نوکیا مجیک مکس

گوشی نوکیا مجیک مکس با ویژگی های جذاب به جنگ آیفون می‌آید

نوکیا قصد دارد با معرفی گوشی پرچمدار مجیک مکس – Magic Max بار دیگر به میدان نبرد گوشی‌های بالارده اندرویدی بازگردد. نخستین تصاویر و مشخصات فنی احتمالی این گوشی را در ادامه این متن مشاهده فرمایید.

ممکن است نوکیا جایگاهی که چند سال پیش در دنیای گوشی های موبایل در اختیار داشت را از دست داده باشد، اما نمی‌توان منکر شد که این برند، یکی از معدود نام‌هاییست که به گوش تقریبا هر کسی در دنیا رسیده است!

پیش از این که گوشی های هوشمندی مثل آیفون یا سری گلکسی سامسونگ معرفی شوند، کمپانی فنلاندی نوکیا چنان جایگاه مستحکمی در بالای هرم تولیدکنندگان گوشی های موبایل داشت که کمتر کسی تصور می‌کرد برای سایر شرکت‌ها قابل دستیابی باشد!

با این حال، بی‌رحمی عجیب دنیای تکنولوژی باعث شد که سهم نوکیا از بازار به تدریج کاهش یابد تا جایی که امروز نام این برند حتی در میان ده گزینه اصلی برای افرادی که قصد خرید یک گوشی جدید دارند هم قرار نمی‌گیرد!

البته تحرکات اخیر نوکیا گویای این است که این برند قصد دارد به‌زودی بار دیگر برخاسته و به نبرد با بزرگان بازار بپردازد! این کمپانی مدتی پیش پس از سال‌ها لوگوی خود را تغییر داد و به‌تازگی نیز خبرهایی در خصوص ساخت یک گوشی به نام نوکیا مجیک مکس به گوشی می‌رسد که قرار است با پرچمداران شناخته شده بازار رقابت کند!

در گجت نیوز بخوانید:

پس از نیم قرن لوگو نوکیا تغییر کرد؛ پیش به‌سوی عصری تازه

آیا نوکیا قادر است با Nokia Magic Max شکوه و جلال سال‌های قبل خود را پس بگیرد؟

از گوشی نوکیا مجیک مکس چه انتظاراتی داشته باشیم؟

نوکیا به‌تازگی از لوگوی جذاب و مینیمال خود رونمایی کرده و رابط کاربری جدیدش را نیز معرفی نموده است. این رابط کاربری تغییرات مهمی را در طراحی UI برای اندروید اعمال کرده و بسیاری افراد آینده درخشانی را برای آن متصورند.

لوگوی Nokia

این برند همچنین قصد انجام کارهای بزرگی را هم در آینده نزدیک دارد تا بتواند نام خود را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیندازد.

یکی از این کارها ساخت یک گوشی پرچمدار واقعی است که بتواند رقابتی جدی را با بزرگان عرصه گوشی هوشمند مثل سامسونگ و اپل آغاز کند.

این پرچمدار قدرتمند قرار است علاوه بر برخورداری از طراحی منحصربفرد، از رابط کاربری جدید Pure UI بهره برده و با مشخصات فنی قدرتمند خود، بیش از همه اپل و آیفون های این کمپانی را هدف قرار دهد.

نوکیا مجیک مکس

بر اساس گزارش‌های جدید، این گوشی، نوکیا مجیک مکس نام خواهد داشت و قرار است به نخستین محصولی تبدیل شود که از رابط کاربری جدید فنلاندی‌ها بهره می‌برد.

طراحی Nokia Magic Max

بر اساس اطلاعات موجود، طراحی پرچمدار آتی نوکیا در عین آشنا بودن، منحصربفرد خواهد بود. در قسمت جلوی این گوشی شاهد استفاده از یک طراحی بدون حاشیه خواهیم بود و در قسمت پشت، شباهت‌های بسیاری به سیستم دوربین آیفون وجود خواهد داشت.

همچنین بر خلاف برخی پرچمداران اندرویدی، نوکیا در طراحی مجیک مکس از کناره‌های تخت استفاده خواهد کرد تا طراحی دستگاه بیش از پیش شبیه به آیفون‌های جدید اپل باشد.

گوشی پرچمدار Nokia

البته لبه‌های قاب پشتی گوشی در چهار طرف خمیده‌تر از آیفون خواهند بود که باعث ارگونومی بهتر و قرار گرفتن راحت‌تر آن در دست خواهد شد.

مشخصات فنی گوشی نوکیا مجیک مکس

با وجود این که مدتی است اخبار مربوط به پرچمدار بعدی نوکیا در حال مخابره شدن هستند، اما به‌تازگی وبسایت مطرح 91Mobiles جزئیاتی از مشخصات فنی این دستگاه را در اختیارمان قرار داده است.

این گوشی در قسمت جلو از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد بهره برده و طراحی تقریبا بدون حاشیه‌ای خواهد داشت. رزولوشن این صفحه نمایش 1080 در 2400 پیکسل بوده و نرخ رفرش آن 120 هرتز خواهد بود. همچنین در قسمت بالا و وسط صفحه نمایش هم شاهد حضور یک حفره دایره‌ای خواهیم بود که دوربین سلفی 64 مگاپیکسلی درون آن جای خواهد داشت.

پرچمدار آتی نوکیا همچنین از قدرتمندترین تراشه حال حاضر بازار گوشی های اندرویدی، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره خواهد برد. بعلاوه، منابع مختلف حاکی از این هستند که Nokia Magic Max در ظرفیت‌های 8 و 12 و 16 گیگ رم روانه بازار خواهند شد.

نوکیا همچنین گوشی پرچمدارش را در نسخه‌های مختلفی با ظرفیت‌های 256 و 512 گیگ حافظه داخلی به بازار عرضه خواهد کرد. این حافظه‌ها از جدیدترین و سریع‌ترین حافظه‌های بازار، یعنی حافظه‌های UFS 4.0 بهره خواهند برد.

نوکیا مجیک مکس

در قسمت پشت، شاهد استفاده از چینش سه‌گانه دوربین در نوکیا مجیک مکس خواهیم بود. این سیستم دوربین متشکل از یک حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی، یک حسگر 16 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی خواهد بود.

در کنار تمامی مشخصات یاد شده، یکی از بارزترین قابلیت‌های گوشی پرچمدار آتی نوکیا عمر باتری آن خواهد بود. منبع افشاکننده اطلاعات کنونی ادعا کرده که ظرفیت باتری این گوشی 7500 میلی آمپر ساعت خواهد بود که در صورت صحت داشتن، عمر باتری خیره‌کننده‌ای را برای این گوشی رقم خواهد زد.

این منبع همچنین از حضور سیستم شارژ سریع در این گوشی هم خبر می‌دهد؛ هرچند که در خصوص جزئیات آن هیچ اطلاعاتی در اختیارمان قرار نمی‌دهد.

قیمت، رنگ و زمان رونمایی Nokia Magic Max

اگر جدیدترین اخبار پیرامون این گوشی پرچمدار نوکیا صحیح باشند، این گوشی با قیمت 400 دلار و در چهار رنگ قرمز، مشکی، طلایی و سبز روانه بازار خواهد شد.

خود کمپانی HMD Global هنوز در خصوص زمان رونمایی این گوشی اظهار نظری نکرده؛ اما به نظر می‌رسد ماه آگوست 2023 زمان مناسبی برای معرفی آن باشد.

نظر شما در خصوص این گوشی پرچمدار نوکیا چیست؟ آیا نوکیا مجیک مکس می‌تواند این برند را بار دیگر به میدان مبارزه گوشی‌های پرچمدار بازار بازگرداند؟