ریلمی GT3، اولین گوشی جهان با شارژر 240 واتی

ریلمی GT3 با شارژر 240 واتی راهی بازارهای بین المللی شد

گوشی ریلمی GT3 با شارژر 240 واتی برای بازار جهانی معرفی شد. به‌ادعای Realme، جی تی 3 به حداکثر توان شارژ با استانداردهای USB-C رسیده است.

ریلمی GT Neo 5 مدتی قبل به‌عنوان اولین گوشی جهان با پشتیبانی از شارژ 240 وات در بازار چین معرفی شد. حالا این گوشی چینی تحت نام ریلمی GT3 به چندین بازار جهانی راه پید می‌کند. جی تی 3 که ترند شارژرهای پرسرعت بین محصولات چینی را دنبال می‌کند، در کمتر از 10 دقیقه به‌صورت کامل شارژ می‌شود! این در واقع یکی از برگ‌های برنده اصلی این محصول ریلمی بر شمرده می‌شود. در ادامه بیشتر به مشخصات آن می‌پردازیم.

مشخصات ریلمی GT3، اولین گوشی جهان با شارژر 240 واتی

سیستم شارژ، مهم‌ترین بخش ریلمی GT3 

ریلمی GT3، اولین گوشی جهان با شارژر 240 واتی

ریلمی بخش عمده تمرکز خود را روی سیستم شارژ جی تی 3 به‌عنوان ویژگی کلیدی آن گذاشته و سه فناوری حوزه شارژ را برای اولین بار به‌کار گرفته است. اول اینکه این کمپانی برای دستیابی به بازدهی 98.5 درصدی در انتقال توان طی فرایند شارژ، از 3 چیپ شارژ 100 واتی بهره می‌گیرد. در کنار آن، آداپتور GaN دوگانه با اندازه یکسان با آداپتور 150 واتی قبلی را در نظر گرفته است. در نهایت، اولین کابل یو اس بی 12A را پیش رو می‌گذارد؛ پیش از این نیازی به انتقال این میزان جریان از طریق یو اس بی وجود نداشت.

به‌ادعای ریلمی، گوشی هوشمند GT3 به حداکثر توان شارژ ممکن با توجه به استانداردهای یو اس بی سی رسیده است. در واقع این شرکت چینی می‌گوید که تا چند سال آینده گوشی دیگری با قابلیت شارژ سریع‌تر از آن وارد میدان نخواهد شد. در خصوص این ادعای Realme باید یادآوری کرد که ردمی، زیرمجموعه شیائومی به‌تازگی فناوری فست شارژ 300 وات با قابلیت شارژ کامل باتری گوشی در 5 دقیقه را معرفی کرد. گذشته از این، این دو کمپانی اصلاً به‌جای استفاده از استانداردهای یو اس بی، دارای فناوری اختصاصی خودشان هستند.

ریلمی GT3، اولین گوشی جهان با شارژر 240 واتی

باتری 4600 میلی‌آمپر ساعتی ریلمی GT3 را می‌توان طی حدود 9 دقیقه و 30 ثانیه به‌صورت کامل شارژ کرد. شارژ 50 درصدی در 4 دقیقه صورت می‌گیرد و فقط 80 ثانیه زمان کافی است تا شارژ گوشی حداقل به 20 درصد برسد. این سرعت شارژ درحالی امکان‌پذیر شده که شرکت TÜV Rheinland پس از انجام آزمایش‌های لازم، روی ایمنی این موبایل صحه گذاشته است.

ریلمی یک محفظه بخار بزرگ 6580 میلی‌متر مربعی را داخل جی تی 3 تعبیه کرده است. این محفظه بخار ضمن خنگ نگه داشتن چیپست این گوشی چینی، 61.5 درصد باتری را تحت پوشش قرار می‌دهد و با 13 سنسور دمای خود، باتری را هنگام شارژ صحیح و سالم نگه می‌دارد. حتی سیستمی هوشمند در این موبایل ریلمی پیاده‌سازی شده است که سرعت شارژ مناسب را بسته به حالت (مثلاً حالت سفر، خواب و داخل خودرو) در نظر می‌گیرد. همچنین حتی در صورت استفاده از حالت 240 وات، باتری بعد از گذشت 1600 چرخه شارژ همچنان 80 درصد ظرفیت خود را حفظ خواهد کرد.

چراغ RGB پنل پشتی، المانی چشم‌نواز و در همان حال کاربردی

تدارکات ریلمی برای شارژ باتری GT3 پایانی ندارد. کنار دوربین‌های این گوشی نور RGB به‌شکل حرف C با نام دقیق Pulse Interface System را می‌توان دید که سطوح مختلف شارژ گوشی را به‌نمایش می‌گذارد. اگر کاربر باتری را از حالت خالی شارژ کند، این چراغ ظرف 80 ثانیه اول به رنگ قرمز در می‌آید. طی 7 دقیقه بعد یا بیشتر، رنگ این چراغ بنفش می‌شود. این چراغ =هنگام دریافت نوتیفیکیشن و گرفتن عکس هم کاربرد دارد؛ مثلاً حین استفاده از تایمر 10 ثانیه‌ای رنگ‌های آبی، نارنجی و سفید را نمایش می‌دهد. حتی امکان شخصی‌سازی آن با 25 رنگ، 2 الگو و 5 سرعت مهیا است.

نمایشگر، دوربین ها، چیپست و بقیه مشخصات ریلمی جی تی 3

ریلمی GT3، اولین گوشی جهان با شارژر 240 واتی

حالا نوبت به بقیه مشخصات ریلمی جی تی 3 می‌رسد. این گوشی Realme نمایشگر امولد 6.74 اینچی 10 بیتی با رزولوشن 1240 در 2772 دارد که رفرش ریت یا نرخ تازه‌سازی آن به 144 هرتز می‌رسد. در قسمت جلو جی تی 3 دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی قرار دارد و در پنل پشتی آن دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی جا گرفته است. نهایتاً این محصول ریلمی توان پردازشی خود را از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 می‌گیرد و مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 با رابط کاربری Realme UI 4.0 کار می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه GT3

دوربین جی تی 3، اولین گوشی جهان با شارژر 240 واتی

ریلمی GT3 بسته به منطقه در ماه مه تا ژوئن (اردیبهشت تا تیر) با قیمت پایه 650 دلار (برای نسخه دارای رم 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی) عرضه می‌شود. حداقل ظرفیت رم موجود برای این گوشی چینی 8 گیگابایت و حداکثر ظرفیت آن 16 گیگابایت خواهد بود. حافظه ذخیره‌سازی کف 128 گیگابایتی و سقف 1 ترابایتی خواهد داشت. دو رنگ مشکی (Booster Black) و سفید (Pulse White) هم برای آن در دسترس گذاشته خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*