گوشی موبایل نو

با این روش ها گوشی موبایل خود را تا سال ها نو نگه دارید

اگر قصد دارید گوشی موبایل گرانقیمت خود را برای چند سال‌های نو و سالم نگه دارید، توصیه‌های ارائه شده در این متن را مطالعه فرمایید.

موارد استفاده از گوشی های موبایل روز به روز در حال افزایش است و کاربران هر روز ساعت‌های زیادی از زمان خود را صرف کار با گوشی خود می‌کنند.

به دلیل همین استفاده سنگین روزانه، گوشی های هوشمند به‌شدت در معرض کند شدن، ضعیف شدن و یا حتی از کار افتادن در گذر زمان هستند. بنابراین ضروری است که کاربران اقدامات محافظتی را به‌طور کامل برای گوشی موبایل خود پیاده‌سازی کنند تا آن را همواره نو نگه داشته و از افت عملکرد آن جلوگیری کنند.

امروز به معرفی روش‌هایی برای به‌روز نگه داشتن گوشی های موبایل می‌پردازیم تا بتوانید با رعایت کردن آن‌ها گوشی‌تان را نو نگه دارید.

توصیه‌های ارائه شده در این متن عموما ساده بوده و به‌راحتی قابل انجام هستند. با این وجود ممکن است شما انجام برخی از آن‌ها را فراموش کرده باشید.

روش های نو نگه داشتن گوشی موبایل

گوشی‌تان را تمیز نگه دارید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید به منظور نو به نظر رسیدن گوشی موبایل خود انجام دهید، این است که به‌طور دائمی به تمیز کردن آن پرداخته و آن‌ها را تمیز کنید.

در گذر زمان جمع شدن کثیفی و گرد و خاک روی صفحه نمایش گوشی و زیر آن می‌تواند باعث کهنه به نظر رسیدن ظاهر دستگاه شده و از جذابیت بصری آن بکاهد.

برای جلوگیری از بروز این اتفاق، همه روزه به‌طور دائمی به کمک یک دستمال صفحه نمایش گوشی خود را تمیز کنید.

از یک کاور برای گوشی خود استفاده کنید

قاب گوشی

یک قاب یا کاور بهترین وسیله برای محافظت از گوشی در برابر خط و خش، ضربه و آسیب‌های فیزیکی است.

این کاور همچنین می‌تواند از گوشی شما در برابر سایش و یا خوردگی در برابر مواد شیمیایی نیز محافظت کند.

البته باید دقت کنید که کاوری که برای گوشی خود انتخاب می‌کنید، مناسب آن بوده و حمایت کافی را از آن ارائه می‌دهد.

از دماهای بسیار بالا یا پایین بپرهیزید

داغ کردن گوشی

دماهای بیش از حد بالا یا پایین می‌تواند تاثیرات جبران‌ناپذیری روی باتری و عملکرد کلی دستگاه شما داشته باشند.

به عنوان مثال دماهای بسیار پایین می‌توانند باعث خالی شدن سریع باتری گوشی شوند و دماهای بسیار بالا ممکن است به اجزای داخلی آن لطمه بزنند.

بنابراین دقت کنید که گوشی را هرگز در معرض این شرایط قرار ندهید و سعی کنید همیشه در محیطی نسبتا خشک و خنک از آن استفاده کنید.

سیستم عامل و نرم افزارهای گوشی خود را دائما آپدیت کنید

گوشی موبایل نو

بروز نگه داشتن نرم افزار گوشی می‌تواند باعث بهبود عملکرد و کارایی آن شود. آپدیت‌ها ضمن اینکه ایرادات نرم افزاری گوشی را رفع کرده و جدیدترین بسته‌های امنیتی را به آن اضافه می‌کنند، دستگاه را در برابر ویروس‌ها و سایر خطرات نیز محافظت خواهند کرد.

بنابراین اگر قصد دارید گوشی موبایل خود را همواره نو نگه دارید، آپدیت‌های نرم افزاری را به محض عرضه بر روی آن نصب کنید.

حافظه گوشی خود را مدیریت کنید

با کار کردن با گوشی خود رفته رفته اطلاعات مختلفی اعم از تصاویر، ویدیوها و اپلیکیشن‌ها بر روی آن قرار می‌گیرند و حافظه را پر می‌کنند.

پر شدن بیش از حد حافظه می‌تواند ضمن این که گوشی را کند می‌کند، کاربری آن را نیز دچار مشکلاتی کند.

برای جلوگیری از بروز این دسته مشکلات سعی کنید فایل‌های قدیمی و اپلیکیشن‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را پاک کنید. همچنین می‌توانید بخشی از فایل‌های مهم خود را نیز به فضای ابری شخصی خود یا هارد دیسک خارجی‌تان منتقل کنید تا خطر از دست رفتن آن‌ها از بین برود.

مراقب شارژدهی و عمر باتری باشید

باتری یکی از مهم‌ترین المان‌های موثر در عملکرد یک گوشی است. با گذشت زمان، باتری در اثر استفاده و شارژ شدن‌های پیاپی رفته رفته ضعیف شده و عمر آن کاهش می‌یابد. در نتیجه این امر، عملکرد کلی دستگاه نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

روش‌های مختلفی برای مدیریت مصرف باتری بلند مدت و جلوگیری از کاهش عمر آن وجود دارد. سعی کنید پیش از خالی شدن کامل باتری آن را به شارژر متصل کنید. همچنین کاهش روشنایی صفحه نمایش، غیرفعال کردن قابلیت‌های استفاده نشده و استفاده از مد ذخیره باتری از جمله کارهایی هستند که می‌توانید برای مقابله با خالی شدن باتری انجام دهید.

شارژ کردن بیش از حد باتری نیز می‌تواند یکی از عوامل مهم در تضعیف آن در بلند مدت باشد. به همین دلیل سعی کنید اولا یک شارژر مناسب گوشی خود پیدا کنید و ثانیا به محض این که گوشی به‌طور کامل شارژ شد، آداپتور را از برق بکشید.

همچنین هر زمان که استفاده زیادی از گوشی خود ندارید، مد Power Saving آن را فعال کنید.

از صفحه نمایش گوشی خود محافظت کنید

محافظت از صفحه نمایش

صفحه نمایش بیش از هر قطعه دیگری از گوشی موبایل شما می‌تواند در نو به نظر رسیدن آن در بلند مدت نقش داشته باشد. بنابراین ضروری است که حتما از صفحه نمایش خود محافظت کنید.

برای محافظت از صفحه نمایش، گوشی خود را هرگز رو به پایین روی سطوح قرار ندهید. همچنین همیشه از لایه محافظ صفحه نمایش استفاده کنید تا مطمئن باشید آسیبی به دستگاه شما نمی‌رسد.

راهکار دیگر در این زمینه هم آن است که مدت زمان روشن بودن صفحه نمایش را کاهش دهید تا فشار کمتری به آن وارد شود.

از اکسسوری‌های مناسب استفاده کنید

استفاده از اکسسوری‌های نامناسب مانند شارژر، هدفون و یا آداپتور ناسازگار با مدل گوشی‌تان می‌تواند تاثیر منفی فراوانی بر عملکرد کلی دستگاه و طول عمر آن داشته باشد.

بنابراین تحت هر شرایطی از اکسسوری‌های رسمی ساخته شده یا تحت مجوز کمپانی سازنده دستگاه خود استفاده کنید.

خرید یک گجت ارزان‌قیمت ممکن است در کوتاه مدت کمی هزینه‌هایتان را کاهش دهد؛ اما در درازمدت احتمالا شما را با خرج سنگین‌تر تعویض قطعات اصلی گوشی روبرو خواهد کرد!

گوشی را در معرض آب و رطوبت قرار ندهید

گوشی موبایل نو

رطوبت یکی از جدی‌ترین دشمنان سلامتی گوشی های موبایل است. نفوذ رطوبت به درون دستگاه می‌تواند ضمن ایجاد افت در عملکرد دستگاه، باعث آسیب دیدن دائمی قطعات داخلی دستگاه شود.

بنابراین اگر قصد دارید گوشی موبایلتان را از رطوبت مصون نگه دارید، از استفاده از آن در محیط‌های مرطوب و آب و هوای بارانی بپرهیزید.

همچنین استفاده از کاورهای ضدآب برای دستگاه خود را نیز همواره در نظر داشته باشید.

از آنتی ویروس‌های مطمئن استفاده کنید

امنیت گوشی هوشمند

ویروس‌ها، تروجان‌ها و سایر تهدیدهای امنیتی می‌توانند در یک لحظه تمامی داده‌های شما را از بین برده و عملکرد گوشی را مختل کنند.

پس در هر شرایطی از یک آنتی ویروس قدرتمند و مطمئن استفاده کنید تا از خطراتی مثل فیشینگ، آلوده شدن دستگاه و سایر آسیب‌های سایبری در امان باشید.

همچنین دقت کنید که دستگاه خود را به‌صورت دوره‌ای برای وجود ویروس‌ها و بدافزارها چک کنید و اپلیکیشن‌ها را از منابع نامطمئن دانلود نکنید.

در هنگام نصب اپلیکیشن‌ها دقت کافی را داشته باشید

نصب اپلیکیشن

اپلیکیشن‌های جدید می‌توانند بسیار جذاب باشند. با این حال همین اپلیکیشن‌ها ممکن است به امنیت و عملکرد دستگاه شما آسیبی دائمی بزنند.

بنابراین قبل از نصب هر برنامه در خصوص آن تحقیقات لازم را انجام داده و نقدهای نوشته شده در خصوص آن را مطالعه فرمایید.

از نصب اپلیکیشن‌هایی که دسترسی‌های بیش از اندازه‌ای را از شما طلب می‌کنند، بپرهیزید. این برنامه‌ها امنیت و سلامت دستگاه شما را با خطراتی جدی روبرو می‌کنند.

از استفاده بیش از حد از گوشی بپرهیزید!

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید گوشی موبایل خود را در دراز مدت نو نگه دارید، دوری از انجام کارهای سنگین و پرفشار برای زمان‌های طولانی است.

انجام بازی‌های پرجزئیات و یا استریم کردن ویدیو برای زمان طولانی می‌تواند فشار زیادی به دستگاه وارد کرده و سلامت آن را تهدید کند.

برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه خود در اثر استفاده سنگین می‌توانید استفاده خود را محدود کرده، هر از گاهی میان فعالیت های خود استراحت کنید و از اجرای همزمان چندین اپلیکیشن بپرهیزید.

جمع بندی

گوشی موبایل نو

حفظ عملکرد یک گوشی موبایل در دراز مدت می‌تواند تابع پارامترهای زیادی مثل نگهداری مناسب، استفاده منطقی از دستگاه و رعایت نکات مربوط به حفاظت از آن باشد.

بنابراین انجام دادن نکات آموزش داده شده در این متن می تواند ضمن این که عمر گوشی شما را افزایش می‌دهد، تضمین‌کننده سلامت آن برای چند سال آینده باشد.

دقت کنید که خرید یک گوشی هوشمند نوعی سرمایه‌گذاری است! بنابراین با محافظت از گوشی موبایل در حقیقت سرمایه خود را حفظ کرده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید!