سریال هری پاتر

سریال هری پاتر احتمالا توسط برادران وارنر ساخته می‌شود

کمپانی برادران وارنر – دیسکاوری در حال تلاش برای عقد قرارداد به منظور ساخت سریال هری پاتر – Harry Potter است. هر فصل از این مجموعه، یکی از کتاب‌ها را پوشش خواهد داد.

بر اساس جدیدترین اخبار و اطلاعات موجود، کمپانی برادران وارنر و دیسکاوری به دنبال عقد قراردادی برای تولید مجموعه‌ای تلویزیونی از دنیای هری پاتر است.

به گزارش بلومبرگ که برای نخستین بار اخبار مرتبط با سریال هری پاتر را منتشر کرده است، این پروژه به‌طور مستقیم از سری کتاب‌های جی کی رولینگ اقتباس خواهد شد و هریک از فصل‌های آن یکی از هفت کتاب اصلی هری پاتر را شامل خواهد شد.

به این ترتیب، سریال هری پاتر برای مدتی طولانی در دست ساخت قرار خواهد داشت.

سریال هری پاتر

همچنین بر اساس این قرارداد، جی کی رولینگ، نویسنده سری کتاب‌های هری پاتر همچنان به عنوان مشاور در جریان فرآیند ساخت سریال فعالیت خواهد کرد. با این وجود، حضور او در نقش تهیه‌کننده یا سازنده این سریال منتفی خواهد بود.

از سریال هری پاتر چه انتظاری داشته باشیم؟

منابع آگاه گزارش داده‌اند که مذاکرات بین نمایندگان کمپانی برادران وارنر-دیسکاوری و وکلای جی کی رولینگ در مراحل اولیه خود قرار دارد. ظاهرا این کمپانی قصد دارد سریال را در شبکه استریم مطرح خود، HBO Max پخش کند. البته اچ بی او مکس نیز قرار است به‌زودی با شبکه دیسکاوری پلاس ادغام شده و نامی جدید داشته باشد.

کمپانی برادران وارنر مدت‌هاست که به دنبال به دست آوردن حق پخش سریال Harry Potter است و حتی در ژانویه 2021، پیش از خرید شبکه دیسکاوری توسط توسط برادران وارنر نیز خبرهایی مربوط به تلاش این کمپانی برای ساخت مجموعه هری پاتر به گوش رسیده بود.

این اخبار در حالی به گوشی می‌رسد که کمپانی برادران وارنر – دیسکاوری در صدد برگزاری جلسه‌ای در تاریخ 12 آوریل است تا در آن به‌طور رسمی از ادغام شبکه‌های HBO Max و Discovery+ خبر دهد.

لازم به ذکر است که پیش از این، برادران وارنر موفق شده بوده هریک از کتاب‌های هری پاتر را به یک فیلم سینمایی بسیار موفق تبدیل کند. نخستین فیلم ساخته شده از مجموعه هری پاتر، «هری پاتر و سنگ فلاسفه» بوده که در سال 2001 به نمایش درآمد. همچنین پایان‌بخش این فرنچایز سینمایی هم «هری پاتر و قدیسان مرگ – بخش دوم» بود که در سال 2011 اکران شد.

سریال هری پاتر

هشت فیلم ساخته شده از این فرنچایز، در مجموع 7.7 میلیارد دلار فروش داشته‌اند و برند هری پاتر را به شهرتی جهانی در دنیای سینما رسانده‌اند.

حتی با وجود به پایان رسیدن فرنچایز سینمایی هری پاتر نیز این مجموعه همچنان با قوت به درخشش ادامه می‌دهد.

اسپین آف Fantastic Beasts از این مجموعه، به همراه تئاتر «هری پاتر و کودک نفرین شده» و بازی ویدیویی اخیر Hogwarts Legacy از جمله تازه‌ترین محتوای سرگرمی اقتباس شده از دنیای هری پاتر هستند.

شما در خصوص سریال هری پاتر چه نظری دارید؟ آیا موافق ساخت سریالی از دنیای این فرنچایز هستید یا خیر؟