انیمیشن کوتاه اپل برنده اسکار ۲۰۲۳ شد

انیمیشن کوتاه اپل برنده اسکار ۲۰۲۳ شد

انیمیشن کوتاه اپل برنده اسکار ۲۰۲۳ شد. «پسر، موش کور، روباه و اسب» نام این انیمیشن کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی جانی آیو است.

اپل تی‌وی پلاس سال گذشته حضور چشمگیری در اسکار ۲۰۲۲ داشت و به اولین سرویس پخشی تبدیل شد که جایزه بهترین فیلم را برای «فیلم CODA» دریافت کرد. اما امسال این سرویس پخش با فیلم Emancipation که در آن ویل اسمیت ایفای نقش می‌کند، نتوانست جایزه بهترین فیلم را کسب کند. البته همه می‌دانند که ویل اسمیت بعد از سیلی که در مراسم اسکار سال گذشته به گوش کریس راک زد، از انجمن اسکار اخراج شد و برنده نشده فیلم اپل با بازی او هم شاید چندان با این مسئله بی‌ارتباط نباشد.

اما اپل بدون جایزه، مراسم اسکار ۲۰۲۳ را ترک نکرده است. انیمیشن کوتاه اپل به‌نام «پسر، موش کور، روباه و اسب» موفق به کسب جایزه «بهترین انیمیشن کوتاه» از این جشنواره شد. ناگفته نماند که این اثر برنده جایزه بفتا ۲۰۲۳ نیز شده بود.

بیشتر بخوانید:

انیمیشن کوتاه اپل با تهیه‌کنندگی جانی آیو، برنده جایزه بفتا ۲۰۲۳ شد

انیمیشن پسر، موش کور، روباه و اسب؛ ساخته مشترک اپل و بی‌بی‌سی

انیمیشن کوتاه اپل برنده اسکار ۲۰۲۳ شد

انیمیشن کوتاه اپل، برنده اسکار ۲۰۲۳

انیمیشن The Boy, The Mole, The Fox, and The Horse محصول مشترک اپل و بی‌بی‌سی است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته چارلی مکسی ساخته شده است. اما جالب اینجاست که تهیه‌کننده این انیمیشن ۳۰ دقیقه‌ای که روز کریسمس از طریق سرویس اپل تی‌وی پلاس منتشر شد، جانی آیو است. جانی آیو، طراحی پیشین شرکت اپل است که در طراحی و تولید محصولات محبوب این کمپانی نقش ویژه‌ای داشته است. اما اکنون که او دیگر عضو تیم طراحی اپل نیست، شرکتی را تأسیس کرده و انیمیشن‌های اپل تحت لیسانس کمپانی او تولید می‌شوند.

تریلر انیمیشن اپل را از اینجا ببینید

به‌نظر می‌رسد که اپل برنامه‌های ویژه‌ای برای اسکار سال آینده داشته باشد. فهرست فیلم‌های تولیدی امسال آن‌ها بسیار قوی‌تر از سال گذشته است. یکی از آن‌ها فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری “Killers of the Flower Moon” خواهد بود که توسط مارتین اسکورسیزی و با بازی لئوناردو دی کاپریو ساخته می‌شود. علاوه بر این، انتظار می‌رود اپل فیلم ناپلئون (Napoleon) اثر ریدلی اسکات و با بازی خواکین فینیکس را هم تا آخر امسال اکران کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*