بازی Counter Strike 2

بازی Counter Strike 2 این ویژگی باورنکردنی جدید را دریافت خواهد کرد

بازی Counter Strike 2 از یک قابلیت منحصر به‌فرد پشتیبانی می‌کند که نرخ تأخیر را تا حد زیادی می‌کاهد. اما این به چه معناست؟

نرخ تأخیر در بازی‌های تیراندزی مثل کانتر استرایک به‌شدت مهم است. چرا که در این بازی هر کسی زودتر بتواند تیراندازی کند، برنده می‌شود. خبر خوب برای علاقه‌مندان به این مجموعه بازی‌ها اینکه قرار است نسخه جدید و هیجان انگیز کانتر، بازی Counter Strike 2، قابلیتی را دریافت کند که نرخ تأخیر در بازی را کم می‌کند. در واقع سازنده می‌خواهد از فناوری Reflex شرکت انویدیا در بازی خودش بهره‌مند شوند. فناوری Reflex تأخیر در بازی را می‌کاهد. علاوه بر این فاصله زمانی بین کلیک کردن روی ماوس و مشاهده اتفاق روی مانیتور را کاهش خواهد داد.

بازی Counter Strike 2

فناوری Nvidia Reflex

Valve، شرکت توسعه‌دهنده این بازی با همکاری انویدیا می‌خواهد فناوری رفلکس را به بازی کانتر استرایک ۲ بیاورد. خود انویدیا می‌گوید که این فناوری تأخیر در سیستم را تا ۳۵ درصد کاهش خواهد داد و این به گیمرها اجازه می‌دهد واکنش سریع‌تری از خود در بازی‌ها نشان دهند. البته همه نمی‌توانند از این فناوری استفاده کنند؛ چرا که این ویژگی فقط روی کارت‌های گرافیک سری GeForce GTX 900 به بعد فعال خواهد بود.

انویدیا می‌گوید به‌طور مثال یک سیستم با پردازنده Intel Core i9-12900K که کارت گرافیک GTX 1060 روی آن با رزولوشن 1440p یک عنوان را اجرا می‌کند، اگر نرخ تأخیری در حدود ۲۶ میلی‌ثانیه داشته باشد، فعال کردن فناوری Reflex آن را به ۱۷ میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. علاوه بر این، کارت گرافیک RTX 3060 نرخ ۱۶ میلی‌ثانیه را به ۱۱ میلی‌ثانیه می‌کاهد و کارت گرافیک معرفی نشده RTX 4070 نیز آن را به زیر ۸ میلی‌ثانیه خواهد رساند.

بیشتر بخوانید:

کانتر استرایک ۲؛ جانور آماده رها شدن است!

سال‌هاست که طرفداران بازی‌های Counter Strike منتظر اضافه شدن قابلیت Nvidia Reflex به این بازی هستند تا بتوانند از تأخیر کمتر لذت ببرند. تا پیش از این تکنیک‌های چندان مؤثری برای کاهش لگ وجود نداشت. اما حالا اضافه شدن رفلکس به بازی Counter Strike 2 خبر خوبی برای گیمرهای طرفدار این بازی است. در حال حاضر بازی‌هایی مثل Apex Legends، Call of Duty: Warzone 2.0، Destiny 2، Fortnite و Tom Clany’s Ranbow Six Siege نیز از این فناوری بهره می‌برند.