تعیین قیمت خودروهای داخلی

فرمول جدید شورای رقابت برای تعیین قیمت خودروهای داخلی؛ بازهم گرانی در راه است؟

نایب رئیس شورای رقابت جزئیات فرمول جدید شورای رقابت برای تعیین قیمت خودروهای داخلی را تشریح کرد.

محمود دودانگه، نایب رئیس شورای رقابت در خصوص نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی عنوان کرد بر اساس دستورالعملی که در شورای رقابت به تصویب رسیده، برای اعلام نهایی قیمت‌ها می‌بایست قیمت‌های محاسباتی حمایت دریافت شود که البته آنها را دریافت کردیم. ضمن اینکه قیمت‌های پایه رقابتی را نیز باید دریافت کنیم.

جزئیات فرمول تعیین قیمت خودروهای داخلی

نایب رئیس شورای رقابت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد بر اساس این مصوبه تصمیم بر آن شد که 3 خودرو مشابه خارجی را شناسایی کنیم و یک نهاد بی‌طرف داخلی یا خارجی قیمت پایه رقابتی را با انجام بررسی‌های لازم به شورای رقابت اعلام کند تا طبق آن قیمت نهایی خودرو توسط این شورا تعیین شود.

دودانگه در ادامه بیان کرد جلساتی با دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت برگزار شده و در همین راستا این دانشکده جمع‌بندی اولیه را برای تعیین قیمت پایه رقابتی ارائه کرد که در همین راستا بلافاصله پس از اینکه قیمت نهایی مشخص شد، شورا نیز قیمت را نهایی و اعلام می‌کند.

تعیین قیمت خودروهای داخلی

نایب رئیس شورای رقابت تاکید کرد به طور کلی برای تعیین قیمت پایه خودروهای تولید داخل باید سه خودرو مشابه خارجی شناسایی و متوسط قیمت سه خودرو خارجی به دلار مشخص شود. در ادامه قیمت با نرخ ارز مرکز مبادله به ریال تبدیل خواهد شد و با قیمت سازمان حمایت مورد مقایسه قرار خواهد گرفت. همچنین این خودروها درجه‌بندی و از A تا F طبقه‌بندی خواهند شد.

دودانگه خاطرنشان کرد در ادامه طبق این رتبه‌بندی یا قیمت سازمان حمایت انتخاب خواهد شد و یا بر اساس شرایطی که قیمت پایه رقابتی تعیین می‌شود، شواری رقابت قیمت دیگری را مبنا قرار خواهد داد. همچنین تمام خودروها مشمول این فرایند خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*