تلویزیون های مدل 2023 سونی

تلویزیون های مدل 2023 سونی با قابلیت‌های جذاب از راه رسیدند

تلویزیون های مدل 2023 سونی از راه رسیدند. این تلویزیون‌ها که از خانواده Sony Bravia XR هستند، امکانات جدید و عملکرد جذابی را ارائه می‌کنند.

سونی تصمیم عجیبی که گرفت و تلویزیون های مدل 2023 خودش را در نمایشگاه CES‌ امسال معرفی نکرد. اما حالا زمان ملاقات با محصولات جدید این غول ژاپنی است. نسل جدید تلویزیون‌های کمپانی سونی با پنل‌های جدید QD-OLED، روشنایی چشمگیری را ارائه می‌کنند. علاوه بر این بخش‌های زیادی از آن‌ها بهبود پیدا کرده و قابلیت‌های جذابی را هم ارائه می‌کنند. به‌طور مثال بسیاری از این مدل‌ها از نقاط دایمینگ بیشتر و روشنایی بهتری نسبت به مدل‌های سال گذشته برخوردارند.

تلویزیون های مدل 2023 سونی

مطابق معمول، پردازش تصویر یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد تلویزیون‌های برند سونی است. این شرکت از پردازنده تصویر Cognitive Processor XR خودش استفاده کرده که همیشه ژاپنی‌ها را سربلند کرده‌اند. این پردازنده امسال به قابلیت جدیدی به‌نام XR Clear Image مجهز شده که تنظیمات تصویر را بر اساس کیفیت تصویر منبع تطبیق می‌دهد. این یعنی اگر یک محتوای 4K از یک سرویس استریم یا یک دیسک بلوری UHD پخش شود، تلویزیون تمام تلاش خودش را برای نمایش کیفیت تصویر اصیل منبع انجام می‌دهد.

سونی می‌گوید این سیستم به‌اندازه کافی هوشمند است که بتواند ویدیوهای 1080p را حتی اگر تلویزیون در حال دریافت یک سیگنال 4K بود، تشخیص دهد و علیرغم احترام به قصد خالق، ظرافت بیشتری را به پردازش تصویر اضافه می‌کند. سیستم عامل Google TV روی تمام تلویزیون های مدل 2023 سونی نصب است. این نرم افزار از یک رابط کاربری محتوا محور بهره می‌برد و از قابلیت‌های AirPlay 2 و HomeKit‌ اپل، دستیار آمازون الکسا و فراتر از آن‌ها دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون های مدل 2023 سونی

این تلویزیون‌ها از گیمینگ 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند؛ گرچه فقط دو پورت HDMI 2.1 روی آن‌ها قرار دارد. دو پورت دیگر، HDMI 2.0 هستند. سونی همچنین به هماهنگی عمیق بین تلویزیون‌ها و کنسول بازی PS5 خودش ادامه می‌دهد؛ اما خبر رسیده که به‌زودی امکاناتش را در اختیار کاربران کنسول‌های بازی ایکس باکس قرار دهد.

مدل‌های ۲۰۲۳ سونی Bravia XR

تلویزیون های مدل 2023 سونی

با مدل رده ابتدایی این خانواده، تلویزیون X90L آغاز می‌کنیم که از یک LED لوکال دایمینگ با آرایه کامل بهره می‌برد و در این رده قیمتی، بهترین عملکرد ممکن را ارائه می‌کند. امسال سونی به‌جای حاشیه‌های پلاستیکی، در این تلویزیون از جنس آلومینیومی استفاده کرده که باعث شیک و باکیفیت‌تر به‌نظر رسیدن آن شده است. با توجه به سایزی که انتخاب می‌کنید، تلویزیون Sony Bravia X90L می‌تواند تا ۶۰ درصد نقاط لوکال دایمینگ بیشتر و تا ۳۰ درصد روشنایی بیشتر نسبت به نسل قبلی را ارائه کند. مدل ۹۸ اینچی این تلویزیون نیز بزرگ‌ترین سایز ابعاد صفحه را در بین تمام تلویزیون‌های جدید سونی یدک می‌کشد.

تلویزیون Sony X93L Mini-LED

تلویزیون Sony X93L Mini-LED

مدل بعدی A80L OLED است که با اندازه ۸۳ اینچی عرضه می‌شود. پیشرفت‌های این مدل نسبت به نسل قبلی خیلی چشمگیر نیست. به‌طور مثال روشنایی آن ۱۰ درصد بهتر شده و با بهبود توییترها، دیالوگ بازیگران فیلم‌ها باکیفیت بهتری به گوش شما می‌رسد. اما در مجموع شبیه به مدل سال گذشته A80K WRGB OLED TV است. شما می‌توانید این مدل جدید را رقیبی برای تلویزیون LG C2 و C3 بدانید.

تلویزیون های مدل 2023 سونی

تلویزیون Sony A80L OLED TV

امسال سونی یک تلویزیون QD-OLED به‌نام A95L را عرضه کرده که می‌تواند جذاب‌ترین محصول این شرکت ژاپنی هم لقب بگیرد. این تلویزیون در نسخه‌های ۷۷، ۶۵ و ۵۵ اینچی عرضه خواهد شد و از نسل دوم پنل‌های نمایشگر QD-OLED سامسونگ دیسپلی بهره می‌برد که تا ۲۰۰ درصد اوج روشنایی بهتر نسبت به مدل A95K سال گذشته را وعده می‌دهد. مزیت بزرگ این پنل، روشنایی و درخشندگی رنگ‌ها است. بنابراین اگر سالن پذیرایی منزل شما غرق در نور است، این همان تلویزیونی است که به آن احتیاج دارید.

اما سونی همچنان تلویزیون‌های گران قیمت Mini LED را هم تولید می‌کند. تلویزیون مینی ال‌ای‌دی X93L سونی جایگزین مدل X95K سال گذشته خواهد شد. هرچند ما نمی‌دانیم که چرا سونی عدد کوچک‌تری را برای مدل جدیدتر انتخاب کرده است. سونی می گوید عملکرد آن‌ها به‌طور کلی شبیه به هم است و می‌توانید آن را در نسخه‌های ۸۵، ۷۷ و ۶۵ اینچی سفارش دهید. اما نقاط لوکال دایمینگ در آن ۲۰ درصد بیشتر شده است.

امکانات نرم افزاری جدید تلویزیون های مدل 2023 سونی

سونی در تلویزیون‌های جدید خودش، برخی امکانات نرم افزاری جدید را هم ارائه می‌کند که شاید برای شما هم جذاب باشد با آن‌ها آشنا شوید.

Eco Dashboard

منوی Eco Dashboard تلویزیون‌های سونی

همه کره زمین را دوست دارند و می‌خواهند محیط زیست سالم‌تری داشته باشند. سونی نیز به‌خوبی این را درک کرده است و یک هاب مرکزی به‌نام Eco Dashboard را در تلویزیون‌های جدید خودش گنجانده که به کاربران در مصرف بهینه‌تر انرژی توسط تلویزیون کمک می‌کند. هر چه شما بیشتر از گزینه‌های مصرف اقتصادی انرژی استفاده کنید، درختان بیشتری در رابط کاربری آن رشد می‌کنند. گرچه تمام این گزینه‌ها به‌صورت جداگانه هم در منوی اصلی تلویزیون موجود است، اما سونی می‌خواهد با این داشبورد مخصوص، به کاربران تلویزیون‌هایش در مصرف انرژی کمتر انگیزه دهد.

منوی مخصوص بازی

منوی گیمینگ تلویزیون‌های سونی

درست مثل سامسونگ، ال جی،‌ هایسنس و دیگر سازندگان، سونی نیز حالا یک منوی تنظیمات مخصوص بازی‌ها را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. از طریق این منو شما می‌توانید گزینه VRR، قابلیت کاهش Motion Blur، اکولایزر رنگ‌های سیاه، تنظیمات نشانه تفنگ و حتی نوع نشانه تفنگ در بازی‌های تیراندازی را تنظیم کنید. ولی متأسفانه این منو برخلاف منوی دیگر تلویزیون‌ها، نرخ فریم را به‌نمایش نمی‌گذارد.

در انتها لازم به‌ذکر است که سونی قیمت تلویزیون‌های جدید خودش را اعلام نکرده است. به‌زودی می‌توانیم شاهد حضور آن‌ها در بازارهای جهانی باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*