سدان هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴

هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ با طراحی ساختار شکن و متفاوت رونمایی شد + عکس و مشخصات

مدل ۲۰۲۴ هیوندای سوناتا با طراحی متفاوت رسماً معرفی شد. در ادامه می‌توانید جزئیات طراحی و مشخصات فنی سدان Sonata فیس لیفت را مطالعه کنید.

خودروساز کره‌ای هیوندای از مدل ۲۰۲۴ سدان سوناتا با طراحی آینده‌گرایانه و چشمگیر پرده برداشت. سوناتا خودرو نام‌آشنایی در بازارِ کره‌ای‌دوست ایران است که اولین بار مدل 2006 آن راهی کشور شد و تا مدل 2017 این سدان را می‌توان در ایران پیدا کرد. این سدان به‌صورت کلی به‌خاطر عمر طولانی خود و همچنین میزان فروش در نقاط مختلف دنیا شناخته می‌شود. البته مدتی پیش مطلع شدیم که پس از گذشت چند ده سال از آغاز تولید سوناتا دیگر قرار نیست نسل جدیدی از این خودرو هیوندای روانه بازار شود.

معرفی سدان هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴

طراحی نمای بیرونی

مدل ۲۰۲۴ هیوندای سوناتا در واقع فیس لیفتی از نسل هشتم به‌عنوان جدیدترین و آخرین نسل آن به‌حساب می‌آید. این سدان کره‌ای حالا چه در نمای جلو و عقب دستخوش تغییری اساسی شده و جلوه‌ای آینده‌گرایانه با المان‌های روز به خود گرفته است. این تحول طراحی Sonata طی چندین نسل عرضه‌شده از آن در بازار جای توجه دارد و به این دلیل، نگاهی به تاریخچه آن می‌تواند مفید باشد.

نسل اول هیوندای سوناتا که در سال 1985 رونمایی شد، طراحی متاثر از ساخته‌های تویوتا به‌علاوه موتور میتسوبیشی داشت. در حقیقت، اولین سوناتا را دوو ساخت و هیوندای مونتاژ کرد. سپس هیوندای با توسعه نسل‌های دوم و سوم سوناتا موفق شد در سطح جهانی به موفقیت دست پیدا کند. در این زمان بود که نه‌تنها هیوندای، بلکه به‌صورت کلی صنعت خودروسازی کره پیشرفتی قابل توجه به خود می‌دید. سوناتا از نسل پنجم به ایران راه پیدا کرد و نسل هفتم آن با پیشرانه‌های بنزین‌سوز و همچنین هیبرید هم به دست خودروسواران ایرانی رسید.

نمای جلو سدان هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴

هشتمین نسل سدان پرطرفدار Sonata که سال 2019 از راه رسید، به اندازه گذشته با استقبال مواجه نشد. اکنون در سال 2023 هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴ فیس لیفت معرفی شده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، آنچه در نمای بیرونی سوناتا جدید مشاهده می‌کنیم با گذشته این سدان تفاوتی محسوس دارد؛ در حدی که شاید برچسب «فیس لیفت» برای آن کافی نباشد.

نمای عقب سدان Sonata جدید فیس لیفت

در نمای جلو سوناتا مدل ۲۰۲۴ اول از همه چراغ ال‌ای‌دی سرتاسری مشابه سدان گرانجور، مینی ون استاریا و کراس اوور کونا هیوندای به‌چشم می‌آید. این نوار عریض به‌همراه طراحی سپر و جلوپنجره، نمایی آینده‌گرایانه را به‌وجود آورده‌اند. در نمای عقب هم می‌توان چراغ عقب سرتاسری باریک و عریض، اسپویلر روی صندوق عقب، طراحی جدید سپر و لوله‌های اگزوز چهارگانه را دید. البته طراحی پایه قسمت صندوق و چراغ سرتاسری عقب این خودرو کره‌ای دست‌نخورده باقی مانده. ضمن این‌ها، هیوندای رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی برای آن در نظر گرفته است.

طراحی فضای داخلی

کابین سدان هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴ فیس لیفت

کابین هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴ از تغییرات برجسته بی‌نصیب نیست. این خودرو حالا از نمایشگری منحنی بهره می‌برد که به نمایشگرهای جدید بی ام و شباهت دارد. در واقع، سوناتا اولین خودرو هیوندای در نظر گرفته می‌شود که مجهز به چنین نمایشگری شده است. از مرکز تا گوشه چپ داشبورد این سدان را دو نمایشگر 12.3 اینچی یکپارچه فرا گرفته‌اند که یکی به سیستم اطلاعات و سرگرمی تعلق دارد و دیگری نقش صفحه آمپر دیجیتال را ایفا می‌کند.

کابین سدان هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴ فیس لیفت

جلو راننده هم یک فرمان سه‌پر با کلیدهای کنترلی و نوشته H با کد مورس قرار دارد و جهت خلوت‌تر کردن کنسول مرکزی، اهرم دنده به ستون فرمان انتقال پیدا کرده است. دریچه هوای پیوسته عریض، کنترل‌های لمسی و طراحی تازه تودری‌ها همچنین برخی دیگر از المان‌های طراحی کابین Sonata جدید هستند. در یک کلام، با فیس لیفت هیوندای سوناتا کیفیت فضای داخلی آن یک قدم جلوتر رفته است.

مشخصات فنی مدل ۲۰۲۴ هیوندای سوناتا

سدان Sonata جدید فیس لیفت

در مقطع کنونی جزئیات قوای محرکه سوناتا فیس لیفت مشخص نیست. با وجود این، انتظار می‌رود که مجموعه پیشرانه‌های این خودرو حفظ شود؛ یعنی همچنان پیشرانه پایه 191 اسب بخاری، پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو 180 اسب بخاری و پیشرانه توربو 290 اسب بخاری در اختیار مشتریان گذاشته شود. در کنار این، نسخه هیبرید با قدرت 195 اسب بخار هم باید همچنان باقی بماند که مصرف سوخت آن 5 لیتر در هر 100 کیلومتر تخمین زده می‌شود.

نهایتاً باید ذکر کرد که هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴ در تابستان پیش رو در کره جنوبی به عرضه می‌رسد. پس از آن، اواخر پاییز آینده در بازارهای جهانی دیگر نظیر ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار می‌گیرد. با نمایش سوناتا جدید در نمایشگاه خودرو سئول به‌زودی، احتمالاً مشخصات فنی آن هم به‌اشتراک گذاشته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*