قطع سرویس های اپل

آی مسیج، فیس تایم و برخی از سرویس‌ های محبوب اپل، دیگر روی این گوشی‌های آیفون کار نخواهند کرد

ظاهرا اپل قصد دارد دسترسی آیفون ها و سایر دستگاه‌های قدیمی را به سرویس های خود قطع کند. اما کدام مدل‌ها با این محدودیت مواجه خواهند شد؟

به‌نظر می‌رسد کاربران آیفون های قدیمی چاره‌ای جز ارتقای دستگاه خود ندارند. براساس یک افشای جدید ممکن است به‌زودی برخی از سرویس های محبوب اپل نظیر آی مسیج و فیس تایم برای نسل‌های قبلی آیفون و سایر دستگاه‌های قدیمی اپل از کار بیفتند.

طبق اطلاعات لو رفته که توسط حساب توییتری StellaFudge منتشر شده، گوشی‌های آیفون با نسخه iOS 11.2.6 یا قدیمی‌تر، لپ‌تاپ‌های سری مک با نسخه MacOS 10.13.3 یا قبل‌تر و ساعت‌های هوشمند اپل واچ که دارای نسخه watchOS 4.2.3 یا ماقبل آن هستند، از اوایل می (اواسط اردیبهشت) با محدودیت دسترسی به برخی از سرویس‌ های اپل مواجه خواهند شد.

بدین ترتیب، تقریبا دسترسی به تمامی سرویس‌های اپل از جمله مپس، فیس‌تایم و آی‌مسیج، به استثنای آی‌کلود قطع خواهد شد. در صورت صحت این افشا، کاربران احتمالا پیش از قطع سرویس، یک پیام حاوی هشدار دریافت خواهند کرد تا در صورت امکان دستگاه‌های خود را به آخرین نسخه آپدیت کنند. این خبر به‌دنبال به‌روزرسانی اخیر صفحه پشتیبانی اپل اعلام شده که در آن به کاربران گفته شد در صورت دریافت اعلان قطع سرویس، چه کاری را باید انجام دهند.

قطع سرویس های اپل

با قطع دسترسی به سرویس های اپل، آیا زمان ارتقا برای کاربران آیفون‌های قدیمی فرارسیده است؟

در صورت صحت این شایعه، اگر آیفون شما نسخه iOS 11 یا قدیمی‌تر را اجرا می‌کند، احتمالا زمان ارتقا فرا رسیده است. به‌طور کلی هر چه یک نرم‌افزار مدت زمان طولانی‌تری در گوشی‌ اجرا شود، احتمال آسیب‌پذیری و هک آن نیز بیش‌تر است.

در این صورت با ادامه اجرای نرم‌افزارهای قدیمی و پشتیبانی نشده، در معرض خطر سوءاستفاده از گوشی خود توسط هکرها قرار می‌گیرید. به‌همین جهت است که گوگل نیز از امکان اجرای اپلیکیشن‌ها بر روی نسخه‌های قدیمی اندروید جلوگیری کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*