ماشین مسابقه ای Geely Lynk & Co 03 تورینگ کار ریسینگ

جیلی لینک اند کو 03 TCR ؛ خیز بلند چینی‌ها برای تسخیر بازار خودروهای اسپرت + ویدیو

جیلی لینک اند کو 03 TCR یک خودرو مسابقه‌ای و اسپرت است که بر اساس Geely Lynk & Co 03 طراحی شده و قصد دارد تا در مسابقات اتومبیلرانی هم شرکت کند!

شرکت لینک اند کو یکی از زیرشاخه‌های ابر شرکت جیلی به حساب می‌آید که بیشتر در زمینه خودروهای اسپرت و جوان پسند فعالیت می‌کند. مدتی قبل با شاسی بلند Lynk & Co آشنا شدیم و اکنون خودرو اسپرت و جذاب آن‌ها به روی صحنه آمده است تا حسابی طوفان به پا کند؛ آن هم خودرویی که فقط برای مسابقات اتومبیل رانی طراحی شده است! در ابتدای کار از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیویی از گرد و خاک این خودرو چینی در پیست نوربرگ رینگ آلمان را تماشا کنید و سپس به سراغ ادامه کار بروید.

معرفی خودرو اسپرت جیلی لینک اند کو 03 TCR

ویدیو بالا، به اولین نسل از Geely Lynk & Co 03 TCR مربوط می‌شود و حالا شانس این را داریم که با نسل دوم این خودرو آشنا شویم. جالب است بدانید که رکورد این خودرو چینی در پیست نوربرگ رینگ، تقریبا 7 دقیقه 20 ثانیه بوده است که این عدد برای ابر خودرویی مثل مرسدس بنز AMG One به 6 دقیقه و 35 ثانیه می‌رسد.

اما تی سی آر به چه معنایی است؟ این عبارت، کوتاه‌ شده‌ی «خودروهای ریسینگ تورینگ» (Touring Car Racing) به حساب می‌آید و به سری مسابقاتی با همین نام اشاره دارد. رقابت‌های تورینگ معمولا در دسته‌های مختلف برگزار می‌شوند و نسبت به مسابقات سطح اول در جهان مانند فرمول یک، قوانین و محدودیت‌های کمتری دارند.

خودرو اسپرت جیلی لینک اند کو 03 TCR

جیلی لینک اند کو 03 TCR هم قرار است به عنوان یک خودرو چینی، به این مسابقات وارد شود. در زیر شاسی این خودرو اسپرت، دقیقا همان جیلی لینک اند کو 03 معمولی را پیدا می‌کنید که با استانداردهای فدراسیون جهانی اتومبیلرانی یعنی FIA هماهنگ شده است. این استانداردها و تغییرات، به معنای اضافه شدن موارد زیر هستند:

  • رول گیج جدید
  • کپسول آتش نشانی FIA
  • سیستم اطفاء حریق موتور
  • استرس بار کاپوت
  • سپرهای جدید و منطبق بر قوانین آیرودینامیکی
  • اسپویلر فیبر کربنی
  • ساید اسکیرت یا همان باله‌های کناری
  • صندلی‌های ریسینگ با کمربند 6 نقطه‌ای
  • روف فلاپ یا همان فلاپ سقفی

روف فلاپ‌ها دقیقا حکم ترمز هوایی را دارند و معمولا آن‌ها را در خودروهای نسکار می‌بینیم. در تصویر زیر می‌توانید قسمت روف فلاپ در لینک اند کو 03 TCR را بهتر ببینید.

خودرو اسپرت جیلی لینک اند کو 03 TCR

همچنین به مانند تغییرات جذاب در بدنه، اجزای زیر کاپوت جیلی لینک اند کو 03 TCR هم کاملا عوض شده‌اند. اگر کاپوت را بالا بزنید، با یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ 2 لیتری طرف می‌شوید که می‌تواند 340 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را به آسفالت تزریق کند.

خودرو اسپرت جیلی لینک اند کو 03 TCR

همچنین یک گیربکس 6 سرعته ترتیبی (سکوئنشال) هم اینجاست تا تمام چهار چرخ را در طول مسیر مسابقه، به حرکت در بیاورد. از آن جایی که وزن جیلی لینک اند کو 03 TCR (به لطف سبک‌ سازی‌های مسابقه‌ای) فقط 1265 کیلوگرم است، فاکتور «اسب بخار به وزن» در آن به 0.27 می‌رسد که برای یک خودرو ریسینگ، آن چنان جذاب نیست اما فراموش نکنید که در سری مسابقات تورینگ، فاکتورهایی مثل حداکثر سرعت و اسب بخار، حرف آخر را می‌زنند!

همچنین در پایان کار می‌توانید ویدیویی از نسخه معمولی لینک اند کو 03 را تماشا کنید تا قدرت چینی‌ها در طراحی و ساخت خودروهای اسپرت را بهتر متوجه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*