تلویزیون فضای باز

چرا تلویزیون های فضای باز اینقدر گران هستند و آیا ارزش خرید دارند؟

تلویزیون های فضای باز در مقایسه با نمونه‌های خانگی، قیمت بالاتری دارند. اما دلیل آن چیست و آنها از چه فناوری‌های متمایزی بهره می‌برند؟

اگرچه برخی از بینندگان حرفه‌ای فیلم و سریال برای سال‌ها از حیاط خلوت یا فضای باز محل زندگی خود برای تماشای محتوای مورد نظر خود استفاده می‌کردند، اما محبوبیت این فعالیت در اوج شیوع همه‌گیری کووید-19 با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو شد. با افزایش محدودیت‌ها، تعطیلی سینماها و فاصله‌گذاری اجتماعی، دورهمی‌‌های دوستانه برای تماشای فیلم و سریال افزایش یافت.

در این میان، برخی افراد پیش‌تر از تجهیزات پروژکتور در فضای باز بهره می‌بردند و در صورتی‌که نمای بیرونی خانه آنها دارای صفحه‌ای بزرگ و سفید بود، حتی نیازی به بیرون کشیدن صفحه‌نمایش نیز وجود نداشت. اما یکی از گزینه‌های جذابی که کم‌تر مورد توجه قرار گرفته، تلویزیون های فضای باز هستند. این محصول همان‌طور که از نامش پیداست، دقیقا برای استفاده در فضای بیرون طراحی شده است.

شما می‌توانید با نصب آنها در بخش‌های مختلف خانه مانند اتاق نشیمن یا حیاط، مانند تلویزیون‌های معمولی از پخش محتوا بر روی این نمایشگرهای بزرگ لذت ببرید. اگرچه همه چیز در نگاه اول ایده‌آل به‌نظر می‌رسد، اما احتمالا اغلب افرادی که قصد خرید تلویزیون های فضای باز را دارند، با شنیدن قیمت سرسام‌آور آن، از تصمیم خود صرف‌نظر می‌کنند.

تلویزیون فضای باز

تلویزیون‌ های فضای باز در مقایسه با نمونه‌های خانگی و معمولی، به‌طور قابل توجهی گران‌تر هستند و در صورتی‌که اطلاعات چندانی در مورد آنها نداشته باشید، درک دلیل اختلاف عمده قیمت آنها نیز سخت خواهد بود. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌ها، ارزش خرید و مرور سایر موارد مربوط به این نمایشگرها بپردازیم.

تفاوت تلویزیون های فضای باز با نمونه‌های معمولی

سازندگان، تلویزیون‌های معمولی را با پنل‌ها و قطعات ارزان‌قیمت به تولید انبوه می‌رسانند و از فرآیندهای مونتاژ آزموده شده و عملی برای عرضه آنها به بازار استفاده می‌کنند. اما در مقابل، تلویزیون های فضای باز ساختار متفاوتی دارند. آنها نیازمند ملاحظات فراوان مانند پوشش‌های ضد آب‌وهوا هستند. هم‌چنین بخش‌‌های داخلی آنها نیز دارای واشرهای بیش‌تر و سایر اجزای آب‌بندی پیشرفته برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار هستند.

علاوه بر آن، پنل این دسته از تلویزیون‌ها باید به‌طور ویژه برای دفع تابش نور خورشید ساخته می‌شوند. از آنجاکه دید اکثر تلویزیون‌های استاندارد در فضای بسیار روشن ضعیف و محدود است، بنابراین پنل‌های فضای باز می‌بایست در این زمینه عملکرد به مراتب بهتری را ارائه دهند، تا تصویری واضح و درخشان را برای محیط باز فراهم کنند. به‌همین دلیل آنها اغلب در مقایسه با نمونه‌های خانگی قیمت بالاتری دارند.

تلویزیون های فضای باز هم‌چنین مقاومت بالایی در برابر تغییرات شدید دمایی دارند. علاوه بر سیستم خنک‌کننده پیشرفته برای فصول گرم، این دستگاه‌ها به قطعات و شاسی خاصی برای دوام آوردن در برابر زنگ‌زدگی ناشی از باران و تگرگ نیاز دارند. از آنجاکه نمایشگرهای فضای باز خریداران خاصی دارند، بنابراین تولیدکنندگان برای جبران هزینه‌های اضافی تولید و کمبود حجم فروش، مبلغ قابل توجهی را برای هر دستگاه تلویزیون دریافت می‌کنند.

آیا نمایشگرهای فضای باز ارزش خرید دارند؟

تلویزیون فضای باز

ارزش خرید نمایشگرهای فضای باز، به شخص شما بستگی دارد. آیا از تماشای برنامه‌های تلویزیونی در فضای باز لذت می‌برید؟ آیا از چنین فضایی برخوردار هستید؟ به‌طور کلی اگر فضای مناسبی برای قرار دادن آنها داشته باشید، می‌تواند ارزشش را داشته باشد. بااین‌حال، فراموش نکنید که مهم‌‌ترین عامل برای خرید آن، بودجه شما است.

در بازار کنونی، خرید یک تلویزیون فضای باز 55 اینچی نسل قدیم از برند نه‌چندان مطرح Skylox اینچ، حدود 1600 دلار (80 میلیون تومان) آب می‌خورد. اما اگر بخواهید به سراغ برندهای شناخته شده‌تر مانند SunBrite بروید، باید چند صد دلار هزینه بیش‌تری را پرداخت کنید. اما سامسونگ چطور؟ متاسفانه باید اعلام کنیم که نمایشگرهای فضای باز این غول کره‌ای نیز بیش از 3000 دلار قیمت دارند.

به‌همین خاطر، استفاده از پروژکتور در فضای باز گزینه‌ای ارزان‌تر بوده که تجربه نسبتا مشابهی را ارائه می‌دهد. در مقام مقایسه، پروژکتورها از بازه قیمتی 60 دلار تا حدود 1000 دلار در دسترس هستند. البته لازم به‌ذکر است که عملکرد آنها در مقایسه با تلویزیون های فضای باز در محیط‌هایی که تحت تابش مستقیم نور خورشید هستند، ضعیف‌تر بوده و بیش‌تر برای تماشای محتوا در شب و محیط‌ تاریک مناسب هستند.