آیفون ۱۵ اپل

آیفون ۱۵ اپل از یک قابلیت‌ ساده در گوشی‌های اندرویدی محروم است

آیفون ۱۵ اپل که یکی از گران قیمت‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۳ خواهد بود، از یک قابلیت که حتی در گوشی‌های میان‌رده اندرویدی وجود دارد هم محروم است.

اپل، گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس را با نمایشگرهای LTPO عرضه کرد که با فناوری ProMotion انحصاری خود این شرکت از نرخ تازه‌سازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند. این پنل همچنین به دو گوشی اجازه استفاده از قابلیت AOD یا نمایشگر همیشه روشن را هم می‌دهد. با این حال غول آمریکایی این نمایشگرها را فقط در دو نسخه پرو سری آیفون ۱۴ ارائه کرده بود و دو مدل ارزان‌تر از آن بی‌بهره بودند. حالا ظاهراً همین اتفاق در مورد آیفون ۱۵ اپل هم رخ خواهد داد.

آیفون ۱۵ اپل

بر اساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، نسخه‌های معمولی و پلاس آیفون ۱۵ از پنل نمایشگر LTPO بی‌بهره خواهند بود و این به‌معنای فقدان قابلیت‌های نرخ رفرش متغیر و نمایشگر همیشه روشن است. منبع منتشر کننده این خبر معتقد است که اپل ترتیبی داده تا سفارش پنل‌های نمایشگر سری iPhone 15 را به شرکت‌های تأمین‌کننده بدهد تا به‌زودی تولید انبوه را آغاز کنند. اما همه اعضای این خانواده از نمایشگر مشابهی استفاده نمی‌کنند و فناوری آن‌ها متفاوت است.

فقدان نمایشگر همیشه روشن به‌خاطر نبود پنل LTPO است

یک نمایشگر LTPO به گوشی اپل اجازه می‌دهد به نرخ رفرش حداقلی ۱ هرتزی برسد و در این صورت می‌تواند نمایشگر همیشه روشن را به‌نمایش بگذارد. زیرا نرخ ۱ هرتزی مصرف باتری بسیار کمی دارد. این یک ویژگی جدید برای گوشی‌های اپل است که با آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس معرفی شد. در حالی که گوشی‌های اندرویدی سال‌هاست که این ویژگی را ارائه می‌کنند و اکنون حتی بسیاری از گوشی‌های میان‌رده اندرویدی مثل گلکسی A53 سامسونگ هم به آن مجهز هستند.

آیفون ۱۵ اپل

رندر منتشر شده از گوشی آیفون ۱۵ اپل

پیشتر راس یانگ، یک تحلیلگر حوزه نمایشگرها ادعا کرده بود که تمام گوشی‌های آینده اپل از قابلیت جزیره پویا (داینامیک آیلند) بهره می‌برند. با این حال او نیز اشاره کرده بود که نسخه‌های استاندارد و پلاس نمی‌توانند به‌خاطر کمبود منابع تولید از پنل‌های LTPO استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نمایشگر اولد جدید آیفون ۱۵، شارژدهی گوشی را افزایش می‌دهد

گرچه مدل‌های معمولی آیفون ۱۵ اپل پنل‌های LTPO را ارائه نمی‌کنند، اما چیپ درایور پنل نمایشگر اولد آن‌ها با فناوری تولید ۲۸ نانومتری، کم مصرف‌تر از گذشته خواهد بود که منجر به شارژدهی طولانی‌تر می‌شود. مدل‌های فعلی از چیپ درایور ۴۰ نانومتری استفاده می‌کنند. به‌زودی اطلاعات بیشتری از این محصول به‌دست ما خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*