رکورد پرواز موشک کاغذی

رکورد پرواز موشک کاغذی به لطف کپی از طراحی ناسا شکسته شد

مهندسان دانشگاه میزوری با الهام از هواپیمای مافوق صوت ناسا، رکورد جهانی پرواز با موشک کاغذی را به نام خود ثبت کردند.

سه مهندس هوافضا با به پرواز درآوردن یک هواپیمای کاغذی به مسافت 88 متر، رکورد پیشین که 77 متر بود را شکسته و به نام خود ثبت کردند. براساس گزارش روز جمعه سی‌ان‌ان، این گروه ماه‌ها به تحقیق در مورد آیرودینامیک و اوریگامی پرداختند تا بتوانند تعدادی نمونه اولیه را برای هواپیمای برنده خود طراحی و آزمایش کنند.

دیلان روبل، گرت جنسن و ناتانیل اریکسون، فارغ التحصیلان اخیر این تیم، در رشته مهندسی هوافضا و مکانیک دانشگاه میزوری تحصیل کرده‌اند. روبل، مهندس سیستم در بوئینگ که اکنون رکورد پرواز موشک کاغذی را به‌نام خود ثبت کرده، گفت:

این دستاورد لحظه‌ای غرورآفرین برای ما بود و پیوند خوبی با هوافضا و تفکر در راستای طراحی و ایجاد نمونه‌های اولیه را نشان می‌دهد.

رکورد پرواز موشک کاغذی

آنها بر این باور بودند که موفقیت آنها، مهندسان هوافضای آینده را تشویق می‌کند تا به‌دنبال علایق خود باشند.

شکست رکورد پرواز موشک کاغذی با الهام از هواپیمای مافوق صوت ناسا

مهندسان در طول این پروژه، بر روی سرعت و کاهش نیروی کششی در طراحی خود تمرکز کردند که از هواپیماهای مافوق صوت به‌ویژه X-43A ناسا الهام گرفته شده بود.

برای تعیین زاویه ایده‌آل جهت پرتاب موشک کاغذی، آنها شبیه‌سازی‌های متعددی را انجام داده و فیلم‌های آهسته از تلاش‌های قبلی خود را مطالعه کردند. در ادامه، بهترین کاغذ برای شکل دادن و تا کردن این هواپیمای کاغذی، از نوع A4 تعیین شد. پیش از ثبت رکورد مذکور، مهندسان تقریبا 500 ساعت بر روی این پروژه کار کردند.

روش آزمایش رفت و برگشت این تیم، ارزش نمونه‌سازی کامل در دنیای واقعی را به‌خوبی نشان می‌دهد. روبل و جنسن زمانی‌که در مقطع راهنمایی با یکدیگر هم‌کلاس بودند، با شرکت در مسابقات بوئینگ، شروع به مهندسی موشک های کاغذی کردند. آنها قصد دارند موفقیتشان مشوق مهندسان هوافضای آینده برای پیگیری علایق خود باشد.

رکورد پرواز موشک کاغذی

روبل در مصاحبه با CNN گفت:

اگرچه هواپیماهای تمام‌مقیاس و کاغذی، تفاوت‌های زیادی در پیچیدگی خود دارند، اما هر دو بر اساس اصول اساسی یکسانی کار می‌کنند. برخی از روش‌های طراحی مشابه را می‌توان برای هر دو نمونه اعمال کرد که یکی از آنها فرآیند طراحی بر اساس آزمون و خطا بود.

وی افزود که برای مثال، آنها می‌توانند فرضیه‌ای در مورد اصلاح یک چین خاص در موشک کاغذی خود را ارائه دهند و پس از تا کردن و پرتاب آن، مسافت طی شده را با تلاش‌های قبلی مقایسه کنند تا ارزیابی‌ شود که آیا این اصلاح مفید بوده است یا خیر. روبل در انتها گفت که ساخت یک هواپیمای کاغذی که بتواند تمام رکوردهای قبلی را بشکند، امکان‌پذیر است، اما به تمرین و صبر نیاز دارد.