کراس اور الکتریکی Chery Sterra ET iCAR

چری استرا ET ؛ کراس اور برقی چینی با برند جدید iCAR

چری استرا ای تی – Chery Sterra ET یک کراس اور تمام برقی از برند جدید iCAR است در عرض 3 ثانیه، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد!

شب گذشته، یک زیرمجموعه جدید به شرکت چری اضافه شد. برند چری تا اینجای کار، با زیرمجموعه‌های اکسید، جتور و کایی در بازار فعالیت می‌کند و اکنون این مهمانی، میزبان یک عضو جدید به نام برند iCAR است. در ادامه با اولین محصول این برند که یک کراس اور تمام برقی است آشنا می‌شویم.

معرفی کوتاه خودرو کراس اوور برقی iCAR Sterra ET

چهره این خودرو دقیقا شبیه به لی اتو L7 است و از پلتفرم E0X و معماری برق 800 ولت DC هم بهره می‌برد. جذاب‌ترین فاکتور در مشخصات فنی چری استرا ET، به شتاب 0 تا 100 آن مربوط می‌شود که فقط 3 ثانیه طول می‌کشد. در تصاویر زیر می‌توانیم شاسی پلتفرم E0X را برای اولین بار ببینید.

البته این خودرو، اولین محصول برند iCAR نیست و قبلا چری S56 را در قامت یک خودرو کانسپت از این شرکت دیده‌ بودیم و نسخه برقی جتور تراولر هم قرار است با این برند، راهی بازار شود.

مشخصات فنی و قیمت چری استرا ET

کراس اوور برقی چری استرا ET iCAR

گفته می‌شود که قیمت چری استرا ET و در کل اکثر محصولات برند چری iCAR قرار است در محدوده زیر 100 هزار یوآن، یعنی تقریبا زیر 15 هزار دلار باشد! اگر صادقانه بگوییم، چهره‌ی چری Sterra ET iCAR اصلا به یک ماشین 15 هزار دلاری نمی‌خورد. فقط به سقف خودرو نگاه کنید؛ رادار لیدار در چشم مخاطبان است.

کراس اور الکتریکی Chery Sterra ET iCAR

علامت تجاری برند iCAR، زیر مجموعه جدید چری

این قطعه معمولا در خودروهایی دیده می‌شود که به سیستم دستیار رانندگی خودکار سطح 3 مجهز شده باشند؛ مثل فیفان R7 یا خودرو برقی شیائومی MS11 و خودرو الکتریکی Xpeng P5. رادار لیدار می‌تواند کف جاده را تا شعاع 300 متری، اسکن کند و هرچیزی شامل انسان، خودرو، حیوان، اشیاء و …. را تشخیص دهد.

کراس اور الکتریکی Chery Sterra ET iCAR

فعلا از قدرت موتورهای الکتریکی استفاده شده در کراس اور برقی Sterra ET iCAR چیزی نمی‌دانیم اما گفته می‌شود که این خودرو EV در هر بار شارژ شدن، می‌توانید حدود 500 تا 700 کیلومتر را طی کند. زمانی که فاکتور شتاب 0 تا 100 را در کنار این عدد می‌گذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که توان چری استرا ET احتمالا بین 300 تا 500 اسب بخار خواهد بود.

کراس اور الکتریکی Chery Sterra ET iCAR

اولین محصولات برند iCAR چری

همچنین این کراس اوور برقی به قطع در دو نسخه AWD و FWD راهی بازار می‌شود. ظرفیت باتری‌های چری استرا ET هم بسته به مدل انتخابی، 60 کیلو وات ساعت، 82 و 100 کیلو وات ساعت و از برند CATL است که بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی باتری‌های خودروهای برقی در چین به حساب می‌آید. از آن جایی که این خودرو روی معماری برق 800 ولت DC طراحی شده، از سیستم شارژرهای سریع 500 کیلو واتی هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با 5 دقیقه شارژ شدن، تقریبا 150 کیلومتر را طی کند.

کراس اور الکتریکی Chery Sterra ET iCAR

طبق برخی شایعات، چری استرا ET قرار است با سیستم عامل اختصاصی کابین هواوی و سیستم تعلیق بادی فعال (CDC) به میدان بیاید که پردازنده 8295 کوالکام، نقش مغز تمام این سیستم را خواهد داشت. سیستم صوتی کابین هم با 23 اسپیکر، یکی از عجیب‌ترین سورپرایزهای چری برای این ماشین است که فعلا هیچکسی نمی‌تواند وجود آن را رسما تایید کند.

کراس اوور برقی چری استرا ET iCAR

چری استرا ET قرار است در نمایشگاه خودرو شانگهای که تا چند هفته دیگر برگزار می‌شود، به صورت کامل به روی صحنه بیاید و کابین و داشبورد جذاب خود را نشان دهد و تمام مشخصات فنی خود را به روی دایره بریزد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*