ارزان ترین گوشی های بازار

ارزان ترین گوشی های بازار در اسفند 1401

اگر به دنبال ارزان ترین گوشی های بازار هستید و نمی‌خواهید بودجه زیادی کنار بگذارید، با ما و معرفی موبایل های اقتصادی بازار همراه باشید.

این روزها با نوسانات و تغییر مداوم قیمت ارز، بازار موبایل کشورمان بسیار ملتهب شده است. این تب و تاب دامن قیمت گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی را هم گرفته و با افزایش تقریبا 50 درصدی در بهای آن‌ها مواجه هستیم. با این وجود نیاز کاربران به خرید گوشی جدید ثابت مانده و برخی در این اوضاع اقتصادی به دنبال خرید گوشی های مقرون به صرفه هستند. اگر شما نیز به دنبال خرید گوشی با کمترین بودجه ممکن هستید با ما همراه باشید تا چند نمونه از آن‌ها را در ادامه مورد بررسی قرار بدهیم.

گزینه‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده از نوع اسمارت فون بوده و از برندهای معتبر لیست شده‌اند. شما می‌توانید گوشی‌هایی ارزان‌تر از سایر برندهای کمتر شناخته شده و یا حتی گوشی‌های غیر هوشمند نیز بروید که ممکن است قیمتی پایین‌تر از موارد معرفی شده در این مقاله داشته باشند.

تمامی قیمت های درج شده در این متن، بر اساس میانگین قیمت فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی داخل کشور در تاریخ انتشار این مطلب تهیه شده و ممکن است در گذر زمان تغییر کند

خرید ارزان ترین گوشی های بازار

پیش از شروع بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

  • گوشی‌های پایین رده و ارزان قیمت با کانفیگ و مشخصات فنی مختلفی به تولید می‌رسند. این اختلاف می‌تواند در زمینه حافظه ذخیره‌سازی، میزان رم و غیره باشد و طبیعتا این موضوع روی قیمت آن مدل تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین حین انتخاب و خرید گوشی مورد نظر، از مشخصات فنی دقیق و کامل آن اطمینان حاصل کنید.
  • به منظور پیشگیری از کلاهبرداری و ایجاد مشکلات پس از فروش، گوشی جدیدتان را در سامانه همتا ثبت کنید. بدین ترتیب دستگاه رجیستر خواهد شد و می‌توانید از خدمات مخابراتی سیم‌کارت استفاده کنید.
  • قیمت گوشی‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم صرفا محدود به زمان انتشار مقاله خواهد بود. بنابراین پس از انتخاب قطعی گوشی مورد نظر، از جدیدترین قیمت آن نیز مطلع شوید.

سامسونگ گلکسی ای 03 کور – Samsung Galaxy A03 Core

قیمت تقریبی: 3 میلیون تومان

ارزان ترین گوشی های بازار

لقب اقتصادی‌ترین گوشی بازار به محصولی از سامسونگ می‌رسد. گلکسی ای 03 کور از صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل PLS LCD بهره می‌برد که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 720×1600 پیکسل نمایش بدهد. به طور کلی از نمایشگر گوشی‌های پایین رده نباید انتظاراتمان را بالا ببریم و ای 03 کور نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

چیپست Unisonic SC9863A قلب تپنده دیوایس بوده که توان پردازشی کمی دارد. سیستم عامل نصب شده روی این گوشی اندروید 11 Go بوده که برای موبایل‌هایی با سخت افزار پردازشی ضعیف به طور کامل بهینه شده است. بدین ترتیب حین کار با ای 03 کور لگ و هنگ به حداقل رسیده و شاهد عملکرد نسبتا خوبی حین اجرای برنامه‌های سبک هستیم.

این چیپ در کنار 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی فعالیت می‌کند و امکان افزایش ظرفیت حافظه داخلی به لطف پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 512 گیگ ممکن شده است.

دوربین به کار رفته در این گوشی ارزان قیمت سامسونگ یک سنسور 8 مگاپیکسلی است که از نوع عریض بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسل رزولوشن داشته و به طور کلی کیفیت تصاویر چنگی به دل نمی‌زنند؛ با این وجود شما را ناامید نخواهند کرد و به عبارتی کار راه‌انداز هستند.

در پایان باید به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دیوایس اشاره کنیم که از نوع لیتیوم یون بوده و قابل تعویض برای کاربر نیست. با توجه به استفاده از اندروید 11 Go و چیپست کم‌مصرف، شارژدهی باتری با هر بار شارژ‌ به یک الی دو روز کاری می‌رسد. متاسفانه در این گوشی خبری از فناوری شارژ سریع نیست.

آنر ایکس 5 – Honor X5

قیمت تقریبی: 3 میلیون و 700 هزار تومان

ارزان ترین گوشی های بازار

ایکس 5 مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی با پنل TFT و رزولوشن 720×1600 پیکسل شده که طبیعتا در زمینه کیفیت تصاویر و عمق رنگ‌ها حرفی برای گفتن ندارد.

چیپست مورد استفاده در این گوشی از نوع مدیاتک Helio G25 بوده که اساسا یک چیپ پایین رده محسوب می‌شود. اما خبر خوش آنکه روی این گوشی اندروید 12 Go نصب شده که برای دیوایس‌های پایین رده که سخت افزار ضعیفی دارند بهینه شده است. بدین ترتیب حین کارهای روزمره و اجرای برنامه‌های سبک شاهد عملکردی نسبتا روان و بدون کندی خواهید بود. این چیپ در کنار 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قرار گرفته و خوشبختانه امکان افزایش میزان حافظه در دسترس فراهم شده است.

دوربین اصلی دستگاه یک سنسور 8 مگاپیکسلی بوده که از نوع عریض است و به وسیله آن می‌توانید با کیفیت Full HD فیلم‌برداری کنید. دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند با کیفیتی تقریبا مشابه با دوربین اصلی فیلم بگیرد. در مجموع عملکرد دوربین‌ها متوسط بوده و در مواقع ضروری نیازتان را برطرف می‌کنند.

چینی‌ها یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر را برای محصول خود برگزیده‌اند که با توجه به مصرف انرژی کم توسط چیپست، شارژدهی بسیار خوبی دارد. متاسفانه این باتری از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

شیائومی ردمی ای 1 پلاس – Xiaomi Redmi A1 Plus

قیمت تقریبی: 4 میلیون و 300 هزار تومان

ارزان ترین گوشی های بازار

دیگر محصول چینی در لیست ارزان ترین گوشی های بازار ردمی ای 1 پلاس بوده که از صفحه نمایش 6.52 اینچی با پنل IPS بهره می‌برد. رزولوشن تصاویر در این گوشی 720×1600 پیکسل بوده و به طور کلی می‌توانیم بگوییم پردازش و نمایش رنگ‌ها کمی نسبت به گوشی‌هایی که پنل PLS و TFT دارند بهتر انجام می‌شود.

شیائومی برای محصول اقتصادی‌اش از چیپست مدیاتک Helio A22 کمک گرفته که سیستم عامل اندروید 12 نسخه Go‌ را اجرا می‌کند. روانی عملکرد و سبک بودن سیستم عامل از ویژگی‌های مهم اندروید Go‌ بوده که در ای 1 پلاس نیز این موضوع به خوبی مشهود است. میزان 2 یا 3 گیگابایت رم (به انتخاب کاربر) در دسترس قرار گرفته و میزان حافظه ذخیره‌سازی دیوایس 32 گیگابایت است. این حافظه با استفاده از کارت حافظه جانبی قابل ارتقا خواهد بود.

ای 1 پلاس ارزان ترین گوشی با دوربین دوگانه خواهد بود که از دو سنسور 8 و 0.08 مگاپیکسلی برخوردار شده است. سنسور اول به عنوان دوربین عریض و سنسور دوم به عنوان دوربین تشخیص عمق فعالیت می‌کند و می‌توان به وسیله آن‌ها به فیلم‌برداری با کیفیت Full HD بپردازیم. دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD‌ و 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

منبع تغذیه این دیوایس اقتصادی یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری است که عمر خوبی با هر بار شارژ دارد. شاید اگر پشتیبانی از فناوری شارژ سریع را در این گوشی می‌دیدیم، ای 1 پلاس به یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار تبدیل می‌شد.

وان پلاس نورد ان 100 – OnePlus Nord N100

قیمت تقریبی: 4 میلیون و 300 هزار تومان

ارزان ترین گوشی های بازار

وان پلاس از جمله برندهایی است که در بازار کشورمان کمتر به آن توجه شده اما محصولات با کیفیتی تولید می‌کند. نورد ان 100 از صفحه نمایش 6.52 اینچی برخوردار شده که پنل IPS دارد و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 720×1560 پیکسل پخش کند.

زیر این نمایشگر شاهد قرارگیری اسنپدراگون 460 هستیم که نسبت به چیپست گوشی‌هایی که تا به اینجای کار معرفی کرده‌ایم یک سر و گردن بالاتر است. این چیپ نسخه معمولی اندروید 10 را در کنار 4 گیگابایت رم اجرا می‌کند و عملکرد آن حین اجرای برنامه‌های سبک و کارهای روزمره خوب و سریع ارزیابی می‌شود. این گوشی 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد که با استفاده از کارت حافظه microSD می‌توانید آن را افزایش بدهید.

نورد ان 100 یکی از معدود گوشی‌هایی است که در لیست ارزان ترین گوشی های بازار از ماژول دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. این ماژول متشکل از سنسورهای 13، 2 و 2 مگاپیکسلی بوده که به ترتیب در نقش دوربین عریض، دوربین تشخیص عمق و دوربین ماکرو فعالیت می‌کنند. کیفیت تصاویر در مجموع نسبت به قیمت گوشی خوب ارزیابی می‌شوند و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی بوده و جزئیات تصاویر تا حدی حفظ می‌شوند.

وان پلاس برای نورد ان 100 به سراغ یک باتری لیتیوم پلیمری رفته که 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. خوشبختانه این باتری شارژدهی خوبی دارد و این موضوع تنها نقطه قوتش نیست، بلکه پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 واتی آن را از سایر گوشی‌های هم‌قیمتش برتر می‌کند.

نوکیا جی 10 – Nokia G10

قیمت تقریبی: 4 میلیون و 500 هزار تومان

ارزان ترین گوشی های بازار

آخرین مورد در راهنمای خرید ارزان ترین گوشی های بازار محصولی از برند نام‌آشنای نوکیاست. جی 10 با نمایشگر 6.52 اینچی خود تصاویر را با رزولوشن 720×1600 پیکسل به نمایش می‌گذارد. این صفحه نمایش با پنل IPS بوده و کیفیت رنگ‌هایش متوسط ارزیابی می‌شود.

مدیاتک Helio G25 وظیفه پردازش‌های اصلی دستگاه را بر عهده دارد. این چیپ نسخه استاندارد و معمولی اندروید 11 را به کمک رم 3 یا 4 گیگابایتی اجرا می‌کند و اگر به سراغ نصب برنامه‌های سنگین و پر حجم نروید، عملکرد پردازشی دیوایس نسبتا روان و خوب خواهد بود. برای حافظه داخلی دو گزینه 32 و 64 گیگابایتی پیش رویتان قرار می‌گیرد که البته امکان افزایش این میزان به لطف کارت حافظه جانبی فراهم شده است.

روی قاب پشتی شاهد دوربین سه‌گانه‌ای هستیم که سه سنسور 13، 2 و 2 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. این سنسورها در قالب دوربین عریض، دوربین تشخیص عمق و دوربین ماکرو ایفای نقش می‌کنند و کیفیت تصاویر آن‌ها شما را ناامید نخواهند کرد. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی بوده و در مجموع در تصاویر نویز دیده می‌شود، اما کیفیت کلی آن‌ها متوسط هستند.

یک باتری 5050 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر برای دیوایس در نظر گرفته شده که با هر بار شارژ حدود یک الی یک و نیم روز کاری شارژدهی خواهد داشت. فقدان پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع در جی 10، هواداران اقتصادی‌پسند نوکیا را ناراحت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*