قابلیت های مخفی دسته بازی PS5

۸ تا از قابلیت های مخفی دسته بازی PS5 که شاید ندانید

دسته بازی PS5 که DualSense نام دارد، قابلیت های مخفی فراوانی را در اختیار کاربران می‌گذارد که با خیلی از آن‌ها اشنا نیستید.

بی‌شک دسته بازی DualSense کنسول پلی استیشن ۵ یک شاهکار از مهندسان ژاپنی است. اگر کنسول بازی سونی را داشته باشید، قطعا از توانمندی و ظرفیت‌های این دسته اطلاع دارید. اما چیزهای زیادی در مورد این دسته بازی وجود دارد که بسیاری از افراد از وجودشان هیچ اطلاعی نداشتند.

در حالی که شاید شما با دکمه‌های ماشه‌ای انطباق‌پذیر و به‌کار بردن میکروفون‌های داخلی این دسته آشنا باشید، اما از بسیاری از قابلیت های مخفی دسته PS5 بی‌خبرید. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که چه امکاناتی در این دسته وجود داشته که تاکنون با آن‌ها آشنا نبودید، ادامه این مطلب را مشاهده کنید.

قابلیت های مخفی دسته PS5

قابلیت‌های مخفی و جذابی در دسته بازی DualSense سونی وجود دارد که ممکن است با بسیاری از آن‌ها آشنا نباشید. از نوار چراغ LED راهنمای بازی‌ها گرفته تا تبدیل صدا به متن توشط میکروفون داخل خود دسته، تبدیل صدای دو بعدی به سه بعدی و همینطور امکان استفاده از دسته بازی پلی استیشن ۵ روی کامپیوترهای شخصی. و گوشی‌های موبایل اندرویدی و آی او اس؛ این‌ها امکاناتی هستند که دوال سنس سونی در اختیاران می‌گذارد.

۱. رفتن به تنظیمات با فشار دادن دکمه مثلث

قابلیت های مخفی دسته بازی PS5

قابلیت های مخفی دسته بازی PS5

اگر می‌خواهید هر یک از تنظیمات کنسول PS5 را عوض کنید، دیگر نیازی نیست از روش سنتی به صفحه تنظیمات بروید. فقط کافیست دکمه مثلث را بفشارید تا پنجره مربوط به جستجو به‌نمایش گذاشته شود‌ و سپس گزینه مورد نظر خودتان را وارد کنید. در صورتی که به روش سنتی باید دکمه‌ای زیادی را می‌فشردید تا تنظیمات دلخواه شما حاصل شود.

اگر در حین بازی می‌خواهید در سریع‌ترین زمان یکی از گزینه‌های تنظیمات را فعال یا غیرفعال کنید، این ویژگی بهترین گزینه خواهد بود. دیگر نیازی نیست چندین دقیقه از وقتتان تلف شود و با این کار صدای هم‌تیمی‌هایتان هم درآید.

۲. دو بار ضربه روی دکمه آیکون PS برای دریافت راهنما

قابلیت های مخفی دسته بازی PS5

گاهی اوقات ممکن است هر فکری که برای گذراندن یک مرحله می‌کنید، جواب ندهد. یکدفعه به خودتان می‌آیید و می‌بینید که ساعت‌ها مشغول حل آن یوده‌اید. شما می‌توانید بازی را متوقف کنید و در اینترنت به‌دنبال راهنمای این مرحله بگردید.

ولی ما راه حل خیلی ساده‌تری داریم. سونی این قابلیت را در اختیار توسعه‌دهندگان بازی‌ها قرار داده تا با فشار دادن دکمه PS بتوانند امکانات جدیدی را به بازی اضافه کنند. یکی از آن‌ها، نمایش راهنمای عبور از مرحله است. البته این راهنما فقط در بازی‌هایی به‌نمایش گذاشته می‌شود که توسعه‌دهندگان از این ویژگی دسته در بازی خود استفاده کرده باشند.

۳. استفاده از دسته DualSense برای تجربه صدای سه‌بعدی

قابلیت های مخفی دسته بازی PS5

صدای سه‌بعدی باعث می‌شود شما غرق در بازی‌ها شوید و لذت تکرار نشدنی را تجربه کنید. ابن قابلیت به‌شما اجازه می‌دهد جهتی که صدا از آن ساطع می‌شود را تشخیص دهید و دور یا نزدیک بودن آن را هم متوجه شوید. این باعث می‌شود که بتوانید با تمام توان خود با دشمنان مبارزه کنید.

وقتی این توضیحات را می‌شنوید، احتمالا تصور می‌کنید که برای تجربه کردن این فناوری باید از یک هدست گران قیمت گیمینگ استفاده کنید. ولی خبر خوب اینکه، این‌چنین نیست. در زیر دسته بازی PS5 یک جک ورودی ۳.۵ میلی‌متری تعبیه شده که شما می‌توانید کابل هدفون خود را به آن وصل کنید. به‌لطف این ویژگی، حتی اگر از هدست معمولی داشته باشید هم می‌توانید از صدای سه‌بعدی در بازی‌هایتان بهره‌مند شوید.

۴. میکروفون دسته خود را به‌صورت خودکار غیرفعال کنید

قابلیت های مخفی دسته بازی PS5

دسته دوال سنس سونی از میکروفون داخلی برخوردار است. این قابلیت منحصر به‌فردی است که یه شما اجازه می‌دهد با فرامین صوتی، کنسول بازی‌تان را مدیریت کنید با آنکه بدون نیاز به هدست، با هم تیمی‌هایتان در بازی صحبت کنید. اما روی بد قضیه این است که همیشه میکروفون روی دسته شما فعال خواهد یود.

این اصلا خوب نیست. فعال بودن میکروفون داخلی علاوه بر اینکه باعث تخلیه زودتر شارژ دسته می‌شود، حریم خصوصی شما را هم به خطر میاندازد. اما خوشبختانه تنظیماتی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد این میکروفون را از حالت پیشفرض درآورده و غیرفعال کنید.

۵. انطباق‌پذیری دکمه‌های ماشه‌ای را در مبارزات مهم غیر فعال کنید

قابلیت های مخفی دسته بازی PS5

قابلیت های مخفی دسته بازی PS5

ماشه‌های انطباق‌پذیر، یکی از نوآورانه و جذاب‌ترین ویژگی‌های دسته بازی PS5 است. آن‌ها می‌توانند حس واقعی فشار دادن ماشه روی اسلحه را با این ویژگی در دسته پلی استیشن ۵ شبیه‌سازی کنند. جالب‌تر وقتی است که متوجه می‌شوید، ماشه هر تفنگ در بازی با یکدیگر متفاوت است. برخی از آن‌ها شما را مجاب می‌کنند محکم‌تر دکمه‌های تریگر را بفشارید، در حالی که برخی دیگر باریک فشار اندک به عقب رفته و در بازی تیراندازی می‌کنند.

اما گاهی اوقات هیجان بازی آنلاین شما به‌قدری زیاد می‌شود که شما می‌خواهید به هر قیمتی شده، رقبایتان را شکست دهید.

چرا که ممکن است ری‌اکشن شما برای تیراندازی، کندتر از دشمنانتان شود و در نتیجه از آن‌ها شکست بخورید. در جنگ‌های تن به تن، هر میلی‌ثانیه می‌توان. تفاوت بین مرگ و زندگی را رقم بزند.

۶. دسته سونی با چراغ‌های LED به بازی‌های شما واکنش نشان می‌دهد

پلی استیشن ۵ DualSense

گیمرها مثل پروانه‌ها جذب نورهای LED می‌شوند. بنابراین قطعا این را می‌دانید که دسته بازی PS5 هم از این چراغ‌های جذاب برخوردار است. اما آنچه که نمی‌دانید، این است که نوار LED رنگی دسته دوال سنس سونی به بازی‌هایی که اجرا می کنید، از خودش واکنش نشان می‌دهد.

به‌طور مثال با توجه به موقعیتی که در آن هستید، تغییر رنگ می‌دهد تا به شما بفهماند که در وضعیت خطر قرار دارید یا خیر. احتمالا موقع بازی کردن تمام حواستان به مانیتور است. اما بد نیست هر از گاهی به دسته بازی خود هم نگاه کنید و از تغییرات رنگی که نسبت به وضعیت شما در بازی پیدا می‌کند، شگفت‌زده شوید. اگر هم فکر می‌کنید که این نورهای رنگی حواس شما را ور حین بازی کردن پرت می‌کنند، می‌توانید روشنایی آن را به دلخواه خود کم و زیاد کنید.

۷. با دسته خود صحبت کنید تا آن‌ها را تبدیل به متن کند

قابلیت های مخفی دسته بازی PS5

یکی از قابلیت‌های جذابی که کنسول پلی استیشن ۵ سونی ارائه می‌کند، Chat Transcription است. این گزینه ارزشش را دارد تا میکروفون دسته را روشن نگه دارید و خاموش نکنید. هر گیمری می‌داند که تایپ کردن با کیبورد روی صفحه در کنسول‌های بازی چقدر سخت است. شما به‌لطف این قابلیت می‌توانید هر چیزی که خواستید را به‌صورت صوتی بیان کنید و از کنسول بخواهید آن را برایتان به متن تبدیل کند.

از این قابلیت می‌توانید هنگام وب‌گردی با کنسول خود، چت با دوستان و یا پر کردن باکس‌های متنی مختلف استفاده کنید.

۸. برای استفاده از دسته DualSense حتما به کنسول PS5 نیازی نیست

پلی استیشن ۵ DualSense

قابلیت های مخفی دسته بازی PS5

گرچه دسته DualSense بهترین هماهنگی و عملکرد خودش را با کنسول‌های بازی پلی استیشن ۵ ارائه می‌کند؛ اما برای استفاده کردن از آن حتما لازم نیست یک کنسول پلی استیشن ۵ هم بخرید. دوال سنس با طیف وسیعی از دستگاه‌ها مثل کامپیوترهای شخصی، استیم، اندروید و آی او اس سازگار است.

بنابراین اگر نمی‌توانید کنسول PS5 را داشته باشید، حداقل امکان لذت بردن از دسته فوق مدرن آن با دیگر دستگاه‌های شما وجود دارد. تا وقتی با این دسته بازی نکنید، متوجه جذابیت‌های آن نخواهید شد.

شما کدام یک از این قابلیت های مخفی دسته PS5 را می‌پسندید و آیا تا به حال از آن‌ها استفاده کرده بودید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*