بهترین خودروهای کلکسیون راک (دواین جانسون)

5 مورد از بهترین خودروهای کلکسیون راک (دواین جانسون)

بازیگر آمریکایی دواین جانسون دارای کلکسیونی از شاهکارهای فراری، فورد و… است. در ادامه به بهترین خودروهای کلکسیون ماشین راک می‌پردازیم.

اگر دنبال‌کننده صنعت سرگرمی ایالات متحده آمریکا باشید، بعید است که با دواین جانسون ملقب به راک آشنا نباشید. جانسون که کار خود را ابتدا از حوزه کشتی‌کج تحت کمپانی WWE آغاز کرد، حالا به یک بازیگر سطح اول در هالیوود تبدیل شده است که برای هر فیلم خود بیش از 20 میلیون دلار دستمزد می‌گیرد! با چنین جایگاهی در صنعت سرگرمی آمریکا به هیچ وجه جای تعجب ندارد که او کلکسیونی از انواع و اقسام خودروهای ویژه داشته باشد. هرچند تعداد دقیق خودروهای کلکسیون راک مشخص نیست، در ادامه به بهترین و گران ترین خودروهای او بنا به گزارش‌ها و شنیده‌ها نگاهی خواهیم داشت.

گران ترین خودروهای کلکسیون دواین جانسون ملقب به راک

لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی اونتادور، جزو بهترین خودروهای کلکسیون راک (دواین جانسون)

به‌نظر می‌رسد دواین جانسون ملقب به راک برای یکی از خودروهای ارزان‌تر کلکسیون خود، لامبورگینی اونتادور را در نظر گرفته است. راک در ماه آوریل 2015 تصویری را از خود به‌مناسبت شروع پخش سریال Ballers شبکه اچ‌بی‌او در توییتر به‌اشتراک گذاشت که او را در حال پیاده‌شدن از یک لامبورگینی اونتادور S رودستر مدل 2015 نشان می‌داد. جاستین بیبر و کریستیانو رونالدو برخی دیگر از اشخاص مشهوری‌اند که اونتادور را به پارکینگ خود اضافه کرده‌اند.

اونتادور جزو خودروهای ارزان‌تر کلکسیون ماشین دواین جانسون است، اما با قیمت پایه حدود 453 هزار دلاری به هیچ وجه نمی‌تواند خودرویی «ارزان» بر شمرده شود. قوای محرکه این خودرو سوپر اسپرت معروف را یک پیشرانه پایه 6.5 لیتری V12 تامین می‌کند که قادر به تولید قدرت 700 اسب بخار در 8250 دور بر دقیقه و گشتاور 690 نیوتون متر گشتاور در 5500 دور بر دقیقه است. این سوپرکار که حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعتی دارد، ظرف فقط 2.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد.

لامبورگینی اونتادور، جزو بهترین خودروهای کلکسیون راک (دواین جانسون)

لامبورگینی اونتادور پس از بیش از 10 سال که در خط تولید این خودروساز ایتالیایی قرار داشت، در سال 2022 به پایان راه خود رسید. «اولتیمای» (Ultimae) در سال 2021 به‌عنوان آخرین نسخه از این سوپرکار 12 سیلندر معرفی شد که تولید آن مجموعاً به 600 دستگاه محدود می‌شد. این نسخه نهایی هدف از ترکیب طراحی و ویژگی‌های لوکس نسخه S و عملکرد سطح بالای نسخه SVJ داشت.

فراری لافراری

لافراری، جزو بهترین خودروهای کلکسیون راک (دواین جانسون)

ایتالیایی دیگر لیست بهترین و گران ترین خودروهای کلکسیون راک، نامی کاملاً آشنا است؛ لافراری. گفته می‌شود که دواین جانسون یکی از 499 دستگاه ساخته‌شده از LaFerrari را در اختیار دارد و به‌ادعای خود جانسون در صفحه اینستاگرامش، حتی کمتر از 25 دستگاه از این خودرو با رنگ سفید مات در سراسر دنیا پیدا می‌شود. در این صورت، لافراری راک حتی کمیاب‌تر از چیزی است که انتظار می‌رود.

لافراری ارزشی بین 3 تا 5 میلیون دلار دارد که آن را بدون هیچ بحثی به یکی از گران ترین خودروهای کلکسیون راک تبدیل می‌کند. با این حال، راک می‌گوید نمی‌تواند در این سوپرکار چند میلیون دلاری جا بگیرد. تصور کنید به فرصت نشستن پشت فرمان یکی از ویژه‌ترین سوپرکارهای جهان دست پیدا کنید، ولی نتوانید حتی به‌راحتی روی صندلی آن بنشینید؛ این باید نوعی عجیب و غریب و البته لوکس از بدشانسی باشد! بنا به گفته برخی از منابع، جانسون دیگر لافراری را در کلکسیون خود ندارد؛ شاید حتی با توجه به پست اینستاگرامی او، تصویرش در کنار این خودرو چیزی جز یک حرکت تبلیغاتی برای سریال Ballers نبوده باشد.

لافراری، جزو بهترین خودروهای کلکسیون راک (دواین جانسون)

لافراری نه‌تنها یکی از بهترین خودروهای فراری و همچنین سریع‌ترین خودروهای تاریخ این خودروساز ایتالیایی است، بلکه در زمره بهترین هایپرکارهای دنیا قرار دارد. این سوپرکار مجهز به پیشرانه‌ای هیبرید است که یک موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر F140 به‌علاوه دو موتور الکتریکی را در بر می‌گیرد. موتور درون‌سوز این خودرو سوپر اسپرت قابلیت تولید 789 اسب بخار قدرت با 700 نیوتون متر گشتاور را دارد، ولی پیشرانه آن با احتساب موتورهای الکتریکی مجموعاً 950 اسب بخار قدرت و 900 نیوتون متر گشتاور به تولید می‌رساند.

این سوپرکار خوش‌آوازه ایتالیایی با شاسی مونوکوک فیبر کربن خود، فقط به 2.4 ثانیه زمان نیاز دارد تا از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. حداکثر سرعت آن هم به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در واقع فقط تعداد انگشت‌شماری خودرو از فراری وجود دارند که می‌توانند در زمینه سرعت در رده بالاتری از لافراری قرار بگیرند؛ مثل دیتونا SP3، فراری SF90 استراداله و ۴۸۸ پیستا.

فورد GT

فورد GT، جزو بهترین خودروهای کلکسیون راک (دواین جانسون)

اینکه راک به‌عنوان سفیر فورد یکی از برجسته‌ترین ساخته‌های این خودروساز آمریکایی را داشته باشد، جای تعجبی ندارد. خودرو سوپر اسپرت خوشنام فورد GT مدل 2017 یکی دیگر از گران ترین خودروهای موجود در کلکسیون راک است. از این مدل فقط 138 دستگاه تولید شده بود و درحالی که در ابتدا قیمت پایه فورد جی تی کمی بیش از 450 هزار دلار بود، حالا ارزش آن در بازار به 1.1 میلیون دلار هم می‌رسد.

خودرو اسپرت جی تی نیرو محرکه خود را از یک پیشرانه اکوبوست V6 توئین توربو با چینش میانی می‌گیرد که توان تولید قدرت 647 اسب بخار را دارد. این نیرو به‌واسطه یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته Getrag به محور عقب این خودرو آمریکایی انتقال پیدا می‌کند. پیشرانه آن در واقع در زمان خود قدرتمندترین پیشرانه سری اکوبوست بود که فورد به تولید رسانده بود. شتاب‌گیری فورد جی تی از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت تنها 2.9 ثانیه زمان می‌برد و سرعت آن سقف تقریباً 350 کیلومتر بر ساعتی دارد.

فورد GT، جزو بهترین خودروهای کلکسیون راک (دواین جانسون)

فورد GT ادای احترامی به ساخته نمادین فورد GT40 در نظر گرفته می‌شود که علی‌رغم چالش‌های اولیه خود، دست آخر به خودرویی به‌یادماندنی از این شرکت آمریکایی تبدیل شد. خودرو اسپرت جی تی 40 توانسته بود با چهار پیروزی متوالی از سال 1966 تا 1969 در مسابقات 24 ساعته لمانز، دوره‌ای درخشان را برای فورد رقم بزند.

مک لارن P1

مک لارن P1، جزو گران ترین خودروهای دواین جانسون

شنیده‌ها حکایت از این دارند که راک سوپرکار میلیون دلاری مک لارن P1 را هم برای کلکسیون خود تدارک دیده است. این خودرو اسپرت که جانشینی معنوی برای مک لارن اف 1 مدل 1995 به‌شمار می‌رود، قیمت پایه 1.15 میلیون دلاری دارد. مک لارن تنها 375 دستگاه از پی 1 بین سال‌های 2013 تا 2015 تولید کرد. به‌همین خاطر، این خودرو نمونه‌ای کمیاب است که حضور آن در کلکسیون خودروهای دواین جانسون ملقب به راک ارزش ویژه‌ای دارد.

مک لارن P1، جزو گران ترین خودروهای دواین جانسون

مک لارن پی 1 یک سوپرکار هیبرید است که یک موتور 3.8 لیتری V8 توئین توربو با چینش میانی و یک موتور الکتریکی 132 کیلوواتی آن را به حرکت درمی‌آورند. این پیشرانه روی هم رفته می‌تواند 903 اسب بخار قدرت و 900 نیوتون متر گشتاور تولید کند و همچنین حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعتی دارد. این سوپراسپرت بریتانیایی با این پیشرانه طی 2.8 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حالت تمام الکتریکی با شعاع حرکتی 30 کیلومتری و ساختار مونوکوک فیبر کربن با استقامت دوبرابر تیتانیوم بعضی دیگر از ویژگی‌های مک لارن P1 هستند.

پاگانی هوایرا؛ گران ترین خودرو کلکسیون راک

پاگانی هوایرا، جزو گران ترین خودروهای دواین جانسون

پاگانی هوایرا گران ترین خودرو کلکسیون راک است که قیمت آن به 2.55 میلیون دلار می‌رسد. البته هر بار دیواین جانسون با سوپرکار ایتالیایی هوایرا دیده شده، در قالب برنامه تبلیغاتی سریال Ballers بوده است. او در ژوئیه 2016 با یک هوایرای مشکی‌رنگ با تریم قرمز در اکران فصل دوم این سریال دیده شد که نمایشگاه‌داری با نام برت دیوید پشت فرمان آن نشسته بود. در ژانویه 2017 هم جانسون به‌مناسبت بازگشت Ballers برای فصل سوم تصویری را از خود با کت و شلوار در کنار یک هوایرای سرمه‌ای از طریق توییتر منتشر کرد.

همچنین بخوانید: ۵ مورد از گرانترین خودروهای آرنولد شوارتزنگر

پاگانی هوایرای موجود در تصویر مذکور از دواین جانسون احتمالاً مدل 2015 است و اگر چنین باشد، از آیرودینامیک فعال و بدنه‌ای با ترکیب فیبر کربن و تیتانیوم بهره می‌برد. همچنین یک پیشرانه تنفس طبیعی 6 لیتری V12 توئین توربو مرسدس AMG با چینش میانی وظیفه تامین نیرو محرکه آن را بر عهده دارد. این پیشرانه که دارای حداکثر سرعت 370 کیلومتر بر ساعتی است، 720 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

نظر شما کاربران گجت نیوز درمورد خودروهای کلکسیون ماشین دواین جانسون ملقب به راک چیست؟