وان پلاس کانسپت

وان پلاس 11 کانسپت با سیستم خنک کننده مایع پیشرفته Active CryoFlux رونمایی شد

گوشی مفهومی وان پلاس 11 کانسپت با سیستم جدید خنک‌کننده مایع Active CryoFlux و قاب شفاف شیشه‌ای رونمایی شد.

شرکت Oneplus امروز از گوشی مفهومی وان پلاس 11 کانسپت رونمایی کرد که طی هفته‌های گذشته خبرهایی از آن منتشر شده بود. البته این دستگاه با هدف تولید انبوه ساخته نشده و صرفا برای نمایش سیستم خنک‌کننده مایع Active CryoFlux به‌نمایش درآمده است.

Active CryoFlux اصطلاحی فانتزی برای یک سیستم خنک‌کننده مایع حلقه بسته بوده که در کامپیوترهای رومیزی استفاده می‌شود و اکنون در ابعادی کوچک‌تر برای گوشی هوشمند استفاده شده است. در قلب این سیستم یک میکروپمپ پیزوالکتریک سرامیکی تعبیه شده که مایع سیال را از طریق یک سری لوله بین دیافراگم بالا و پایین به گردش در می‌آورد.

وان پلاس کانسپت

این میکروپمپ تنها کم‌تر از 0.2 سانتی‌متر مربع از فضای دستگاه را اشغال می‌کند و محلول سیال را از طریق لوله‌ای که در تماس با سیستم روی تراشه، به‌عنوان واحد پردازش اصلی دستگاه کاربرد دارد، به گردش در می‌آورد. به‌وسیله این فرآیند، گرما از SoC دفع شده و به آرامی در طول مسیر برگشت آزاد می‌شود.

طبق ادعای وان پلاس، سیستم Active Cryoflux می‌تواند دما را تا 2.1 درجه سانتی‌گراد کاهش دهد که برای افزودن 3 تا 4 فریم بر ثانیه به بازی کاربرد دارد. هم‌چنین در حین شارژ دما تا 1.6 سانتی‌گراد کاهش یافته و زمان شارژ نیز بین 30 تا 45 ثانیه کم‌تر می‌شود.

وان پلاس کانسپت

وان‌پلاس در طراحی این سیستم از یک شیشه خمیده و شفاف برای قاب پشتی استفاده کرده که به ادعای شرکت کاملا یکپارچه ساخته شده است. قاب پشتی وان پلاس 11 کانسپت این امکان را می‌دهد تا جریان مایع خنک‌کننده قابل مشاهده باشد. هم‌چنین اطراف دوربین نیز نورپردازی شده و از الگوی جدید حکاکی Guilloche برخوردار است.

هنوز مشخص نیست که وان‌پلاس از فناوری نمونه کانسپت در گوشی هوشمند تولیدی خود استفاده خواهد کرد یا خیر. این شرکت پیش‌تر طی رویداد CES 2020 یک پوشش دوربین خودرنگ را به‌نمایش گذاشته بود که Concept One نام داشت، اما این ایده هرگز روی دستگاه‌های اجرایی نشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*