بازی Half Life 3

بازی Half Life 3 و هرآنچه که می‌دانیم؛ از گیم پلی تا تاریخ انتشار و خط داستانی

اگر شما هم بی‌صبرانه منتظر بازی Half Life 3 هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید؛ چون قصد داریم تمامی اخبار و اطلاعات پیرامون این بازی را بررسی کنیم.

با این که وضعیت ساخت و انتشار بازی هف لایف 3 کاملا نامشخص بوده و حتی وجود آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما بسیاری گیمرهای قدیمی‌تر همچنان امیدوارند که Valve داستان فوق‌العاده و گیم پلی باورنکردنی نسخه دوم را سرانجام به اتمام برساند.

سال 2007 بود که قسمت دوم بازی هف لایف 2 (Half-Life 2 Episode 2) به‌طور رسمی منتشر شد و ادامه تلاش گوردون فریمن و همراهانش برای نجات بشر از شر موجودات فضایی بیگانه که کامباین خوانده می‌شدند را به تصویر کشید.

پایان این بازی هیچ نشانی از به اتمام رسیدن فرنچایز نداشت و زمینه را به‌طور کامل برای ساخت و عرضه نسخه سوم فراهم کرد. با این وجود با گذشت بیش از پانزده سال از ساخت اپیزود دوم هف لایف 2 هنوز هیچ خبری از نسخه سوم نیست!

بازی Half Life 3

بازی Half Life: Alyx که در سال 2020 به‌طور انحصاری برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی عرضه شد، نسخه‌ای جدید از این فرنچایز پس از چندین سال به شمار می‌رفت. این بازی در عین این که تجربه‌ای منحصربفرد به شمار می‌رفت، آن دنباله‌ای نبود که طرفداران دوآتشه سری هف لایف منتظرش بودند!

در این خصوص البته خوشبختانه مسئولین کمپانی Valve اظهار نظرات خوشبینانه‌ای را ارائه داده‌اند؛ به‌طوری که بسیاری معتقدند هف لایف: آلیکس شروعی دوباره برای فرنچایز خواهد بود و نه یک نسخه گذرا!

هف لایف الیکس

البته این اظهار نظرات به هیچ وجه به معنای تایید ساخت بازی Half Life 3 نیست. با این وجود همین کورسوی امید برای طرفداران بیشمار گوردون فریمن و سری هف لایف کافی‌ست تا در خصوص ساخت نسخه سوم آن بلندپروازی کنند!

در ادامه در گجت نیوز به بررسی تمامی شایعات، احتمالات و اخبار پیرامون بازی هف لایف 3 خواهیم پرداخت. اگر شما هم به این فرنچایز جذاب علاقمندید، با ما همراه باشید.

علاوه بر این، در لابلای متن نیز طرح‌هایی از کانسپت‌های مختلفی که در طول سال‌های اخیر برای این بازی منتشر شده‌اند، قابل مشاهده خواهند بود.

زمان انتشار و پلتفرم بازی Half Life 3

زمانی که Valve اعلام کرد تصمیم دارد بازی هف لایف را به‌صورت اپیزودی منتشر کند قرار بود سه اپیزود مختلف برای این بازی عرضه شوند که در کنار هم، به نوعی نقش نسخه سوم بازی را ایفا کنند!

دلیل مطرح شدن این ایده آن بود که ساخت اپیزودهای مختلف به اندازه یک بازی کامل زمان نیاز نداشت و علاقمندان می‌توانستند ادامه ماجراجویی گوردون فریمن را در ابعادی کوچک‌تر، اما با فواصل زمانی کمتر تجربه کنند.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین بازی های شوتر اول شخص تاریخ که در خاطره ها ماندگار شدند

البته Half-Life 2: Episode 3 هرگز به بازار عرضه نشد و همین اتفاق بسیاری افراد را به این فکر واداشت که احتمالا سازندگان به‌جای ساخت اپیزود سوم از هف لایف 2، در صدد ساخت نسخه سوم فرنچایز هستند.

با این وجود، Valve در سال 2020 دلیل عدم انتشار بازی Half Life 3 یا اپیزود سوم Half Life 2 را توضیح داد. به ادعای داریو کاسالی، یکی از طراحان اصلی بازی، پس از سپری کردن شش سال سخت که به توسعه همزمان بازی Half-Life 2 و موتور سورس اختصاص داشت، تیم سازنده بازی تصمیم گرفت که به‌جای ساخت نسخه سوم، اپیزودهای مختلفی را برای هف لایف 2 منتشرکند.

به این ترتیب اپیزودهای اول و دوم بازی در سال‌های 2006 و 2007 روانه بازار شدند. با این حال وقتی نوبت به ساخت و انتشار اپیزود سوم رسید، سازندگان ناگهان به این نتیجه رسیدند که اپیزودها در حال تبدیل شدن به نسخه‌هایی جدید برای فرنچایز هستند و به همین دلیل تصمیم گرفتند به‌جای اپیزود سوم، نسخه سوم Half Life را بسازند!

در همین زمینه، گیبل نوئل، هم‌بنیانگذار Valve هم اظهار نظر جالبی داشته است:

سری بازی‌های Half-Life قرار است به حل دسته‌ای از مشکلات جالب بپردازند! بنابراین هدف استودیوی ما از ساخت این بازی فروش بیشتر و گزارش سود در مجامع فصلی نیست!

برای Half-Life 3 هدف اصلی ما تاثیرگذاری حداکثری و پیدا کردن المانی‌ست که بتواند این تاثیرگذاری را داشته باشد. این المان می‌تواند یک تکنولوژی یا موتور جدید باشد.

از داستان هف لایف 3 چه می‌دانیم؟

طبیعتا Valve تا کنون هیچ اطلاعاتی در خصوص داستان بازی Half Life 3 منتشر نکرده است. با این حال تا به امروز شایعات فراوانی پیرامون داستان بازی منتشر شده که برخی از آن‌ها ممکن است رنگ و بوی واقعیت داشته باشند.

مدت‌ها پیش گیب نوئل تایید کرده بود که در نسخه سوم نیز گیمرها همچنان کنترل قهرمان اصلی داستان، گوردون فریمن را بر عهده خواهند داشت.

علاوه بر این، اتفاقات جذاب رخ داده در پایان Half-Life: Alyx هم تاییدکننده حضور او در نقش قهرمان نسخه‌های بعدی خواهد بود.

تصویر بازی Half Life 3

نوئل همچنین تاکید کرده که ظاهر و مشخصات گوردون فریمن در نسخه‌های بعدی بازی هیچ تغییری نخواهد کرد. بنابراین اگر انتظار دارید چیزی بیش از یک جفت دستکش و سلاح همیشگی قهرمان سری هف لایف را مشاهده کنید، سخت در اشتباهید. علاوه بر این، در نسخه بعدی بازی هم فریمن بار دیگر ساکت بوده و هیچ صحبتی نخواهد کرد؛ چرا که سازندگان بازی معتقدند همراهان او در این زمینه جذاب‌تر به نظر می‌رسند!

چند سال پیش یکی دیگر از مسئولین کمپانی Valve تایید کرده بود که داستان نسخه سوم (یا اپیزود سوم) به شهر City 17 باز نگشته و در محیطی کاملا جدید جریان خواهد داشت. این داستان همچنین تکمیل‌کننده خط داستانی Half-Life 2 خواهد بود.

جالب است بدانید که علیرغم درز هیچ‌گونه اخبار رسمی در خصوص عرضه اپیزود سوم از هف لایف 2، هم‌بنیانگذار Valve در آن زمان خبر از ساهت اپیزود چهارم این بازی هم داده بود.

البته او ادعا کرده بود که اپیزود چهارم به‌صورت برون‌سپاری و خارج از Valve انجام خواهد شد. کمی بعد مشخص شد که این اپیزود چهارم، عنوانی تحت نام Return to Ravenholme بوده که توسط استودیوی آرکین، سازنده بازی Dishonored در دست ساخت بوده؛ اما تولید آن منحل شده بود!

همچنین نویسنده سابق فرنچایز هف لایف نیز کمی پس از عرضه اپیزود دوم، اعلام کرده بود که اپیزود سوم بازی نیز همانند هف لایف و هف لایف 2 پایانی باز داشته و زمینه را برای نسخه‌های بعدی فراهم خواهد کرد.

از گیم پلی بازی Half Life 3 چه انتظاراتی داشته باشیم؟

تجربه واقعیت مجازی Half-Life: Alyx تغییرات بزرگی را در تاریخچه این فرنچایز و انتظارات از نسخه‌های آتی ایجاد کرد! این بازی ضمن اینکه توانست پتانسیل‌های بیشمار  پلتفرم‌های واقعیت مجازی را به‌خوبی به تصویر بکشد، نویدبخش آینده‌ای روشن هم برای سری هف لایف بود.

با این وجود، سوال مهم در زمینه آینده سری Half-Life این است که اگر قرار به عرضه بازی Half Life 3 باشد، آیا باید انتظار یک عنوان VR را داشته باشیم؟

واقعیت این است که پاسخ این سوال را حتی خود سازندگان بازی هم نمی‌دانند! در همین زمینه، داریو کاسالی گفت:

در حال حاضر ما هیچ اطلاعی در خصوص ماهیت نسخه بعدی هف لایف نداریم! این بازی ممکن است یک بازی معمولی باشد و یا VR!

با این وجود تیم توسعه‌دهنده Half-Life Alyx اذعان کرده که فاکتورهای مختلفی در خصوص آینده فرنچایز هف لایف و تجربه VR احتمالی آن مهم هستند. بنابراین پاسخ سوالاتی مثل «آیا کاربران از تجربه واقعیت مجازی بازی لذت بردند؟» یا «چند نفر موفق به تجربه این بازی به‌صورت VR شدند؟» از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در آینده سری هف لایف خواهند بود.

البته با یک بررسی ساده می‌توان متوجه شد که در حال حاضر جامعه گیمرهایی که به پلتفرم‌های VR دسترسی دارند، بسیار محدود است. بنابراین اگر هف لایف 3 واقعا یک بازی کامل باشد، احتمالا سازندگان تصمیم به عرضه آن برای بیشترین جامعه آماری ممکن خواهند داشت.

از این رو می‌توان نتیجه گرفت کنسول‌های معمولی ( فاقد VR) گزینه‌های بهتری برای انتشار بازی Half Life 3 به شمار می‌روند.

البته Valve همانند سایر جزئیات بازی در خصوص این مساله نیز به‌طور کامل ساکت بوده است!

شما از بازی هف لایف 3 چه انتظاراتی دارید؟ آیا فکر می‌کنید در آینده نزدیک می‌توانید این بازی را تجربه کنید؟ نظرات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*