اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 معرفی شد؛ پردازنده قدرتمند برای گوشی های میان رده

کوالکام تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 – SD7+ Gen2 را معرفی کرد؛ یک چیپست فوق میان رده که از چند هفته دیگر وارد بازار موبایل می‌شود.

در حالی که تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1، تنها در چند مدل گوشی هوشمند استفاده شده؛ حالا جانشین آن، اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 از راه رسیده است. عجیب اینجاست که اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 و اسنپدراگون 7 نسل 2، اصلا وجود خارجی ندارند. امید می‌رود چیپست جدید، قدرت‌‌بخش گوشی‌های میان رده بیشتری باشد.

مشخصات اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2

کوالکام عادت دارد در مراسم رونمایی، مشخصات کامل محصولات خود را اعلام نکند؛ اما درباره تراشه جدید، نوید عملکرد پایدار و بهره‌وری بیشتری انرژی را داده است.

ظاهرا سرعت هسته اصلی CPU آن، به 2.91 گیگاهرتز ارتقا یافته و ترکیب هسته‌ای  4+3+1 پردازنده در قیاس با اسنپدراگون 7 نسل 1، بهبود عملکرد 50 درصدی پیدا کرده است. عملکرد GPU این تراشه نیز، 2 برابر بهتر و بهره‌وری انرژی آن، 13 درصد بیشتر شده است.

از دیگر امکانات SD7+ Gen2 باید به Auto Variable Rate Shading اشاره کنیم که باعث نمایش صحنه‌های گیم در پیش‌زمینه با رزولوشن بالا و کاهش رزولوشن پس‌زمینه می‌شود تا در مصرف انرژی و منابع سخت افزاری، صرفه‌جویی شود. رندرینگ Volumetric هم که با اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شده بود، در تراشه جدید وجود دارد.

پردازنده سیگنال تصویر نیز دستخوش تغییرات مثبتی شده است. حالا یک ISP سه‌گانه 18 بیت داریم که در محیط‌های کم‌نور، تصاویر را بهتر پردازش و از سنسورهای 200 مگاپیکسلی، پشتیبانی می‌کند. فیلم‌برداری HDR با اکسپوژر سه‌گانه از دو دوربین به صورت همزمان را هم به این لیست، اضافه کنید.

از هوش مصنوعی هم نباید غافل شویم؛ چرا که AI Engine کوالکام، حالا عملکرد بهتر و مصرف باتری کمتری دارد.

درباره امکانات ارتباطی، باید از مودم 5G اسنپدراگون X62 با حداکثر سرعت دانلود 4.4 گیگابیت بر ثانیه نام ببریم. مهم‌تر اینکه در گوشی‌های بهرمند از اسنپدراگون +7 نسل 2، امکان استفاده از قابلیت دوال سیم دوال اکتیو (DSDA) وجود خواهد داشت.

انتظار می‌رود از اواخر همین ماه میلادی، چنین گوشی‌هایی را در بازار موبایل، ملاقات کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*