بهترین گوشی زیر 10 میلیون

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان در بازار ایران – بهار 1402

اگر قصد خرید گوشی موبایل زیر 10 میلیون تومان را دارید با ما همراه باشید تا بهترین گزینه‌های موجود در بازار را به شما عزیزان معرفی کنیم.

افزایش شدید نرخ ارز طی ماه‌های اخیر باعث شد بازار تلفن‌های همراه به شدت ملتهب شود. در حالی که حدود سه چهار سال پیش می‌توانستید با 10 میلیون تومان به سراغ بهترین گوشی‌های بازار بروید، اما حالا با چنین بودجه‌ای چیزی فراتر از گوشی‌های میان رده ضعیف و پایین رده نمی‌توان خرید.

همانطور که گفتیم گوشی های زیر 10 میلیون تومان در بحث سخت افزار پردازشی، دوربین و کیفیت ساخت تعریفی ندارند و نباید بی‌جهت از آن‌ها انتظار داشته باشیم. پیش از خرید یک گوشی در این بازه قیمتی باید بدانید این دستگاه نمی‌تواند بازی‌ها و برنامه‌های سنگین و حجیم را با سرعت بالا و حداکثر کیفیت اجرا کند. اما کارهای روزمره، سر زدن به شبکه‌های اجتماعی، اجرای بازی‌های سبک و در برخی موارد تماشای فیلم و سریال با آن‌ها به راحتی و کیفیت مطلوبی انجام می‌شود.

بنابراین اگر از همین ابتدای کار انتظاراتتان از یک اسمارت فون پایین رده مشخص باشد، از خرید آن گوشی نیز کاملا رضایت خواهید داشت. ما نیز در ادامه لیستی از بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان را برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم. با گجت نیوز و بررسی اجمالی هر یک از این گوشی‌ها همراه باشید.

بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان بازار

پیش از شروع بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اکثر موبایل‌هایی که در این بازه قیمتی قرار می‌گیرند با مشخصات فنی مختلفی روانه بازار شده‌اند. ما در توضیحات مربوط به هر گوشی، قیمت مربوط به همان کانفیگ را درج کرده‌ایم. بنابراین هنگام خرید به جزئیات مشخصات فنی گوشی تحویل شده دقت کنید تا مبلغ اضافه‌ای نپردازید.
  • طرح رجیستری همچنان در حال اجرا بوده و به مرور تعداد سواستفاده فروشندگان غیر مجاز در حال افزایش است. برای جلوگیری از متضرر شدن پیشنهاد می‌کنیم در وهله اول به سراغ نمایندگی‌های رسمی برند یا فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و سپس بلافاصله پس از خرید گوشی، از فروشنده بخواهید آن را در سامانه همتا ثبت کند. این فرایند کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهد بود. بدین ترتیب از اصالت اسمارت فون مطمئن خواهید شد و از خدمات پس از فروش در کنار خدمات مخابراتی بهره‌مند می‌شوید.
  • گرچه چند هفته از ثبات قیمت ارز می‌گذرد، اما پس از انتخاب گزینه مورد علاقه‌تان حتما قیمت روز آن را بررسی کنید. قیمت‌های اعلام شده در این مقاله صرفا مربوط به زمان انتشار آن هستند و احتمال تغییر آن‌ها در آینده وجود دارد.
قیمت‌های درج شده برای هر گوشی مختص تاریخ انتشار این مطلب خواهند بود. به دلیل احتمال تغییر قیمت، پیش از خرید از جدیدترین قیمت آن گوشی مطلع شوید.

سامسونگ گلکسی ام 33 5 جی – Samsung Galaxy M33 5G

قیمت تقریبی: 9 میلیون و 600 هزار تومان

بهترین گوشی زیر 10 میلیون

گوشی‌های سری ام سامسونگ به داشتن کانفیگ قدرتمند و فراتر از محدوده قیمتی معروف شده‌اند. ام 33 5 جی نیز یکی از بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان بازار بوده که قابلیت‌های زیادی در خود دارد. سامسونگ این گوشی را با طراحی مینیمال و ترکیبی از شیشه و پلاستیک روانه بازار کرده تا قیمت تمام‌شده‌اش افزایش پیدا نکند.

یک نمایشگر 6.6 اینچی روی این گوشی نصب شده که پنل TFT دارد و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 2408×1080 پیکسل به نمایش بگذارد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش 400 پیکسل بر اینچ بوده و به هیچ عنوان نمی‌توانید پیکسل‌ها را با چشم غیر مسلح مشاهده کنید. همچنین نرخ تازه‌سازی آن 120 هرتز تعیین شده تا برای اجرای بازی‌های اکشن بهترین عملکرد را داشته باشد. در مجموع کیفیت نمایشگر خوب ارزیابی می‌شود و برای تماشای فیلم و سریال نیز مناسب است.

چیپست اگزینوس 1280 قلب تپنده دیوایس بوده که در کنار 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، شاهد عملکردی روان و سریع از آن هستیم. در بخش دوربین یک ماژول چهارگانه برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که از سنسورهای 50، 5، 2 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. این سنسورها به ترتیب به عنوان دوربین اصلی عریض، دوربین فوق عریض، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق فعالیت می‌کنند. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی از نوع عریض انتخاب شده است.

در پایان باید به باتری حجیم 6000 میلی‌آمپر ساعتی دیوایس اشاره کنیم که شارژدهی فوق‌العاده‌ای دارد و از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ قابلیت شارژ معکوس را به این گوشی آورده تا بتوانید سایر گجت‌هایتان مانند ایرباد یا ساعت هوشمندتان را با آن به طور وایرلس شارژ کنید.

ریلمی 8 پرو – Realme 8 Pro

قیمت تقریبی: 9 میلیون تومان

بهترین گوشی زیر 10 میلیون

ریلمی برندی کمتر شناخته شده در بازار موبایل ایران است که محصولات با کیفیتی تولید می‌کند. 8 پرو یکی از بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان بازار به حساب می‌آید که مجهز به یک نمایشگر با پنل SuperAMOLED شده و 6.4 اینچ قطر دارد. این نمایشگر تصاویر را با کیفیت 1080×2400 پیکسل نمایش می‌دهد و تراکم پیکسلی‌اش در هر اینچ 411 پیکسل است.

زیر این نمایشگر شاهد قرارگیری چیپست اسنپدراگون 725 هستیم که یک چیپ میان رده بوده و در کنار رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی، شاهد عملکرد نسبتا خوبی از آن هستیم. این چیپ به طور پیش‌فرض اندروید 11 را اجرا می‌کند و برای آن به روز رسانی‌های بعدی اندروید نیز منتشر شده است. شاید تنها نقطه ضعف این اسمارت فون عدم پشتیبانی از فناوری 5G باشد که البته در کشور ما هنوز راه زیادی تا عملیاتی شدنش باقی مانده است.

اما دلیل اصلی حضور این گوشی در لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان، پکیج دوربین آن بوده که متشکل از چهار سنسور است. این چهار سنسور به ترتیب از نوع 108 مگاپیکسلی عریض، 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 2 مگاپیکسلی تله‌فوتو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق هستند. کیفیت تصاویر نسبت به قیمت دیوایس مطلوب بوده و جزئیات زیادی در عکس‌ها به چشم می‌خورند. دوربین سلفی نیز می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن 16 مگاپیکسل ثبت کند.

ریلمی برای این محصول میان رده‌اش یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته که فناوری شارژ سریع 50 واتی، جور کم بودن گنجایش باتری را می‌کشد. بدین ترتیب می‌توانید شارژ باتری را تنها در عرض 47 دقیقه از صفر به صد درصد برسانید.

سامسونگ گلکسی ای 23 – Samsung Galaxy A23

قیمت تقریبی: 7 میلیون و 800 هزار تومان 

بهترین گوشی زیر 10 میلیون

اگر به دنبال یک گوشی با کیفیت ساخت مناسب، امکانات متوسط و برند معتبر در بازه قیمتی گوشی زیر 10 میلیون تومان هستید، ای 23 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. این دیوایس از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی برخوردار شده که با پنل PLS IPS خود می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 2400×1080 پیکسل پخش کند. این نمایشگر تراکم پیکسلی 400 پیکسل بر اینچ داشته و با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی، احساس روانی و سرعت بیشتری حین کار با دستگاه خواهید داشت.

چیپست اسنپدراگون 665 به عنوان واحد اصلی پردازش‌های نرم افزاری برگزیده شده که در کنار 4 گیگابایت رم و حافظه 64 گیگابایتی، عملکرد خوبی در انجام کارهای روزمره و اجرای برنامه‌های سبک از خود نشان می‌دهد. به لطف کارت حافظه جانبی، می‌توانید میزان حافظه ‌ذخیره‌سازی را افزایش بدهید.

یک ماژول چهارگانه برای دوربین اصلی انتخاب شده که دارای سنسورهای 50، 5، 2 و 2 مگاپیکسلی است. این سننسورها می‌توانند به ترتیب به عنوان دوربین عریض اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین ماکرو و دوربین سنجش عمق عمل کنند و کیفیت تصاویر در مجموع خوب ارزیابی می‌شوند. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد و می‌توانید به وسیله آن فیلم‌هایی با کیفیت Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. این در حالی است که دوربین اصلی می‌تواند فیلم‌های 4K یا Full HD با سرعت 30 فریم بگیرد.

در پایان باید به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دیوایس اشاره کنیم که از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

ریلمی 7 5 جی – Realme 7 5G

قیمت تقریبی: 7 میلیون و 800 هزار تومان

خرید موبایل

دیگر نماینده ریلمی در لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان بازار ریلمی 7 5 جی بوده که همان‌طور که از نامش برمی‌آید، به لطف چیپست دایمنسیتی 800U خود می‌تواند به شبکه مخابراتی 5G متصل شده و اینترنت را با حداکثر سرعت در اختیار کاربر قرار بدهد. این چیپست در کنار 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی فعالیت می‌کند و می‌تواند برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نیمه سنگین مناسب باشد.

نمایشگر دیوایس 6.5 اینچی بوده که با پنل IPS خود می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1080×2400 پیکسل پخش کند. با تراکم پیکسلی 405 ppi و همچنین پنل IPS، باید بگوییم کیفیت صفحه این گوشی یک سر و گردن پایین‌تر از ریلمی 8 پرو قرار می‌گیرد.

روی قاب پشتی شاهد یک ماژول دوربین چهارگانه هستیم که سنسورهای 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی را در خود دارد. این سنسورها به ترتیب وظیفه دوربین عریض اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق را بر عهده دارند و کیفیت تصاویرشان متوسط ارزیابی می‌شود. دوربین سلفی نیز از نوع عریض 16 مگاپیکسلی بوده و در مجموع می‌توانید روی کیفیت عکس‌هایتان حساب باز کنید.

ریلمی 7 5 جی از یک باتری به گنجایش 5000 میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌کند که با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی، می‌توانید آن را در عرض 26 دقیقه از صفر به 50 درصد و طی 65 دقیقه به 100 درصد برسانید.

دوجی اس 86 – DOOGEE S86

قیمت تقریبی: 7 میلیون و 700 هزار تومان

خرید موبایل

اگر تا به حال موبایلتان حین کوهنوردی یا طبیعت‌گردی روی زمین افتاده باشد، احتمالا آن لحظه آرزو کرده‌اید که ای کاش طراحی گوشی به گونه‌ای بود که پس از برخورد با زمین هیچ آسیبی نبیند. حالا باید بگوییم با دوجی اس 86 آرزوی شما برآورده شده و می‌توانید یک اسمارت فون با بدنه‌ای بسیار محکم خریداری کنید.

یک نمایشگر 6.1 اینچی با پنل IPS و رزولوشن 1520×720 پیکسل روی اس 86 نصب شده که تراکم پیکسلی 276 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. کیفیت صفحه نمایش تعریف چندانی ندارد و باید بدانید در طراحی اس 86 تمرکز روی حفظ سلامت گوشی برای انجام کارهای عادی و پایه‌ای بوده تا ویژگی‌های تبلیغاتی و فانتزی.

چیپست مدیاتک Helio P60 وظیفه پردازش‌های گوشی را بر عهده دارد. در کنار این چیپ 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قرار داده شده تا عملکرد پردازشی دیوایس کمی بهبود پیدا کند.

سه دوربین 16، 8 و 2 مگاپیکسلی روی قاب پشتی به چشم می‌خورند که به ترتیب از نوع دوربین استاندارد اصلی، دوربین فوق عریض و دوربینی سنجش عمق هستند. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی بوده و در مجموع باید بگوییم کیفیت تصاویر راضی‌کننده خواهند بود. شما می‌توانید چه با دوربین اصلی و چه با دوربین سلفی به ضبط ویدیوهایی با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه بپردازید.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت اس 86 علاوه بر بدنه بسیار مقاومش، باتری 8500 میلی‌آمپر ساعتی آن برشمرده می‌شود که از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب حتی در طبیعت‌گردی‌های چند روزه هم احتیاجی به پاوربانک یا شارژر پیدا نخواهید کرد.

تی سی ال 40 آر 5 جی – TCL 40R 5G

قیمت تقریبی: 7 میلیون و 400 هزار تومان

خرید موبایل

دیگر گوشی 5 جی لیست بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان بازار تی سی ال 40 آر 5 جی بوده که گرچه برندی جدید در دنیای اسمارت فون‌ها محسوب می‌شود، اما محصولاتی با مشخصات فنی مناسب و قیمت اقتصادی تولید می‌کند. این گوشی مجهز به نمایشگر 6.6 ایینچی از نوع IPS شده که رزولوشنی برابر با 1612×720 پیکسل ارائه می‌کند. گرچه تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر اینچ کمی توی ذوق می‌زند اما نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی و حداکثر روشنایی 400 نیتی، جبران کاستی‌های این صفحه نمایش را خواهند کرد.

چیپست به کار رفته در این اسمارت فون دایمنسیتی 700 بوده که در کنار 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، عملکرد روان و سریعی در اجرای برنامه‌های سبک و انجام کارهای روزمره از خود به نمایش می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این چیپست، پشتیبانی از شبکه مخابراتی 5G بوده که می‌تواند بالاترین سرعت اینترنت را در اختیارتان قرار بدهد.

تی سی ال به سراغ یک ماژول دوربین سه‌گانه رفته که از سنسورهای 50، 2 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند. این سنسورها به ترتیب به عنوان دوربین عریض اصلی، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق ایفای نقش می‌کنند. بدین ترتیب خبری از دوربین فوق عریض نخواهد بود و باید به همان دوربین 50 مگاپیکسلی عریض بسنده کنید. دوربین سلفی نیز از نوع عریض بوده و 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد. در مجموع باید بگوییم کیفیت تصاویر رضایت‌بخش هستند و شما را ناامید نخواهند کرد.

در پایان باید به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دیوایس اشاره کنیم که از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند. این توان شارژ برای یک باتری با چنین ظرفیتی کافی نیست و در واقع در دسته عدم پشتیبانی از شارژ سریع قرار می‌گیرد و نقطه ضعف بزرگی برای دستگاه به شمار می‌آید.

سامسونگ گلکسی ای 14 – Samsung Galaxy A14

قیمت تقریبی: 6 میلیون و 800 هزار تومان

خرید موبایل

ای 14 یکی از جدیدترین محصولات کره‌ای‌ها بوده که با فاصله بسیار کمی نسبت به بازار جهانی وارد کشورمان شد. ظاهر این اسمارت فون شباهت زیادی به سری اس سامسونگ داشته و اصلا شکل و شمایل یک گوشی پایین رده را ندارد.

سامسونگ برای ای 14 به سراغ صفحه نمایشی با پنل PLS و ابعاد 6.6 اینچ رفته که با رزولوشن 2408×1080 خود تراکم پیکسلی 400 پیکسل بر اینچ را ارائه می‌کند. تعجبی ندارد اگر بگوییم خبری از نرخ تازه‌سازی 90 یا 120 هرتزی روی این گوشی نیست، چرا که ای 14 یک محصول پایین رده کمپانی کره‌ای به شمار می‌آید که البته یکی از بهترین و زیباترین گزینه‌های زیر 10 میلیون تومان شناخته می‌شود.

چیپست این گوشی مدیاتک Helio G80 بوده که در کنار چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، در اجرای برنامه‌های سبک و استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرسرعت و روان عمل می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی microSD، میزان حافظه در دسترس‌تان را افزایش بدهید. از آنجایی که مدت زیادی از عرضه به بازار ای 14 نمی‌گذرد، سامسونگ این گوشی را مجهز به اندروید 13 کرده تا به روزترین دیوایس حاضر در این راهنمای خرید باشد. بدین ترتیب از جدیدترین ویژگی‌ها و وصله‌های امنیتی اندروید بهره‌مند خواهید شد.

روی قاب پشتی سه سنسور 50، 5 و 2 مگاپیکسلی دیده می‌شوند که به ترتیب در نقش دوربین عریض اصلی، دوربین فوق عریض و دوربین ماکرو فعالیت می‌کنند. دوربین سلفی نیز 13 مگاپیکسلی و از نوع عریض بوده و می‌توانید چه با دوربین سلفی و چه با دوربین اصلی، فیلم‌هایی نهایتا با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

سامسونگ یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را برای ای 14 برگزیده که از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی ردمی 12 سی – Xiaomi Redmi 12C

قیمت تقریبی: 6 میلیون و 500 هزار تومان

خرید موبایل

ردمی 12 سی یکی از بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان بازار نسبت به قیمتش محسوب می‌شود. این دیوایس مجهز به نمایشگر 6.71 اینچی با پنل IPS شده که رزولوشن تصاویرش 1650×720 پیکسل هستند. با تراکم پیکسلی 268 پیکسل بر اینچ، شاید فکر کنید صفحه نمایش 12 سی یک فاجعه تمام عیار است اما روشنایی 500 نیتی آن کمی بر دردهایتان مرهم خواهد گذاشت. با این وجود همچنان نمی‌توانید پیکسل‌های گوشی را با چشم غیرمسلح مشاهده کنید

شیائومی برای واحد پردازش محصول پایین رده‌اش به سراغ چیپست مدیاتک Helio G85 رفته که در کنار چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، حین اجرای برنامه‌های سبک عملکرد سریعی از خود نشان می‌دهد. به لطف پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD، می‌توانید میزان حافظه در دسترس را تا یک ترابایت افزایش بدهید.

دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده که در کنار سنسور 0.08 مگاپیکسلی تشخیص عمق قرار گرفته است. همچنین دوربین سلفی 5 مگاپیکسل رزولوشن دارد و می‌توانید با هر کدام از آن‌ها، با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید.

چینی‌ها برای منبع تغذیه این اسمارت فون به سراغ باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی رفته‌اند که گرچه شارژدهی بسیار بالایی دارد اما متاسفانه از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین باید مدت زیادی را برای شارژ کامل گوشی منتظر بمانید.

موتورولا موتو جی 22 – Motorola Moto G22

قیمت تقریبی: 5 میلیون و 700 هزار تومان

خرید موبایل

موتو جی 22 یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ها در راهنمای خرید بهترین گوشی زیر 10 میلیون تومان برشمرده می‌شود که از یک نمایشگر 6.5 اینچی با پنل IPS بهره می‌برد. این صفحه نمایش می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1600×720 پیکسل پخش کند و تراکم پیکسلی‌اش به 268 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. شاید از رزولوشن پایین صفحه ناامید شده باشید اما موتورولا با تجهیز نمایشگر به نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی، سعی داشته عیب‌های این بخش را بپوشاند.

زیر این صفحه نمایش چیپست مدیاتک Helio G37 قرار گرفته که با چهار گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، حین انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌های کم حجم عملکرد سریعی دارد. گرچه حافظه این گوشی کم نیست اما برای خوره‌های حجم، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD نیز اضافه شده تا بتوانند حافظه ذخیره‌سازی را افزایش بدهند.

ماژول دوربین اصلی دیوایس چهارگانه بوده که از سنسورهای 50، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شوند. این سنسورها به ترتیب به عنوان دوربین عریض اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق ایفای نقش می‌کنند و می‌توانید روی کیفیت تصاویرش حساب باز کنید. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی بوده و هر دو ماژول دوربین اصلی و سلفی از توانایی ضبط ویدیو با کیفیت Full HD با سرعت 30 فریم برخوردار شده‌اند.

منبع تغذیه جی 22 یک باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری است که با هر بار شارژ، حدود دو روز از شارژر بی‌نیاز خواهید بود. اما متاسفانه این باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

سامسونگ گلکسی ای 04 – Samsung Galaxy A04

قیمت تقریبی: 5 میلیون تومان

خرید موبایل

اگر می‌خواهید با کمترین قیمت صاحب یک گوشی سامسونگی شوید، ای 04 می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. این گوشی از نمایشگر 6.5 اینچی بهره‌مند شده که رزولوشنی برابر با 1600 در 720 پیکسل دارد. این صفحه نمایش پنل PLS داشته و با تراکم پیکسلی 270 پیکسل بر اینچ، می‌توانیم بگوییم به نسبت قیمتش نمایشگر خوبی دارد.

سامسونگ برای واحد پردازشی این گوشی به سراغ یک چیپست هشت هسته‌ای با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز رفته که اطلاعی درباره مدل آن در دست نیست. در کنار این چیپ چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مشاهده می‌شود که برای انجام کارهای سبک روزمره مناسب خواهد بود. همچنین با کارت حافظه جانبی می‌توانید ظرفیت ذخیره‌سازی دیوایس را افزایش بدهید.

روی قاب پشتی دو لنز به عنوان دوربین اصلی مشاهده می‌شود که 50 و 2 مگاپیکسلی بوده و به ترتیب وظیفه دوربین اصلی عریض و دوربین تشخیص عمق را بر عهده دارند. دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسلی بوده و از فیلم‌برداری Full HD پشتیبانی می‌کند.

در پایان باید به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دیوایس اشاره کنیم که علی‌رغم شارژدهی دو روزه، از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

آنر ایکس 5 – Honor X5

قیمت تقریبی: 3 میلیون و 900 هزار تومان

خرید موبایل

ارزان‌ترین گزینه در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی زیر 10 میلیون تومان آنر ایکس 5 خواهد بود که از یک نمایشگر 6.5 اینچی با پنل TFT بهره می‌برد. این صفحه نمایش رزولوشنی برابر با 1600 در 720 پیکسل داشته و با تراکم پیکسلی 270 پیکسل بر اینچ، تصاویرش تعریف چندانی ندارند اما کار راه‌انداز هستند.

چینی‌ها به سراغ چیپست مدیاتک Helio G25 رفته‌اند که در کنار دو گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، حین انجام کارهای روزمره و گشت و گذار در اینترنت سرعت خوبی ارائه می‌کند. امکان افزایش حافظه داخلی به لطف کارت حافظه جانبی فراهم شده است.

روی قاب پشتی یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع عریض قرار گرفته که می‌تواند با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی هم 5 مگاپیکسل رزولوشن داشته و می‌توانید با کیفیتی برابر با دوربین اصلی به فیلم‌برداری با آن بپردازید. هر دو دوربین اگر در شرایط نوری مناسب و ایده‌آلی باشند، تصاویر کم نویز و خوبی ثبت می‌کنند.

منبع تغذیه ایکس 5 یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که گرچه با توجه به چیپست و نمایشگر کم‌مصرفش، شارژدهی بسیار خوبی دارد اما متاسفانه جای خالی پشتیبانی از فناوری شارژ سریع به شدت احساس می‌شود.

شما با بودجه زیر 10 میلیون تومان دست به خرید کدام گوشی می‌زنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*