اینترنت ماهواره ای اسنپدراگون

کوالکام، اینترنت ماهواره ای اسنپدراگون را به تمام گوشی‌های اندرویدی میاورد

کوالکام از فناوری اینترنت ماهواره ای اسنپدراگون به‌نام Snapdragon Satellite رونمایی کرد که امکان ارسال و دریافت پیام‌های ماهواره‌ای را می‌دهد.

شرکت کوالکام تأیید کرد که به‌لطف راهکار اینترنت ماهواره ای اسنپدراگون (Snapdragon Satellite)، فناوری ارتباطی ماهواره‌ای را به گوشی‌های اندرویدی خواهد آورد. فضا، جبهه آینده جنگ ارتباطات است و به‌نظر می‌رسد بسیاری از کمپانی‌ها مشتاقانه به‌دنبال حضور در این نبرد هستند. اما شاید برای شما هم جالب باشد که این فناوری چه تفاوت‌هایی با تماس اضطراری ماهواره‌ای آیفون‌های اپل دارد؟

برخلاف فناوری اپل، فناوری کوالکام علاوه بر ارائه قابلیت تماس اورژانسی، به افرادی که در منطق روستایی و دورافتاده سکونت می‌کنند اجازه می‌دهد حتی پیام‌های عادی نیز رد و بدل کنند. این فناوری قرار است در تمام گوشی‌های 5G که از چیپست‌های کوالکام قدرت می‌گیرند، حضور پیدا کند. از گوشی‌های ارزان قیمت گرفته تا بالارده‌ترین پرچمداران چند هزار دلاری. نخستین گوشی‌هایی که این فناوری را ارائه خواهند کرد هم اوپو فایند X5 پرو، ویوو X Note، آنر مجیک ۵ و همینطور گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ هستند.

اینترنت ماهواره ای اسنپدراگون

بیشتر بخوانید:

فناوری تماس ماهواره ای دوطرفه سامسونگ معرفی شد؛ ارسال و دریافت پیام و فایل

سپس گوشی‌های سری Edge موتورولا و ناتینگ فون ۲ نیز به این فهرست اضافه می شوند. در حال حاضر مشخص نیست که این فناوری به‌صورت رایگان و سراسری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، یا آنکه برای استفاده از آن درست مثل گجت دیفای موتورولا، شما نیازمند استفاده از سرویس‌های اشتراکی مثل سرویس پیام‌رسان Bullitt هستید. اما آنچه که مطمئنیم، این سرویس به‌کاربران اجازه ارسال و دریافت انواع پیام‌های متنی، تصویری و صوتی بر بستر شبکه‌های ماهواره‌ای را می‌دهد.