ماشین مفهومی چری آی کار جی تی

چری iCAR GT معرفی شد؛ وقتی چینی‌ها آینده را خلق می‌کنند + ویدیو

چری آی کار جی تی یک خودرو کانسپت چینی است که انگار از فضا آمده، پس با ما همراه باشید تا زیر و بم Chery iCAR GT را بررسی کنیم و به جذاب‌ترین ویژگی‌های آن بپردازیم.

خانواده چری در سال‌های گذشته، میزبان دو برند جدید با نام‌های جتور و اکسید بوده که سطح محصولات آن‌ها را چندین پله بالاتر برده. شکل و شمایل خودروهای این دو برند، اصلا به چینی‌ها نمی‌خورد و انگار که با ماشین‌های اروپایی و مدرن طرف هستیم. برای مثال به شاسی بلند آفرودی جتور T-3 یا اکسید LX 400T نگاه کنید. اکنون به این خانواده سه نفره، یک عضو جدید به نام iCAR هم اضافه شده و امروز قصد داریم تا سومین خودرو شرکت آی کار را تماشا کنیم.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه iCAR جی تی

قبلا با دو خودرو شرکت iCAR یعنی کراس اوور استرا ET و سدان استرا ES آشنا شدیم و حالا نوبت به یک سوپر اسپرت برقی با درب‌های خفاشی رسیده است. همچنین قیمت خودروهای برند چری iCAR هم قرار است به اصطلاح، جوان پسند باشند و در محدوده قیمت 25 تا 50 هزار دلار قرار بگیرد. البته چهار محصول دیگر هم قرار است از این برند روانه بازار شوند که در مطلب بعدی، به یکی دیگر از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. به علاوه سگمنت خودروهای iCAR چری شامل سدان، کوپه، مینی ون، شاسی بلند و کراس اوور خواهد بود تا هر سلیقه‌ و نیازی را برطرف کند.

مشخصات فنی و طراحی ظاهری چری iCAR GT

خودرو کانسپت چری iCAR GT

برند iCAR در حاشیه مراسم رونمایی از دو خودرو جدید خود، از پلتفرم‌های i-MS و سیستم i-VA هم رونمایی کرد که قرار است در آینده‌ای نه چندان دور، نقش زیربنای خودروهای جدید چری را ایفا کنند و سطح جدید و پیشرفته‌تری از سیستم‌های ایمنی و رانندگی خودکار را به مردم هدیه دهند.

زمانی که به شریک‌های تجاری برند iCAR یعنی نام‌های بزرگی مثل CATL، بوش، علی بابا، JD.com و تنسنت (Tencent) نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که چینی‌ها شوخی ندارند و واقعا قرار است با یک شاهکار طرف شویم.

باتری‌های جدید، ارزان و پیشرفته با نمک

خودرو کانسپت چری iCAR GT

شرکت بی وای دی با باتری‌های بلید خود که مخصوص خودروهای برقی هستند، به جنگ باتری‌های 4680 تسلا رفته و باتری‌های شرکت CATL هم بازار چین را قبضه کرده. حالا یک نام دیگر هم قصد دارد تا به بازی بزرگان وارد شود. شرکت باتری‌ سازی Ningde Time که یکی از زیر مجموعه‌های CATL به حساب می‌آید، قصد دارد تا باتری‌های جدید خود با نام ENER-Q را با کمک چری، توسعه دهد و روی خودروهای برقی و هیبریدی چری نصب کند. باتری‌های ENER-Q از تکنولوژی سدیم – یون بهره می‌برند که در آن‌ها، سدیم به جای لیتیوم ایفای نقش می‌کند.

خودرو کانسپت چری iCAR GT

باتری‌های ENER-Q چری نسبت به باتری‌های لیتیوم معمولی، ارزان‌تر هستند، نسبت به تغییرات دمایی مقاومت بالایی دارند و در دماهای پایین هم خوب کار می‌کنند و نهایتا، از شارژهای اولترا فست شارژ هم پشتیبانی خواهند کرد؛ اما ظرفیت آن‌ها پایین است و در مسافت‌های بالا، نمی‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. البته باتری‌های سه گانه، لیتیوم یونی و M3P هم در خط تولید این شرکت حضور دارند و بسته به نیاز و سگمنت خودرو، به صحنه خواهند آمد.

سیستم شارژ سریع در 5 دقیقه با شارژر 500 کیلو واتی

خودرو کانسپت چری iCAR GT

خودرو کانسپت چری iCAR GT قرار است در دو نسخه و روی معماری برق 400 و 800 ولت DC طراحی شود. ترکیب این سیستم با باتری‌های سدیمی، یعنی این خودرو می‌تواند به شارژرهای اولترا فست شارژ هم متصل شود که توان این شارژرها حتی به 500 کیلو وات هم می‌رسد. یعنی 0 تا 100 درصد شارژ شدن خودرو در کمتر از 5 دقیقه تمام می‌شود و خلاص؛ حتی زودتر از بنزین زدن.

آپشن‌ها و سیستم رانندگی خودکار

خودرو کانسپت چری iCAR GT

خودرو کانسپت چری iCAR GT قرار است به دستیار رانندگی خودکار سطح 2 پلاس (+L2) مجهز شود که پیشرفته‌ترین امکانات و آپشن‌ها را به راننده هدیه می‌دهد. در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • مسیریابی پیشرفته و متناسب با ترافیک و حفظ فاصله (نزدیکی) با ایستگاه‌های شارژ سریع
  • کروز کنترل اتوماتیک، مبتنی بر داده‌های ترافیکی
  • کابین هوشمند با پروفایل چند منظوره (از تنظیم صندلی‌های تا کنترل سیستم تهویه هوا و …)
  • سیستم هشدار تصادف از جلو و عقب به همراه ترمز اضطراری برای تما چرخ‌ها
  • رادار تشخیص عابرین پیاده، دوچرخه و موتور سوارها و حتی حیوانات
  • دستیار باقی ماندن خودرو بین خطوط

ماشین مفهومی چری آی کار جی تی

چری iCAR GT یک خودرو کانسپت است و قرار نیست تا به یک محصول تجاری تبدیل شود، پس از مشخصات فنی دقیق آن هم بی‌خبر هستیم اما از آن‌ جایی که دست چینی‌ها در ساخت‌ خودروهای چهار موتوره راه افتاده، دور از انتظار نیست که بگوییم توان چری iCAR GT از هزار اسب بخار هم بیشتر خواهد بود. همچنین با توجه به فاصله لاستیک‌ها از گلگیرها، می‌توان به راحتی حدس زد که سیستم تعلیق چری iCAR GT از نوع بادی و اکتیو است.

طراحی ظاهری و کابین

ماشین مفهومی چری آی کار جی تی

باور می‌کنید که یک خودرو چینی جلو شما است؟ البته که خیر! درب‌های بدون فریم و به اصطلاح خفاشی هستند، دستیگره‌های آن‌ها از نوع پاپ اوت و مخفی شوند است و رینگ‌ها هم به صورت آیرودینامیکی طراحی شده‌اند و در لبه آن‌ها می‌توانید سیستم نورپردازی خارجی را ببینید. همچنین طراحی چراغ‌های خطر و جلو هم شبیه نماد شرکت تسلا است و شاید چری با این کار، حتی ایلان ماسک را به چالش دعوت کرده باشد!

خودرو کانسپت چری iCAR GT

در کابین چری iCAR GT به دو صندلی نسبتا بزرگ برمی‌خوریم که شبیه صندلی‌های گیمینگ هستند. داشبورد چری iCAR GT هم به نوع جدید و منحصر به فردی از سیستم نورپردازی مجهز شده که می‌تواند امواج دریا را برای شما تداعی کند. غربیلک فرمان هم نه D کات است و نه گرد؛ بلکه فقط دو پره دارد و شبیه فرمان سفینه‌های فضایی در فیلم‌های علمی تخیلی است و اگر کمی دقت کنید، می‌توانید کلاستر دیجیتال را هم در داخل آن ببینید. نهایتا به نمایشگر مولتی مدیا لمسی با ابعاد 14.8 اینچی می‌‌رسیم که به احتمال خیلی زیاد، به قابلیت چرخش 90 درجه‌ای هم مجهز شده.

ماشین مفهومی چری آی کار جی تی

اما عجیب‌تر از همه، حضور یک نمایشگر دیگر در قسمت کنسول میانی است که تا به امروز، اصلا نمونه مشابه‌ای از آن را ندیده بودیم. انگار که یک تبلت را در کف خودرو انداخته باشید!

ماشین مفهومی چری آی کار جی تی

در انتهای کار از شما دعوت می‌کنیم که برای پوشش کامل نمایشگاه خودرو 2023 شانگهای، همراه گجت نیوز باقی بمانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*