آپدیت iOS 16.4.1

آپدیت iOS 16.4.1 منتشر شد؛ همین حالا بروزرسانی کنید

برای ارتقای امنیت و عملکرد بهتر گوشی آیفون خود، هر چه سریع‌تر آپدیت iOS 16.4.1 اپل را دانلود و نصب کنید.

کمتر از سه هفته پس از انتشار iOS 16.4 ، اپل آپدیت iOS 16.4.1 را برای رفع چند باگ و آسیب‌پذیری امنیتی منتشر کرده است. مشکلات کوچکی هم توسط برخی از کاربران آیفون گزارش شده بود که ظاهرا با این به‌روزرسانی، برطرف می‌شوند؛ از جمله عدم واکنش Siri به درخواست‌ها!

برای دانلود و نصب آپدیت آی او اس 16.4.1 به مسیر Settings > General > Software Update  بروید و روی Download and Install ضربه بزنید.

آپدیت iOS 16.4.1

تازه‌های آپدیت iOS 16.4.1

مهم‌ترین چیزی که این آپدیت به‌همراه می‌آورد، وصله‌هایی برای پوشاندن دو حفره امنیتی است. یکی از این دو مشکل، به kernel privileges مربوط می‌شود که می‌تواند دسترسی‌های غیر مجاز به افراد سوء استفاده‌گر بدهد. این یعنی یک نفر می‌تواند به اطلاعات شخصی شما دست یابد، کدها یا برنامه‌های مخرب خود را روی دستگاه شما اجرا یا به دلخواه خود، در آن تغییراتی ایجاد کند.

مشکل دیگر، آسیب‌پذیری WebKit است که می‌تواند باعث اجرای کدهای مخرب روی دستگاه، از طریق برخی محتواهای وب شود. این یکی از شگردهای هکرها برای اجرای فرامین روی دستگاه بدون اطلاع شما است: لود کردن یک ویروس، ایجاد تغییرات نرم افزاری و کارهایی از این دست!

هر یک از این حفره‌ها، می‌تواند امنیت گوشی و داده‌های شما را به‌خطر بیندازد؛ ولی اپل اطمینان داده که با نصب آپدیت آی او اس 16.4.1، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

این آپدیت، مشکل اجرا نشدن درخواست‌ها توسط Siri و عدم نمایش رنگ‌های مختلف برای «ایموجی دست هل‌دهنده» را هم برطرف می‌کند.