسعه‌دهنده در توییتی که لینک این خبر وبلاگی را هم قرار داده، می‌گوید که «هیچ‌وقت در Dota به هکرها خوش نخواهد گذشت». آن‌ها همچنین در پست وبلاگی خود نیز گفته‌اند:‌ «ما به محفظ اینکه فهمیدیم برای این تقلب‌ها از چه روشی استفاده می‌شود، یک پچ را منتشر کردیم. این پچ یک هانی‌پات را ایجاد کرد: بخشی از داده‌های داخل کلاینت بازی که هیچ‌وقت در طول گیم پلی معمولی خوانده نمی‌شوند، اما توسط این اکسپلویت‌ها خوانده می‌شد». Valve همچنین ادعا می‌کند که اکانت تمام ۴۰ هزار گیمری که موفق به دست‌یابی به این بخش پنهان بازی شده بودند، حالا برای همیشه مسدود شده است.

Valve: این موج بزرگ مسدودی اکانت‌ها، تازه شروع ماجراست

اکانت Dota 2 مسدود

کمپانی Valve خاطرنشان کرده که گرچه این تعداد اکانت مسدود شده قابل توجه است، اما این تنها قدم نخست از مبارزه بزرگ ما با کسانی است که فضای بازی محبوب دوتا ۲ را با چیت‌ها مسموم می‌کنند. این گروه هشدار داده است که اگر برنامه‌ای را اجرا کنید که حین بازی کردن داده‌های کلاینت Dota را می‌خواند، اکانت شما در بازی Dota 2 برای همیشه مسدود می‌شود.

اما ولو تنها غول گیمینگی نیست که به مبارزه با چیترها پرداخته است. یوبی‌سافت نیز در هفته‌ای که گذشت سیستمی را توسعه داد تا بازیکنانی که با استفاده از دستگاه‌های XIM تقلب می‌کنند، با تأخیر روبرو شوند تا تیر آن‌ها دیرتر به‌هدف بخورد. Bungie، شرکت توسعه‌دهنده بازی Destiny 2 نیز موفق شد ۴ میلیون دلار از یک سازنده چیت به‌نام AimJunkies، غرامت بگیرد.