تهدید هوش مصنوعی برای امنیت ملی به عقیده مدیرعامل گوگل

مدیرعامل گوگل، هوش مصنوعی را عامل تهدید امنیت ملی می‌داند

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، نظرات خود نسبت به هوش مصنوعی را به‌اشتراک گذاشت. او می‌گوید فناوری AI تهدیدی برای امنیت ملی کشورها می‌شود!

می‌توان با اطمینان گفت که بحث اصلی امروز دنیای فناوری، هوش مصنوعی و ظرفیت گسترش فوق‌العاده سریع آن طی سال‌های آینده است. در واقع چند ماه قبل شرکت OpenAI بود که با معرفی و راه‌اندازی ChatGPT توانست جنب و جوشی بی‌سابقه به هوش مصنوعی، خصوصاً در عرصه عمومی بدهد. بعد از آن هم انواع شرکت‌ها بلافاصله پروژه‌های خود با تمرکز روی هوش مصنوعی را معرفی کردند تا از رقابت عقب نمانند؛ از جمله گوگل که از سرویس مکالمه Bard پرده برداشت. حالا سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در گفتگو با برنامه 60 Minutes به هوش مصنوعی، تهدیدات آن و موضوعات دیگر مرتبط با این فناوری پرداخته است.

خطرات حیاتی هوش مصنوعی از نظر مدیرعامل گوگل

تهدید هوش مصنوعی برای امنیت ملی به عقیده مدیرعامل گوگل

سوندار پیچای در مصاحبه مذکور اظهار داشت که هوش مصنوعی را به‌مرور زمان اکثر کشورها به‌کار می‌گیرند و در نهایت این فناوری به تهدیدی برای امنیت ملی تبدیل می‌شود. به‌عقیده او، هوش مصنوعی تا جایی پیش می‌رود که در آینده پیمان‌هایی بین‌المللی با محوریت آن شکل خواهد گرفت. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که جامعه باید خود را با هوش مصنوعی وفق بدهد، چون این فناوری مانعی برای مشاغل دانش‌محور خواهد شد؛ نظیر نویسندگی، حسابداری، معماری و مهندسی نرم‌افزار. پیچای درباره هوش مصنوعی چنین توضیح داد:

هوش مصنوعی همه محصولات در همه شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به‌عنوان مثال، اگر رادیولوژیست باشید، 5 تا 10 سال بعد یک همکار هوش مصنوعی در کنارتان خواهید داشت. صبح سر کار می‌آیید و مثلاً صد کار دارید که باید انجام بدهید و همکار هوش مصنوعی‌تان شاید بگوید که «این‌ها جدی‌ترین مواردی‌اند که باید اول از همه نگاهی به‌شان بیندازید».

باید به این نکته توجه داشت که مدیرعامل گوگل باور دارد هوش مصنوعی روی انواع و اقسام کارها تاثیر می‌گذارد، نه اینکه لزوماً همه آن‌ها را از بین می‌برد. هوش مصنوعی مولد حداقل در مقطع کنونی همچنان در موارد متعددی، خروجی‌های نامطلوبی را ارائه می‌کند. از این رو، این احتمال را باید در نظر گرفت که افراد صرفاً از هوش مصنوعی برای تسهیل و تکمیل کارهای خود بهره بگیرند. به‌عقیده عده بسیاری، اینکه هوش مصنوعی به‌صورت کامل در خیلی از فعالیت‌ها جایگزین انسان‌ها شود، هنوز شدنی نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*