فروش قسطی خودرو

وعده های جدید وزیر صمت برای فرار از استیضاح: از فروش قسطی خودرو تا رفع ممنوعیت واردات خودرو دست دوم

وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال اجرای طرح فروش قسطی خودرو خبر داد و گفت طرح واردات خودروهای کارکرده نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد در سال 1402 علاوه بر طرح واردات خودرو که در حال انجام است، خودروسازان برنامه تولید 2 میلیون دستگاه را در دستور کار خود قرار دادند که البته پیش‌بینی میزان تولید در سال جاری حدود 1 میلیارد و 700 دستگاه است. ضمن این‌که واردات خودروهای کارکرده را در دستور کار قرار دادیم تا در کنار افزایش تولید بتوان وضعیت بازار را بهبود بخشید.

احتمال اجرای طرح فروش قسطی خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد احتمال دارد در اواسط سال 1402 طرح فروش قسطی و لیزینگی خودرو به اجرا برسد. وی با اعلام این‌که در سال جاری 9 خودروی جدید تولید خواهد شد، گفت تا به امروز 30 شرکت برای واردات اقدام کردند و فرایند ثبت سفارش 100 هزار دستگاه خودرو نیز به انجام رسیده است.

فاطمی امین با اعلام این‌که تقاضای کاذب به‌دلیل تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه‌ای و مافیا باعث شده تا وضعیت خودرو نابسامان شود، گفت در واقع مافیا خواهان سامان یافتن بازار نیست؛ چرا که از این وضعیت سود کسب می‌کند. در همین راستا با افزایش تولید و تمرکز بر واردات می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.